Gå til innhold

Tripp trapp fra Stokke eller antilop fra ikea?


Larsii

Anbefalte innlegg

jeg vet ikke, jeg føler jeg er ikke veldig stor fan av tripp trapp. Vi kjøpte først en til vårt første barn, også kjøpte til vårt andre barn også. Vi kjøpte nyfødtsette, den ble jo brukt. Så bøyle-set/barnesete. Men det er akkurat som at for mine barn, i perioden fra 5 mnd til ca 1 år, så passer de ikke Tripp trapp i det hele tart. Da de begynner å reise seg, og ønsker ikke å halv-ligge i nyfødtsette lengre, men klarer ikke å sitte ordentlig med bare bøylen, men bare detter fremover. I den perioden sitter de mye bedre i Antilope, og den har vi brukt til begge, og ellers har vi den som ekstra stol til gjester. Så er det jo tøybleier, det bruker vi. Om du vurderer noe sånn, så bøylen er for small. Kommer sikkert an på barn også. 

Nå er jo barna mine store nok til å bruke tripp trapp uten noe ekstra, men allikevel er jeg ikke fornøyd med stolen. Den er tung, sette er litt for small, sette er også helt rett og hardt, og barna liker ikke å sitte på den. Jeg vurderer å sy puter til de stolene. Også er jo stolen glatt, og barna detter ned av og til, de sitter jo ikke i ro. De er 2 og 5. Altså, det må jo finnes bedre barnestoler? Og der barna kan dytte stolen inntil bordet selv, uten at jeg må hjelpe, og at de får litt bedre komfort å sitte på, uten at jeg må sy pute. 

Anonymkode: ec6d7...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg vet ikke, jeg føler jeg er ikke veldig stor fan av tripp trapp. Vi kjøpte først en til vårt første barn, også kjøpte til vårt andre barn også. Vi kjøpte nyfødtsette, den ble jo brukt. Så bøyle-set/barnesete. Men det er akkurat som at for mine barn, i perioden fra 5 mnd til ca 1 år, så passer de ikke Tripp trapp i det hele tart. Da de begynner å reise seg, og ønsker ikke å halv-ligge i nyfødtsette lengre, men klarer ikke å sitte ordentlig med bare bøylen, men bare detter fremover. I den perioden sitter de mye bedre i Antilope, og den har vi brukt til begge, og ellers har vi den som ekstra stol til gjester. Så er det jo tøybleier, det bruker vi. Om du vurderer noe sånn, så bøylen er for small. Kommer sikkert an på barn også. 

Nå er jo barna mine store nok til å bruke tripp trapp uten noe ekstra, men allikevel er jeg ikke fornøyd med stolen. Den er tung, sette er litt for small, sette er også helt rett og hardt, og barna liker ikke å sitte på den. Jeg vurderer å sy puter til de stolene. Også er jo stolen glatt, og barna detter ned av og til, de sitter jo ikke i ro. De er 2 og 5. Altså, det må jo finnes bedre barnestoler? Og der barna kan dytte stolen inntil bordet selv, uten at jeg må hjelpe, og at de får litt bedre komfort å sitte på, uten at jeg må sy pute. 

Anonymkode: ec6d7...0a0

Du får kjøpt puter til stolene, både på tresetet og babysetet🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Larsii skrev:

Hva var du fornøyd med? 😊

To helt forskjellige stoler med helt forskjellig bruksmulighet og ikke minst veldig forskjellig pris. 

Stokkestoler er udiskutabelt min favoritt, noe hjem og hytter bærer tydelig preg av.

Anonymkode: 2399b...2a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stokke tripp trapp. Hater antilop stolen. Ungene har heller ikke likt den. Stokke sin har også lenger brukstid

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker tripp trapp veldig godt på grunn av nyfødtsetet. Veldig praktisk! Men nå som han har begynt å sitte selv og vi har byttet over til babysete så synes jeg faktisk at han sitter bedre i Antilop enn i tripptrappen med babysete. Den er dypere og støtter mer opp på sidene syns jeg, ihvertfall foreløpig. Hvis du er ute etter en rimelig stol som gjør jobben, ville jeg absolutt gått for Antilop! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antilopstolene trenger du ikke bruke penger på eller reise til Ikea for å kjøpe. Folk kaster de stolene etter folk på gisbort sider på finn og face. 

I tillegg er stolene meget uheldige for barn å sitte i. Der er ingen støtte for beina. De som vurderer å kjøpe/bruke disse stolene kan jo prøve seg med å spise neste måltid sittende med beina dinglende uten noen form for fotstøtte. Beina og hoftene til små barn har ikke godt av å sitte slik, selv ikke i få minutter. Noe Ikea burde forstått for årevis siden. 

Anonymkode: 2399b...2a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3 barn aldri brukt spisestol. Her spiser vi i senga eller i sofaen

Anonymkode: f29c8...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har 3 barn aldri brukt spisestol. Her spiser vi i senga eller i sofaen

Anonymkode: f29c8...774

Spise i senga eller sofaen? Ja, det forklarer en hel del om enkelte barns bordskikk i offentlige sammenhenger ol. 

Anonymkode: 2399b...2a8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Wesla said:

Du får kjøpt puter til stolene, både på tresetet og babysetet🙂

de putene er et hån. Alt for dyre og de er ikke laget av sånn stoff som kan tørkes av. De er laget av vanlig bomull. Også selges de for 300 kr? Skjønner ikke helt hva har Stokke tenkt der. Ikke det er noe særlig pute heller, er så tynne. Vi hadde faktisk denne men solgte den videre sammen med babysettet, var totalt ubrukelig for oss. 

Anonymkode: ec6d7...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begge. Bruker tripp trapp mest. Den er litt vanskeligere å rengjøre, men ettåringen sitter bedre i den. Den er også bedre for ryggen pga. beinstøtten. Til neste barn har jeg allerede (er gravid) kjøpt en ekstra tripp trapp. Antilopen er satt inn i en bod, og kan tas frem om vi får besøk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også begge. Fornøyd med begge, til hvert sitt bruk. Har tripptrappen ved spisebordet/stua, og ikea-stolen på kjøkkenet (altså i to separate rom). Ikea-stolen bruker vi også når vi reiser bort.

Dersom du kun skal ha èn stol bør du tenke på om dere har behovet deres. Har dere behov for å bruke en stol flere steder i huset, så er tripptrappen veldig tung å flytte rundt. Den er heller ikke så lett å ha med i bilen når man skal på besøk. Dersom stolen stort sett kun skal brukes èn plass i huset, og dere ikke er så mye på besøk at dere trenger å ha med stol, så ville jeg absolutt gått for tripptrappen. 

Anonymkode: 21951...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kjøper tripp trapp på Finn, kan du spare mye penger. Ser flere selger ekstrautstyr også 😊 Ville nok sjekket om newborn-trekket kan vaskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...