Gå til innhold

Ufrivillig barnløs


timbar

Anbefalte innlegg

Hei dette spørsmålet er ikke egentlig mitt da jeg er ferdig med barn før lengst, min svigerdatter har prøvd i flere år og bli gravid med dårlig resultat. De er blitt utredet og min sønn sædkvalitet er god, hun har og sjekket egglederen som var litt skadet men ikke verre enn at det burde gå. Hun har heller ikke sykdommen Pcos, eller endometriose. Hun har noenlunde regelmessig menstruasjon men har den siste tiden tatt eggløsningstester med dårlig resultat så kan se ut til at hun ikke har eggløsning. 

Noen her som vet hva som kan gjøres med det? Har hørt at det finnes en medisin som heter legg i, kanskje det kunne være noe for henne, det jeg lurer på er om dette er en medisin man må henvises til gynekolog for å få utskrevet eller om fastlegen kan skrive det ut, hun har for øvrig god helse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis problemet ligger hormonelt, som i at man ikke har regelmessig mensen og/eller eggløsning, kan man få hormoner for begge deler. Letrozol/Femar kan man få for å få eggløsning i alle fall. Men det er rart hvis ikke dette har blitt oppdaget under utredning for barnløshet hos spesialist? Det er en del av utredningen å ta blodprøve for å sjekke bl.a eggløsning.

Anonymkode: ab0e3...606

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk aldri positive ei- tester men ble gravid. Så akkurat det trenger bare bety at man ikke testet  til riktig tid på døgnet. Men om en mangler så tror jeg man kan se det på blodprøve. 

Anonymkode: b8e25...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...