Gå til innhold

Hvor mye kan en gynekolog se?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal til gynekolog neste uke, bare for å se at alt er bra der nede før vi begynner prøvingen. Har tatt celleprøve for noen mnd siden, men tenke mer på ultralyd. Det blir rett før eggløsning jeg skal der. Kan gynekologen se om jeg snart får eggløsning osv? Lurer på om det bare er tull å gjøre det..

Anonymkode: 07256...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

H*n kan se om du snart får eller har eggløsning ja. H*n kan se om du har cyster på eggstokkene og om livmoren er normal str. Ellers så er det ikke så mye mer de ser. Mye kan være galt som de ikke ser. Så sant du har regelmessige sykluser og ikke er plaget med smerter eller veldig store blødninger så er det egentlig ikke noe vits. 

Anonymkode: 0ffab...831

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

H*n kan se om du snart får eller har eggløsning ja. H*n kan se om du har cyster på eggstokkene og om livmoren er normal str. Ellers så er det ikke så mye mer de ser. Mye kan være galt som de ikke ser. Så sant du har regelmessige sykluser og ikke er plaget med smerter eller veldig store blødninger så er det egentlig ikke noe vits. 

Anonymkode: 0ffab...831

Takk for svar. Var hos gynekolog for en liten stund siden, som kjente på livmoren og sa at den var ok. Har også et barn fra før. Har regelmessige sykluser og ingen blødninger utenom mens. 

Men har kjent noen stikkinger av og til på den ene siden, så ble litt bekymret for cyster. Kan det ødelegge for graviditet?

Anonymkode: 07256...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gynekolog kunne se tykk slimhinne, eggløsningen som nettopp hadde vært og at min livmor var mer mot venstre 😅

Anonymkode: 81681...7c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min gynekolog kunne se tykk slimhinne, eggløsningen som nettopp hadde vært og at min livmor var mer mot venstre 😅

Anonymkode: 81681...7c0

Egentlig ganske utrolig at de kan se slike ting😊😄 Skader jo ikke å gå på den undersøkelsen, selv om det sikkert ikke er vits.

Anonymkode: 07256...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min gynekolog kunne se at jeg hadde en cyste på eggstokken som var 2,3 cm. Hun kunne se at livmora var plassert forover, hadde ikke bakovervendt livmor. 

De oppdaget også et myom på størrelse med en appelsin, jeg fikk beskjed om at jeg måtte søke ivf hjelp så snart året var omme, pga alder og størrelse på myomet måtte jeg få barn i nær framtid. 

Anonymkode: 2dadb...b5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...