Gå til innhold

Mio, hundenavn eller guttenavn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tenker at om 20 år som en annen nevner her, så er det jo andre navn som er normale på de voksne, er ikke mange voksne som heter det nå, men innen de er voksne så er det jo mange så heter Mio, matheo, Milian, Emilian , Leo, etc. 

Forøvrig har jeg en liten som heter Mio selv, selvom noen syns det var litt rart/uvanlig (eldre generasjon) men nå ikke kan tenke seg noe annet navn til han, vet om endel så heter det faktisk rundt om kring, å om han eventuelt ikke synes det er passende når han er eldre så har vi gitt han ett «normalt» å tyyypisk klassisk guttete navn til mellomnavn, da kan han velge.  Pluss Mio er ett svensk navn, som er ganske så normalt der på gutter.

 

Vil bare si at du må velge det du føler er rett å kjennes rett ut, drit i hva andre synes. 😊 

Anonymkode: 1770f...399

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dere som velger navnet, til deres barn :)

Selv om folk kaller dyrene sine for det, betyr det ikke at folk ikke kan kalle barna sine det. Folk kaller også dyrene for "vanlige" navn som Erik, Kåre, Kato, Mia, Sebastian. Katten til søskenbarnet mitt heter Haakon, og det heter også barnet til ett annet søskenbarn på samme slektside. 

Endret av prettylittlemisfit
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hyggelig sagt :) 

Til informasjon så var spørsmålet mitt om dere synes Mio minnet dere om hund eller menneske. Jeg har aldri lurt på om dere synes jeg virker som en kompetent mor basert på navn jeg liker :) men takk for innspill likevel. 

Og hva er det som kvalifiserer Mattias, Erik og Håkon som «skikkelige» navn? Fordi Milano også er en by? Men det er da virkelig London, Paris, Sienna og Brooklyn også? 

Ts

Anonymkode: d62c6...eba

Synes ikke akkurat London, Paris eller Brooklyn gjør seg så veldig godt som navn heller jeg da. Særlig ikke på norsk. 

Anonymkode: 0f7e3...48b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi står mellom Mio, Matheo eller Milano. Aller best liker jeg vel egentlig Mio, men jeg har en venninne med en hund kalt Mio, og jeg klarer ikke helt å riste det fra meg 😅 hva tenker dere? 

Anonymkode: d62c6...eba

Her til lands tenker jeg hund.

Kjenner ei som navnga sønnen Milan, uten o og med lang/trykk på a. Synes det klinger finere.

Anonymkode: 0bf3a...024

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en katt som heter Mio, min søster har en hund som heter Mio. Vet om en hund og en katt til som heter Mio. Aldri møtt et menneske som heter Mio. Klarer ikke å se for meg at en voksen mann heter Mio heller, det for pusete. 

For meg er Mio et hunde/kattenavn. 

Anonymkode: 54abc...d68

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første jeg tenker på er den barneboka "Mio, min Mio". 

Anonymkode: ff498...53d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også på boka "Mio min Mio". Jeg likte den veldig godt som barn, så navnet gir meg gode assosiasjoner. I mine øyne er det det fineste navnet av de du vurderer. Jeg hadde ikke valgt noen av dem selv, men syns det blir helt feil å kalle dem stygge eller dårlige for det. På samme måte som jeg syns det var dårlig gjort da voksne kalte mitt gamle, norrøne navn for "tante-navn" eller "kjerring-navn" da jeg var barn. Milano er byen for meg, så jeg hadde nok nysgjerrig på hva som fikk dere til å velge det. 

Anonymkode: f23b5...454

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo en bok som heter Mio, min Mio som handler om en gutt, så jeg vil si det er et guttenavn.

Anonymkode: 94c51...a9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...