Gå til innhold

Fortjener jeg kritikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dama di er jo direkte utrivelig. Hun prøver å psyke deg ned, og sånn kan man ikke leve. 

Det kommer antageligvis bare til å bli verre, og uansett hvor mye du prøver å fikse på disse tingene så blir det aldri bra nok. Kom deg unna så fort du kan!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle kan ha en dårlig dag, være litt negativ innimellom og si ting som kommer feil ut.

Men dette er jo langt forbi det! Hun virker jo til å være direkte slem og bare kritisere alt du gjør! Sier hun noen sinne noe fint til deg? Gjør hun noe fint for deg? Sier hun noen gang unnskyld?

Dette høres bare giftig ut, og jeg håper du kommer deg vekk før hun bryter deg helt ned. Det hjelper lite at du elsker henne - for hun elsker jo helt åpenbart ikke deg. Ingen kan behandle noen de elsker så dårlig, tenker jeg.

Anonymkode: 53623...89d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama

Du er kuet....

Hun behandler deg som dritt og tråkker deg ned og du står der som en bikkje med halen mellom beina og håper at hun gir deg et stryk på hodet iblandt.

Hva hadde du sagt om søsteren, broren eller vennen din hadde sagt til deg at damen/typen var så stygg med dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg i det hele tatt fått meg til å si så stygge ting til partneren min, hadde jeg hatt veldig dårlig samvittighet.

 

Anonymkode: f0521...b4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nesten TS dikter dette opp, men hvis ikke:

Kom deg unna ASAP. Så fort som mulig. Forsvinn gjerne uten å snakke med henne først. Les om "ghosting" i forhold. Hvis du prøver å snakke med henne vil hun sannsynligvis prøve å manipulere deg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar, jeg er overrasket over responsen og at alle sier det samme. 

Jeg har ikke tenkt på det som psykisk mishandling, det er litt vanskelig for meg å akseptere eller innse at det er såpass alvorlig? 

Samtidig er det unektelig veldig tungt når det står på og det går absolutt utover min følelse av trygghet og verdighet. 

Anonymkode: 9f1f6...7b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, jeg er overrasket over responsen og at alle sier det samme. 

Jeg har ikke tenkt på det som psykisk mishandling, det er litt vanskelig for meg å akseptere eller innse at det er såpass alvorlig? 

Samtidig er det unektelig veldig tungt når det står på og det går absolutt utover min følelse av trygghet og verdighet. 

Anonymkode: 9f1f6...7b2

Ta det fra en som dessverre har vært dama di en gang. Det er noe med kombinasjonen av dere to, som får frem det verste i henne. Sånne som henne kan ikke ha en så snill fyr som deg, i hvert fall ikke før hun vokser opp/får seg en ordentlig samvittighet. Du kan gjøre alt godt for henne - det vil irritere henne, og hva skal du da gjøre, gi opp den gode mannen du er for å please henne, gå på kompromiss med deg selv og endre personlighet for å være med en som synes å styre det du gjør, som ikke setter pris på deg, som rakker ned på deg og misliker de menneskelige sårbare sidene dine? Nei, hun har ikke nok følelser for deg, og hun oppfører seg bedritent, slik som jeg gjorde mot min kjæreste da jeg var ung. Kom deg vekk og lær deg å sette grenser for deg selv. Kanskje du skal snakke med en objektiv part som en psykolog om nettopp dette. Min eks fant seg enda en som meg etter jeg gjorde det slutt med ham. Det der kan bli en negativ spiral. Du er en god mann. Ikke bruk opp kreftene dine på en umoden jente.

Anonymkode: 6302b...22c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si det går under psykisk mishandling. Når man legger en frosk i kaldt vann for så å skru opp temperaturen litt og litt, så merker den ikke at den blir kokt levende. Det er det som har skjedd med deg ts. Det handler ikke om deg men hennes mangler som hun projiserer på deg. Tenk hvis dere får barn sammen en dag og hun behandler barnet slik. Er det greit syntes du? 

Anonymkode: a9eab...ed8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er åpenbar psykisk vold. Det er tilsvarende som å være fysisk.

Om dere hadde en lei tendens til sure kommentarer, så hadde det vært innenfor normalen. Det er normalt å bli irritert avogtil. Det er også normalt å krangle innimellom. 

Men det hun gjør er altså psykisk nedbryting og psykisk voldelig atferd.

Det er ikke din feil, og hun kommer aldri til å endre seg.

Du bør flytte straks. 

Anonymkode: 6d1d9...cfc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta det fra en som dessverre har vært dama di en gang. Det er noe med kombinasjonen av dere to, som får frem det verste i henne. Sånne som henne kan ikke ha en så snill fyr som deg, i hvert fall ikke før hun vokser opp/får seg en ordentlig samvittighet. Du kan gjøre alt godt for henne - det vil irritere henne, og hva skal du da gjøre, gi opp den gode mannen du er for å please henne, gå på kompromiss med deg selv og endre personlighet for å være med en som synes å styre det du gjør, som ikke setter pris på deg, som rakker ned på deg og misliker de menneskelige sårbare sidene dine? Nei, hun har ikke nok følelser for deg, og hun oppfører seg bedritent, slik som jeg gjorde mot min kjæreste da jeg var ung. Kom deg vekk og lær deg å sette grenser for deg selv. Kanskje du skal snakke med en objektiv part som en psykolog om nettopp dette. Min eks fant seg enda en som meg etter jeg gjorde det slutt med ham. Det der kan bli en negativ spiral. Du er en god mann. Ikke bruk opp kreftene dine på en umoden jente.

Anonymkode: 6302b...22c

Jeg vil bare rette siste setning her.

Dette handlet ikke om p være umoden. Hun er voldelig, og bruker psykisk nedbryting som voldsmetode.

Det er viktig å skille her. 

Anonymkode: 6d1d9...cfc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil bare rette siste setning her.

Dette handlet ikke om p være umoden. Hun er voldelig, og bruker psykisk nedbryting som voldsmetode.

Det er viktig å skille her. 

Anonymkode: 6d1d9...cfc

Det betyr ikke at hun bruker det bevisst som en metode. Det er forskjell på innsikt her.

Anonymkode: 6302b...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil bare rette siste setning her.

Dette handlet ikke om p være umoden. Hun er voldelig, og bruker psykisk nedbryting som voldsmetode.

Det er viktig å skille her. 

Anonymkode: 6d1d9...cfc

Man kan ikke «rette» andres innlegg.

Man kan argumentere mot, men man kan ikke korrigere andre mennesker eller deres meninger.

 

Ser bare at det er så mange som skriver at de retter på eller fikser andre. Det er en uting.

Og i alle fall i en tråd som dette!!

Anonymkode: 95d68...09f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det betyr ikke at hun bruker det bevisst som en metode. Det er forskjell på innsikt her.

Anonymkode: 6302b...22c

Nettopp.

Anonymkode: 95d68...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ei vennine som var sånn som dette. Hun fant seg en skikkelig snill gutt som gjorde alt for henne, og jo snillere han var, jo verre ble hun. Hun var så spydig, kritiserende og ekkel mot ham, foran alle andre også, at folk bare måpte. I tillegg vred hun på ting for å stille ham i et dårligere lys, og kom med halvsannheter og usannheter for å "forsvare" oppførselen sin. Alt var rimelig lett å gjennomskue. Hun kunne si sånt som at de hadde kranglet, og at han "nesten" hadde slått henne. "Han holdt på å slå meg, altså," sa hun. Og rett etterpå kunne hun si; "Det er ikke rart hvis jeg plutselig ligger med en annen, når han er så slem mot meg".

Jeg tror du gjør lurt i å komme deg unna. Psykisk mishandlende folk finnes blandt både gutter og jenter. Når du endelig bryter ut av dette kommer det til å være vondt for deg, men jo lengre du venter, jo verre blir det. Både oppførselen hennes, og tiden du bruker på å komme deg etterpå.

Anonymkode: a7a22...937

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke kjærlighet. Dette er psykisk mishandling. Det kommer til å bli verre. Du må sette grenser for deg selv. Da kommer hun til å bli vanvittig sint. Sørg for å snakke med noen på forhånd, fastlege eller en god venn. Dette må du avslutte før du totalt mister deg selv. For uansett hvor snill, flink og god du er, det kommer aldri til  bli godt nok for henne.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det her er psykisk mishandling. Høres ut som en narsissist eller psykopat. Vil aldri bli bra. 

Anonymkode: 5e80a...475

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter. 

Tenk på deg selv. Tenk på følelsene du sitter med nå. Tenk på at du kun har ett liv og det skal være så bra som mulig. Vær snill mot deg selv, ikke sløs bort mer tid med en person som er så slem mot deg. Du fortjener så mye bedre! Du fortjener ett bra liv! 

Tenk på at du aldri kunnet sagt noen av de tingene til henne. Hvorfor? Fordi du er glad i henne. Så hvorfor klarer hun å si slike ting til deg? Hun bruker deg som en søppelbøtte. Fortjener du det? Nei. 

Tenk på fremtiden. Vil du ha det som dette? Ønsker du barn? Hvordan ønsker du å ha det? 

Du må tenke på deg selv. Tenke på ditt liv og din livskvalitet. Du fortjener så mye bedre. Vær så snill å bli glad i deg selv og ta vare på deg. 

:hug:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, jeg er overrasket over responsen og at alle sier det samme. 

Jeg har ikke tenkt på det som psykisk mishandling, det er litt vanskelig for meg å akseptere eller innse at det er såpass alvorlig? 

Samtidig er det unektelig veldig tungt når det står på og det går absolutt utover min følelse av trygghet og verdighet. 

Anonymkode: 9f1f6...7b2

Det er ikke navnet som avgjør hvor alvorlig det er. Det er om du ikke har det bra. Du skal ikke slå deg til ro med at det er greit å ikke ha det bra. At du må tåle såpass. Om ikke hun vil endre adferd, så må du avgjøre om det er slik du ønsker å ha det livet ut..... Nei, du fortjener det ikke, og, nei, du skal ikke tåle såpass!

Anonymkode: 3a0a5...7a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...