Gå til innhold

Hvordan vet man om man har noe på politiattesten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt et studie der man må levere politiattest før man starter. Jeg vet ikke om jeg har noe på politiattesten min eller ikke. Har blitt hentet av politiet flere ganger i forbindelse med tvangsinnleggelse på psykiatrisk. Har aldri hørt noe fra dem i ettertid. Kan det fortsatt være at jeg har fått noe på politiattesten min? Såfall hvordan kan jeg finne ut dette?

Anonymkode: 4b4db...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slike ting fremkommer ikke på en attest for å bli sykepleier osv.

slapp av.

Anonymkode: 55aa8...b85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har søkt et studie der man må levere politiattest før man starter. Jeg vet ikke om jeg har noe på politiattesten min eller ikke. Har blitt hentet av politiet flere ganger i forbindelse med tvangsinnleggelse på psykiatrisk. Har aldri hørt noe fra dem i ettertid. Kan det fortsatt være at jeg har fått noe på politiattesten min? Såfall hvordan kan jeg finne ut dette?

Anonymkode: 4b4db...ceb

Hvis du ikke har hørt noe fra de rundt disse episodene, så er det vel ikke notert andre steder enn i loggen. Den skal ikke ha noe å si på en politiattest.

Men, ta turen innom der, så får du bekreftet det.. Du må vel innom å be om attest uansett (måtte iallfall det da jeg begynte på lærerstudiet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får du vel bare vite når du får den utlevert. 

Sikker på at du egner deg for et studie hvor du må levere politiattest om du har vært tvangsinnlagt flere ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånne ting kommer ikke på rullebladet, iallefall ikke på den attesten som leveres til div studier... Der står det bare om du er dømt for vold og overgrep. 

Anonymkode: 49f9d...6c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, The Kitten said:

Det får du vel bare vite når du får den utlevert. 

Sikker på at du egner deg for et studie hvor du må levere politiattest om du har vært tvangsinnlagt flere ganger?

Det fremommer ikke på en slik attest uansett, så hvorfor prøver du å skremme TS?

Jeg kjenner (dessverre) utrolig mye helsepersonnel som sliter psykisk. Ingen hindring.

Anonymkode: 55aa8...b85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det fremommer ikke på en slik attest uansett, så hvorfor prøver du å skremme TS?

Jeg kjenner (dessverre) utrolig mye helsepersonnel som sliter psykisk. Ingen hindring.

Anonymkode: 55aa8...b85

Jeg prøvde ikke å skremme TS. Jeg stilte et legitimt spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, The Kitten skrev:

Jeg prøvde ikke å skremme TS. Jeg stilte et legitimt spørsmål.

Du har herved blitt dømt for ufølsom spørsmålsstilling, og det kommer på politiattesten din.

Anonymkode: bac57...c16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker hukommelsen og finner ut om du har blitt dømt for noe. Å sitte på med politiet fra A til B er ikke en forbrytelse som kommer med på attesten (med mindre du er svart)

Anonymkode: 9ff21...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli hentet for tvangsinnleggelse er ikke noe som registreres i strafferegisteret. Så lenge du ikke har brutt straffeloven så har du ingenting på politiattesten. 

Anonymkode: 54254...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...