Gå til innhold

Mio, hundenavn eller guttenavn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi står mellom Mio, Matheo eller Milano. Aller best liker jeg vel egentlig Mio, men jeg har en venninne med en hund kalt Mio, og jeg klarer ikke helt å riste det fra meg 😅 hva tenker dere? 

Anonymkode: d62c6...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Moderne navn folk gir ungene sine er så teite, hahahaha. Hva med å bare velge noe halvveis normalt? "Milano"? Kan vel like gjerne kalle han Bangkok Bangladesh.

Anonymkode: c3c3f...d7d

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, litt hundenavn over det, eventuelt kallenavn. Klarer ikke å se for meg en voksen mann som heter Mio heller, søtt på en baby kanskje men... Matheo er blitt veldig vanlig og Milano er en by. Milano Hansen, liksom.

Ja, jeg liker vanlige navn. 

Anonymkode: fdd3e...915

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klissete navn! Liker ikke... Nei heller flotte norske navn til gutter (som etterhvert skal bli menn!) f.eks  Håkon, Erik, Magnus, Øyvind, Johan, Sondre

Anonymkode: eaa2c...6ad

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mio høres ut som kattenavn. Og Milano? Seriøst? Matheo er det eneste som er innafor her, selv om jeg ikke synes det er særlig fint heller. Det finnes da så mange andre fine guttenavn.

Anonymkode: 4cf0d...9a4

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Mjau, sa MIO og malte kjærlig til eieren sin». Ja du har rett, høres ut som en søt liten katt 😍😍 

Mio passer også til en sovende baby, tullet inn i lyseblå teppe😊 

Jeg klarer ikke å se for meg Mio Larsen, elev på VGS, eller Mio Nilsen Pettersen, faren til Tiril i 3C. Mulig navnet må vokse på meg over tid, bokstavelig talt, før jeg klarer å se for meg navnet i bruk 😊 

 

Milano er det et navn på gutter i Norge? Tenkte på byen Milano, såpen Lano og vaskemiddelet Milo. Men selvfølgelig, sånn er det med navn en ikke har hørt om før. Hvis dere er sikre, så gå gjerne for det. Men dette er ikke et navn jeg ville vurdert ettersom det er samme navn som en kjent by. «Milano, skal vi dra til Milano? Ha ha ha»-setninger er kjedelige å høre.

 

Matheo har jeg hørt om, synes det høres ut som en søt versjon av Mathias eller dukke-versjon av Theo/Theodor. Jeg må innrømme at dette heller ikke klinger så godt i mine ører, så ville heller gått for Theodor 😊 

Dersom jeg måtte valgt av de 3, så holder jeg en knapp på Matheo. Lykke til 😊

Anonymkode: bc5e2...be5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk at gutter skal vokse opp. Det er bare et ekstra problem for menn om de har et navn som ikke passer dem. En voksen mann heter ikke Milano, Versace, Firenze, eller New York. Og det blir bare et problem for han. Dette gjelder jo forsåvidt for jenter også, men det er enda viktigere for menn å framstå "normal".

Anonymkode: c3c3f...d7d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Mistymya skrev:

Mio er er flott guttenavn. Kjenner både en voksen mann og en gutt som heter det. 

Og ingen kjæledyr.

Er de fra Norge? Er navnet italiensk?

Anonymkode: 061cb...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mio, min Mio? 

Nei, tenker at jeg kunne nok kjent en 7 åring som heter mio, men særlig mandig er det ikke på en voksen mann, men det er vel øret som hører. Syntes også det høres mer ut som et kattenavn men det ville forandret seg om jeg hadde en bror som het det liksom :) velg det navnet dere liker, folk blir vant :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men de tre navna du lister opp får meg til å lure på om dette er en tulletråd.          Lukter ung, naiv mor uten utdannelse lang vei. Harryturer til Sverige og Syden. Innrøyka bestemor på 45 som barnevakt annenhver helg.

Sier som hun over : Erik, Håkon, Lars, Andreas — skikkelige navn!! 

Hvis det absolutt må begynne på M: Mattias, Martin, Malvin, 

Anonymkode: 1aa16...503

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff....

Er det pga ungen til hun ene bloggeren (funkygine) heter Milano at du har fått det for deg at det er et ok guttenavn? Bloggere er jo beryktet for å finne på grusomme, oppdiktede navn på ungene sine. Du behøver vel ikke ta etter?

Milano er stygt som navn på et menneske, det er tåpelig og det vil høres totalt FEIL ut i absolutt alle sammenhenger jeg kan komme på i vårt land. Og utlandet, for den delen. Det er en by i Italia, ikke et guttenavn.

Mio høres ut som navnet på en katt. Kan kanskje gå an på en liten gutt, men denne gutten skal jo bli voksen en gang. Det passer overhodet ikke på en VOKSEN KAR. Høres feminint og feil ut, som om noen i fylla bruker kjælenavnet til katten på han.

Anonymkode: 7b9b7...7e1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syns jeg dere er gammeldagse her folkens... 

 

Husk at om 30 år når ungen er vokst opp, så er det helt andre navn som "passer til" voksne menn, enn det er i dag

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld meg, men de tre navna du lister opp får meg til å lure på om dette er en tulletråd.          Lukter ung, naiv mor uten utdannelse lang vei. Harryturer til Sverige og Syden. Innrøyka bestemor på 45 som barnevakt annenhver helg.

Sier som hun over : Erik, Håkon, Lars, Andreas — skikkelige navn!! 

Hvis det absolutt må begynne på M: Mattias, Martin, Malvin, 

Anonymkode: 1aa16...503

Så hyggelig sagt :) 

Til informasjon så var spørsmålet mitt om dere synes Mio minnet dere om hund eller menneske. Jeg har aldri lurt på om dere synes jeg virker som en kompetent mor basert på navn jeg liker :) men takk for innspill likevel. 

Og hva er det som kvalifiserer Mattias, Erik og Håkon som «skikkelige» navn? Fordi Milano også er en by? Men det er da virkelig London, Paris, Sienna og Brooklyn også? 

Ts

Anonymkode: d62c6...eba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så hyggelig sagt :) 

Til informasjon så var spørsmålet mitt om dere synes Mio minnet dere om hund eller menneske. Jeg har aldri lurt på om dere synes jeg virker som en kompetent mor basert på navn jeg liker :) men takk for innspill likevel. 

Og hva er det som kvalifiserer Mattias, Erik og Håkon som «skikkelige» navn? Fordi Milano til sammenligning også er navnet på en by? Men det er da virkelig London, Paris, Sienna og Brooklyn også? 

Ts

Anonymkode: d62c6...eba

 

Anonymkode: d62c6...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes Mio er ett fint navn jeg. Forbinder det med boken Mio, min Mio, så for meg er det mer ett guttenavn enn dyrenavn 😊 Vet forsåvidt av en voksen mann som heter det også, og han bærer navnet godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mio er både kattenavn og menneskenavn. Jeg har hatt en katt som het Mio, men kjenner også en dame som herer det. ( fra Japan) har hatt en gutt i bhg som heter det. Selv har jeg en gutt som heter Balder. Mange som mener det er et hundenavn, men jeg synes det er fint.

Endret av atropos
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Unnskyld meg, men de tre navna du lister opp får meg til å lure på om dette er en tulletråd.          Lukter ung, naiv mor uten utdannelse lang vei. Harryturer til Sverige og Syden. Innrøyka bestemor på 45 som barnevakt annenhver helg.

Sier som hun over : Erik, Håkon, Lars, Andreas — skikkelige navn!! 

Hvis det absolutt må begynne på M: Mattias, Martin, Malvin, 

Anonymkode: 1aa16...503

Magnus da? Jeg har alltid blitt fortalt av engelsk-talende personer og andre utenlandske, at jeg har det vakreste navnet de har hørt. Nå uttaler jeg det jo selvsagt med nordisk uttale da.

Anonymkode: c3c3f...d7d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...