Gå til innhold

Du mann, hva gjør du egentlig her inne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hvorfor skriver dere så nedsettende om kvinner? Vi må strebe etter en bedre dialog mellom kjønnene på forumet, for sånn det er nå kan vi ikke ha det. 

Anonymkode: 3ede2...4d1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er her for å pirke på skrivefeil, og å si til dem som starter tråder som denne at det allerede er flere tråder som handler om akkurat det samme.

Men jeg skriver ikke nedsettende om kvinner eller feminister, så det er kanskje ikke meg du mente å spørre.

Anonymkode: dfdab...f85

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for måten kvinner skriver om menn her er så mye bedre. 

Anonymkode: de4f2...e5a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn inne på KG er taperne i landet. Å sitte på forum, spesielt et kvinneforum, er en kvinnegreie. 

Likestilling går for langt. Menn er ikke menn lengre. Når jeg tenker på min egen mann så kunne han aldri laget seg en bruker inne på KVINNEguiden. Noe så flaut. Men selv han er også inne på noen forum. En for biler og en for jakt. Greit nok for meg siden han er en mannemann ellers. Håndverker som tjener godt, over 185, og en som fikser alt for oss. 

Men mennene inne her, de er ikke menn. De er påvirket av samfunnets tæring på likestilling. De er usikre, har mammaproblemer, og tror dermed at de må sette seg høyere enn kvinner for å vise seg som mann. De fleste er også uføre, så de har tid til å holde på sånn AB ovenfor svarer. Pirke på, og korrigere kvinners innlegg. Tenk så lite et slikt liv har for seg. Er her på KG for å pirke på skrivefeil. Det gjør meg fornøyd med mitt eget liv. 

Sånn, det var det jeg rakk. Jeg må kle på barn, levere i barnehagen og dra på jobb. 

- Kvinne 

Anonymkode: 3d0d7...a7a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn inne på KG er taperne i landet. Å sitte på forum, spesielt et kvinneforum, er en kvinnegreie. 

Likestilling går for langt. Menn er ikke menn lengre. Når jeg tenker på min egen mann så kunne han aldri laget seg en bruker inne på KVINNEguiden. Noe så flaut. Men selv han er også inne på noen forum. En for biler og en for jakt. Greit nok for meg siden han er en mannemann ellers. Håndverker som tjener godt, over 185, og en som fikser alt for oss. 

Men mennene inne her, de er ikke menn. De er påvirket av samfunnets tæring på likestilling. De er usikre, har mammaproblemer, og tror dermed at de må sette seg høyere enn kvinner for å vise seg som mann. De fleste er også uføre, så de har tid til å holde på sånn AB ovenfor svarer. Pirke på, og korrigere kvinners innlegg. Tenk så lite et slikt liv har for seg. Er her på KG for å pirke på skrivefeil. Det gjør meg fornøyd med mitt eget liv. 

Sånn, det var det jeg rakk. Jeg må kle på barn, levere i barnehagen og dra på jobb. 

- Kvinne 

Anonymkode: 3d0d7...a7a

Er det fordi mannemannnen mener at barna er din jobb?

Anonymkode: af4a3...279

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det fordi mannemannnen mener at barna er din jobb?

Anonymkode: af4a3...279

Nei. Han er som regel den som leverer, men er bortreist fram til i morgen. Han tar like mye med barna, og i huset for så vidt. Er bare glad han ikke er så tafatt som oss kvinner at han må være på kg. Det er enda verre når det er en mann. 

Anonymkode: 3d0d7...a7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av samme grunn som kvinner snubler innpå her? Samme hva du googler, har kvinneguiden svaret. I tillegg liker menn kjekke kvinner som kan å diskutere (ikke dei med tunnelsyn eller konspirasjonsteorier). Siden kvinneguiden er et så stort forum, blir det mange diskusjoner.

Anonymkode: 68c88...e6b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Menn inne på KG er taperne i landet. Å sitte på forum, spesielt et kvinneforum, er en kvinnegreie. 

Likestilling går for langt. Menn er ikke menn lengre. Når jeg tenker på min egen mann så kunne han aldri laget seg en bruker inne på KVINNEguiden. Noe så flaut. Men selv han er også inne på noen forum. En for biler og en for jakt. Greit nok for meg siden han er en mannemann ellers. Håndverker som tjener godt, over 185, og en som fikser alt for oss. 

Men mennene inne her, de er ikke menn. De er påvirket av samfunnets tæring på likestilling. De er usikre, har mammaproblemer, og tror dermed at de må sette seg høyere enn kvinner for å vise seg som mann. De fleste er også uføre, så de har tid til å holde på sånn AB ovenfor svarer. Pirke på, og korrigere kvinners innlegg. Tenk så lite et slikt liv har for seg. Er her på KG for å pirke på skrivefeil. Det gjør meg fornøyd med mitt eget liv. 

Sånn, det var det jeg rakk. Jeg må kle på barn, levere i barnehagen og dra på jobb. 

- Kvinne 

Anonymkode: 3d0d7...a7a

Med din logikk er det mye bedre at en kvinne jobber innenfor typiske yrker som menn jobber i fordi det gjenspeiler at hun er selvstendig og likestilt? Men om en mann skulle jobbe innefor typiske kvinneyrker så er det skambelagt og han er en taper? Jeg tror du må tenke litt over det du skrev. Det er mange mannlige brukere på dette forumet som fremstår oppegående og reflekterte. Du har også de som ikke er det, men det samme kan vel sies om enkelte kvinner på dette forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et forum som spenner fra penisstørrelser til dype emner som religion, etikk og verdenspolitikk. Biler og jakt også, ref. den anonyme kvinnens kommentar. 

Jeg tror nok forumet har vokst seg større og bredere enn man i utgangspunktet så for seg (har notert meg at en av landets mest hørte podcaster omhandler KG), så både temaene og brukergruppene er naturligvis da også mer variert. Diskusjoner og meninger er en god ting, uansett hva platformen kalles. At det finnes menn på kvinneguiden eller at det finnes kvinner som leser Vi Menn er neppe det som velter samfunnet. Det er vel heller en berikelse, enn at vi sitter i hvert vårt hjørne og skuler olmt på hverandre

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere grunner.

Det finnes interessante diskusjoner her (mye ræl og, men det gjør det overalt)

Det finnes diskusjoner hvor jeg kan komme med meninger/erfaringer/kunnskap, det liker jeg.

Det finnes ting jeg kan spørre om som dette forumet vil gi meg bedre svar på enn om jeg hadde stilt tilsvarende spm. i andre forum. I tillegg har jeg vært på andre forum før, men merker at det blir bare ett forum omgangen, og da har jeg havnet her.

 

Når det gjelder oppførselen til menn her inne synes jeg man ser mye forskjellig, men det største problemet er de som skjærer alle over en kam. "Alle menn er....", "alle damer vil bare....", "feminister mener sånn og sånn", "likestillingen er sånn og sånn og har som mål å undertrykke menn".

Eksempler finnes allerede i denne tråden. Alle menn på KG er tapere. Alle kvinner på KG skriver nedsettende om menn.

Det stemmer ikke - problemet er de som roper høyest har en tendens til å være de som blir hørt. Og klart når man legger disse meningene til grunn for hvordan man oppfatter alle av det andre kjønnet (enten menn eller kvinner) så blir dette en selvforsterkende greie.

 

Endret av ekkoet
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Med din logikk er det mye bedre at en kvinne jobber innenfor typiske yrker som menn jobber i fordi det gjenspeiler at hun er selvstendig og likestilt? Men om en mann skulle jobbe innefor typiske kvinneyrker så er det skambelagt og han er en taper? Jeg tror du må tenke litt over det du skrev. Det er mange mannlige brukere på dette forumet som fremstår oppegående og reflekterte. Du har også de som ikke er det, men det samme kan vel sies om enkelte kvinner på dette forumet?

Ja, det syns jeg er mye bedre. Kvinner greier alle jobber. Det gjør ikke menn. Sånn er det for det svakeste kjønn. Dersom en mann framfor reflektert her inne så er mennesket bak brukeren antageligvis en kvinne.

Anonymkode: 3d0d7...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 007_008_007
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, det syns jeg er mye bedre. Kvinner greier alle jobber. Det gjør ikke menn. Sånn er det for det svakeste kjønn. Dersom en mann framfor reflektert her inne så er mennesket bak brukeren antageligvis en kvinne.

Anonymkode: 3d0d7...a7a

Godt forsøk på "flaming". Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar, sies det.
Her inne finner man begge deler, derfor er jeg her. Humor er gøy.

Dessuten, er internett min hobby, jeg har null interesse av bil, jakt eller håndtverk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I min barske, harde hverdag... Full av biler, MAX på tv'n, våpen og jakt, fliser så store som så i fingern... Manflu og "garderobeprat". Her kan jeg oppdage min feminine side! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her egentlig for å fordrive litt tid og jeg synnes det er nesten litt morsomt å lese hvilken "problemer" dere kvinner hanskes med. Blir litt sånn morsom lesing for min del... Det er ting som vi menn nærmest ikke tenker på eller brys oss om. Alle deres "veninne-problemer" synnes jeg nesten er komiske.

Men en ting jeg har forundret meg over er at hvor mange kalde og birte damer det er her på forumet.. spesielt de som er da skilt fra før og gjerne har innredet ett nytt forhold i 40-årene :) De virker iallefall bittre, spesielt de som er single etter ett samlivsbrudd, og ifølge dem selv så er de altvitende-guroer som har gått livets harde skole og kan alt! Ja ALT! Bare spør... enten det handler om barn, kjærlighet, menn, antall hår på ballpungen, utleie av kanoer på ett ferieparadis på Afrika-kysten,  ja.. you name it!....

En annen ting er at mange kvinner her tror at deres oppskrift på ett /kjæresteforhold/ekteskap/samboerskap er fasiten for alle... En eller annen skriver om ett problem eller stiller spørsmål angående sin situasjon, og så får man så mange krasse svar. Helt utrolig.. Mange kvinner her tror de er guds gave til befolkningen, og at deres ord er lov...  Ingne forståelse for at folk er foskjellige og at folk har ulike verdier, livsfilosofi, syn på livet osv osv...

 

Og en tredje ting: Hvis man leser på Barn og familie-forumet så har mange kvinner her diagnotisert flere hundre barn med ADHD, autisme, ADD, bipolar lidelse eller hva det måtte væte... helt utrolig :) 

Alt dette er egentlig morsom lesing for min del....

 

 

Anonymkode: 9bfa5...2b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er her egentlig for å fordrive litt tid og jeg synnes det er nesten litt morsomt å lese hvilken "problemer" dere kvinner hanskes med. Blir litt sånn morsom lesing for min del... Det er ting som vi menn nærmest ikke tenker på eller brys oss om. Alle deres "veninne-problemer" synnes jeg nesten er komiske.

Men en ting jeg har forundret meg over er at hvor mange kalde og birte damer det er her på forumet.. spesielt de som er da skilt fra før og gjerne har innredet ett nytt forhold i 40-årene :) De virker iallefall bittre, spesielt de som er single etter ett samlivsbrudd, og ifølge dem selv så er de altvitende-guroer som har gått livets harde skole og kan alt! Ja ALT! Bare spør... enten det handler om barn, kjærlighet, menn, antall hår på ballpungen, utleie av kanoer på ett ferieparadis på Afrika-kysten,  ja.. you name it!....

En annen ting er at mange kvinner her tror at deres oppskrift på ett /kjæresteforhold/ekteskap/samboerskap er fasiten for alle... En eller annen skriver om ett problem eller stiller spørsmål angående sin situasjon, og så får man så mange krasse svar. Helt utrolig.. Mange kvinner her tror de er guds gave til befolkningen, og at deres ord er lov...  Ingne forståelse for at folk er foskjellige og at folk har ulike verdier, livsfilosofi, syn på livet osv osv...

 

Og en tredje ting: Hvis man leser på Barn og familie-forumet så har mange kvinner her diagnotisert flere hundre barn med ADHD, autisme, ADD, bipolar lidelse eller hva det måtte væte... helt utrolig :) 

Alt dette er egentlig morsom lesing for min del....

 

 

Anonymkode: 9bfa5...2b2

Tiltredes,

Det er mye god utilsiktet humor her inne om man kjeder seg litt i løpet av dagen. Jeg reiser mye i jobben min, og takk til dere som har hjulpet meg å slå ihjel tid på et utall flyplasser rundt i Europa.

I tråder hvor det går litt smått, bidrar jeg av og til med å få fart i diskusjonen 👍🏻😁

Anonymkode: 483bd...956

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Stort sett bare for å humre av alle de patetiske kvinnene. 

 0g delta i alle de forskjellige telle-trådene selvfølgelig! :nisse:                                 

Anonymkode: f3c04...5f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...