Gå til innhold

Jeg har den følelsen av at jeg ikke tror jeg kan bli gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har kun prøvd i 4 mnd uten resultat. Likevel jeg går og tror at jeg ikke kan bli gravid. Jeg stresser og er nesten heøt sikker på at jeg ikke kan bli det. Er 30 år.  Går nå bare å venter på at vi har prøvd et år så jeg kan gå til legen. 

Anonymkode: 4693a...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde også at jeg kanskje ikke ville klare å bli gravid. For jeg hadde brukt "hoppe av i svingen" som prevensjonsmetode i alle år, og jeg var 31-32 da vi bestemte oss for å få barn. Så det hadde altså gått bra i så mange år og bruke en "prevensjonsmetode" som er så usikker. Så jeg tenkte at enten har jeg hatt sinnsykt med flaks, eller så kan jeg ikke bli gravid.

Jeg var i tillegg veldig undervektig (av natur, ikke pga spiseforstyrrelse e.l), men hadde normale mens-sykluser, i alle fall. Men de sier jo at hvis man er veldig tynn eller veldig overvektig, så kan man ha problemer med å bli gravid.

Det tok 5 måneder å bli gravid. Da brukte jeg øynene som metode for å finne ut når jeg hadde eggløsning (så etter eggløsningsslimet i trusene i dagene etter mens). Fikk et barn da jeg var 33.

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ønsker jeg å ikke bli gravid, men jeg vet det er mange som går et år før de blir gravide, ha noe tolmodighet og snart kommer du nok til å bære på en skatt du og.

Har hørt rykter om at det er en 20-25% sjanse vær mnd, men jo da. Det kommer nok til å gå bra, lykke til!😁

Anonymkode: e75e6...d6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv ønsker jeg å ikke bli gravid, men jeg vet det er mange som går et år før de blir gravide, ha noe tolmodighet og snart kommer du nok til å bære på en skatt du og.

Har hørt rykter om at det er en 20-25% sjanse vær mnd, men jo da. Det kommer nok til å gå bra, lykke til!😁

Anonymkode: e75e6...d6c

Takk, men jeg tror ikke det. 

 

10 minutter siden, Million skrev:

Jeg trodde også at jeg kanskje ikke ville klare å bli gravid. For jeg hadde brukt "hoppe av i svingen" som prevensjonsmetode i alle år, og jeg var 31-32 da vi bestemte oss for å få barn. Så det hadde altså gått bra i så mange år og bruke en "prevensjonsmetode" som er så usikker. Så jeg tenkte at enten har jeg hatt sinnsykt med flaks, eller så kan jeg ikke bli gravid.

Jeg var i tillegg veldig undervektig (av natur, ikke pga spiseforstyrrelse e.l), men hadde normale mens-sykluser, i alle fall. Men de sier jo at hvis man er veldig tynn eller veldig overvektig, så kan man ha problemer med å bli gravid.

Det tok 5 måneder å bli gravid. Da brukte jeg øynene som metode for å finne ut når jeg hadde eggløsning (så etter eggløsningsslimet i trusene i dagene etter mens). Fikk et barn da jeg var 33.

Så bra at det gikk for deg! Jeg har nesten mistet håpet. 

Anonymkode: 4693a...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har kun prøvd i 4 mnd uten resultat. Likevel jeg går og tror at jeg ikke kan bli gravid. Jeg stresser og er nesten heøt sikker på at jeg ikke kan bli det. Er 30 år.  Går nå bare å venter på at vi har prøvd et år så jeg kan gå til legen. 

Anonymkode: 4693a...888

Hadde samme følelsen og etter 2.5år som aktiv prøver så ble jeg gravid på den naturlige måten. 6 mnd etter fødsel ble jeg gravid på nytt, men mistet. 

Anonymkode: 06c85...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk, men jeg tror ikke det. 

 

Så bra at det gikk for deg! Jeg har nesten mistet håpet. 

Anonymkode: 4693a...888

Ikke mist håpet, det kommer nok 😊 de første månedene etter jeg slutta med p-pilla tok jeg graviditetstester I hytt og pine. Trodde alt var et symptom på tidlig graviditet. Ble bare mer og mer deprimert av det egentlig. Nå vet jeg ikke hva slags prevensjon du har brukt tidligere, men for enkelte kan det ta opp til 6 måneder før rester av p-pilla er ute av systemet ditt. Ellers så er det ingen grunn til bekymring før det er gått 1 år, da kan man evt kontakte lege. Vet det er et kjempe kjipt råd fordi det ikke hjelper I det hele tatt på følelsene dine nå, men husk at hvis man er for engstelig og bekymrer seg mye over å bli gravid, kan det virke mot sin hensikt fordi du ikke slapper av. 

 

Hilsen en som har prøvd aktivt siden september 2017

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

  

Så bra at det gikk for deg! Jeg har nesten mistet håpet. 

Anonymkode: 4693a...888

Det er litt tidlig å miste håpet 😉  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i tre langvarige forhold siden jeg var 17 år, og har aldri blitt gravid. Har brukt p-piller og hoppet (mye) av i svingen. Har vært i nåværende forhold i 6 år, sluttet på p-piller for 5 år siden. Prøvde i nesten 2 år å bli gravid med iherdig timing ved hjelp av app, eggløsningstrimler og nistirring i trusa etter månedens «eggehvite». Er «uforklarlig barnløs». Har nettopp hatt min første ivf-behandling og har nylig fått bekreftet graviditet. Livet inni magen er ikke mer enn et par uker gammelt, men jeg har fått et bevis på at jeg kan bli gravid, i det minste. Er i 30-årene.

Det er forferdelig med håpløsheten man føler på, men hjelper lite å gi opp (har vært der en periode selv). Hvis du er bekymret ville jeg kontaktet en fertilitetsklinikk, bare for å få sjekket grundig opp i alt, selv om dere ikke har prøvd så lenge. Noen synes kanskje det er å overdrive, men å gå rundt med følelsen av at noe er galt, og at en egen familie aldri vil skje, er en vond følelse! Lykke til. 

Anonymkode: 75185...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katteelskeren

Jeg hadde alltid følelsen av at jeg var infertil. I mitt tilfelle stemte min intuisjon, og må gjennom ivf for å få barn. Det behøver ikke å bety at din følelse er riktig, selv om det viste seg å stemme for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har kun prøvd i 4 mnd uten resultat. Likevel jeg går og tror at jeg ikke kan bli gravid. Jeg stresser og er nesten heøt sikker på at jeg ikke kan bli det. Er 30 år.  Går nå bare å venter på at vi har prøvd et år så jeg kan gå til legen. 

Anonymkode: 4693a...888

du kan gå privat til gynekolog (rundt 1000-1500kr) og be de se litt på forholdene så får du nok noen oppløftende ord sånn at du kan være mer avslappet. Når man stresser er det også vanskeligere å bli gravid.

Anonymkode: 7eed5...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også det etter rundt 4 mnd., ble gravid rett etterpå. Selv om det føles lenge er det ikke særlig lenge. 

Anonymkode: ed825...12e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du kan gå privat til gynekolog (rundt 1000-1500kr) og be de se litt på forholdene så får du nok noen oppløftende ord sånn at du kan være mer avslappet. Når man stresser er det også vanskeligere å bli gravid.

Anonymkode: 7eed5...36a

Nei, nei, nei! Nå må det blir slutt på å si dette, vær så snill! Ingen seriøs forskning støtter dette. Ikke legg skylden på kvinnen, for det er det man gjør. 

Anonymkode: 752cd...793

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men TS, du kan ikke gi opp etter 4 prøverunder!? Du har minimum 8 igjen før du kan begynne å tenke at dette tar tid. Du har ca 25% sjanse for å bli gravid, hvis dere har sex rundt el (ikke etter) og begge er friske. Det er altså helt normalt at det tar tid.

Anonymkode: 752cd...793

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt og snakket med to venninner om akkurat dette for en del år siden. Vi hadde en følelse av at vi ikke kunne bli gravide alle tre på det tidspunktet, uten at noen av oss hadde prøvd på det.

For min del stemte det, men de to andre har fått barn lett. Følelsen stammet sikkert fra at jeg hadde spiseforstyrrelser i tenårene, og var så redd for at fertiliteten ble ødelagt da. 

Statistikken er på din side, sannsynligvis blir du gravid i løpet av året. Hvis det ikke gjør det, er det mulig å få hjelp, og gode sjanser for at hjelpen virker. Da jeg gikk gjennom måned etter måned med negative tester, ble jeg mer og mer sikker på at jeg aldri skulle oppleve å bli mor. Jeg fikk jo stadig nye beviser på det på en måte. Men der tok jeg i hvert fall feil, vi fikk barn vha. IVF. 

Anonymkode: 4c8c2...d34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt med samme følelsen før vi begynte prøvingen. Hadde liksom bare en følelse. Kjæresten fikk kusma for noen år tilbake med etterfølgende testikkelbetennelse, og jeg hadde så kraftige smerter ved menstruasjon (og utenom) at jeg var bombesikker på at jeg hadde endometriose. Da jeg sluttet på pillen begynte jeg å spotte en hel uke før mensen hver måned. Tenkte jeg hadde kort lutealfase og skjønte bare ikke hvordan ett egg skulle klare å feste seg når blødningene så smått startet bare en uke etter EL.. 3 prøveperioder uten resultat og jeg gikk litt i kjelleren selv om fornuften sa det var aaalt for tidlig å gi opp.. 3 måneder er jo egentlig ingenting!

4 gangen klaffet det! Begynte å småblø en uke etter EL da og.. var bombesikker på at løpet var kjørt. Men nå sitter jeg her 30 uker på vei 😊 magefølelsen var altså feil!

Du må ikke gi opp! At det ikke har klaffet på 4 måneder trenger ikke bety noe som helst. Det er 20-25% sannsynlighet hver gang.. og da sier det seg jo at det kan ta litt tid å treffe uten at det trenger å være noe galt :)

Lykke til!

Anonymkode: 0730c...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk til alle! Vil gjerne få opp motet litt! Ønsker meg veldig barn. 

Anonymkode: 4693a...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt at stress påvirker negativt, så da stresser jeg litt fprdi jeg ikke skal stresse også. I tillegg til stresset den følelsen gir da. 

Ellers har jeg brukt ppiller, men sluttet på disse litt før vi begynte å prøve. Fikk tilbake mensen en mnd etter ppilleblødning. Har eggløsningslim og normale, men ikke nøyaktig like lange hver gang, sykluser. 

Varierer mellom 28 og 32 dager mellom hver. 

 

Anonymkode: 4693a...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også sikker på at vi skulle slite med å få barn. Jeg har alltid hatt lange og ustabile sykluser, og dessuten litt ekstra hårvekst og lett overvektig. Mistenker PCOS, men aldri sjekket det hos lege. For oss klaffet det på andre forsøk (!). Hvis du ikke har noen indikasjoner på at du er infertil, tror jeg ikke du har noe å frykte.

Vi prøver nå på nr. 2, men det har tatt litt lenger tid. Syklusene mine er blitt enda lengre og enda mer ustabile etter pilleslutt i høst. Men jeg har tydelig tegn på eggløsning før hver menstruasjon, så jeg har trua på at vi skal få det til igjen.

Anonymkode: 00697...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig at det skjedde så fort! Her sitter jeg 1 uke før mens fortvilet over at jeg heller ikke nå har noen symptomer på graviditet. 

Jeg sitter og  googler kan man være gravid uten symptomer. Må le av meg selv 😂

Anonymkode: 4693a...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...