Gå til innhold

Hva har du dilla på av mat/drikke for tiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sjokomelk. Vafler. Varm Brie med lønnesirup på. Gjærbakst (alltid dilla på det da)

Anonymkode: 063bb...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillemorbare skrev:

Har dilla på alt med karamell på eller i seg. :bolledeig:

Oi, har du tilfeldigvis prøvd den salted caramel stratosen? Jeg lurte på å skaffe meg ny dille:laugh:

Anonymkode: 106bc...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oi, har du tilfeldigvis prøvd den salted caramel stratosen? Jeg lurte på å skaffe meg ny dille:laugh:

Anonymkode: 106bc...be4

Jeg har ikke turt å prøve, den er så dyr og jeg vet den vil falle i smak. :ninja:

Men... Jeg kjøper den nok til fredagen, og den karamell isen "sørlandsisen" ooog karamell saus... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Lillemorbare skrev:

Jeg har ikke turt å prøve, den er så dyr og jeg vet den vil falle i smak. :ninja:

Men... Jeg kjøper den nok til fredagen, og den karamell isen "sørlandsisen" ooog karamell saus... :fnise:

Haha, ok. Er tilbud på den på Meny denne uka! Dyr fortsatt da, men samme som de andre sjokoladene. 39.90. (for sånn stor plate)😂 Tror jeg må prøve både den og den med cookie-deig.

Anonymkode: 106bc...be4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Haha, ok. Er tilbud på den på Meny denne uka! Dyr fortsatt da, men samme som de andre sjokoladene. 39.90. (for sånn stor plate)😂 Tror jeg må prøve både den og den med cookie-deig.

Anonymkode: 106bc...be4

Oi!! Takk for tipset, tar meg en tur på meny med det samme. :mynona:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, skruf skrev:

Mango-smoothie

Blå kicks (sånn lakris)

Ferske scones (lager selv av glutenfritt mel og gf havremel) med smør og Jarlsberg 

Ingefær-te i bøtter og spann 

Å, har du oppskriften på scones og vil dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, MarianneE skrev:

Å, har du oppskriften på scones og vil dele?

Er sånn ca oppskrift da, og varierer etter hvilke meltyper jeg har i hus :) men det er sånn ca:

30g smør/Melange (jeg foretrekker meierismør), 4dl av div gf mel (jeg bruker å blande havremel, mørk/grov melmix, jyttemel), 2ts fiberhusk, ei klype salt (jeg bruker maldonsalt), 2,5ts bakepulver, litt kardemomme hvis du liker det, 2dl skummet kulturmelk eller kefir (kan også bruke yoghurt naturell) 

Kna alt godt sammen, del opp i to emner og trill hver bit til en bolle. Legg de på bakepapirkledd stekebrett og trykk ned bollene til to rundinger, ca 2cm tykke. Ta en kniv og skjær nesten igjennom horisontalt og vertikalt (sånn at hver runding får fire biter), og prikk hver bit lett med en gaffel (ikke helt igjennom) 

Stekes midt i ovnen på 250g i 10min. Smaker best samme dagen som de er laget 

edit;  @MarianneE , jeg glemte å skrive at man skal smuldre smøret inn i det tørre for så å tømme oppi væsken og kna godt sammen :) 

Endret av skruf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speltlomper fylt med snøfrisk ramsløk, røkt laks, rødløk og ruccola, vann med frisk sitron og appelsiner er hva jeg har dilla på for tiden.

Anonymkode: 06946...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi, har du tilfeldigvis prøvd den salted caramel stratosen? Jeg lurte på å skaffe meg ny dille:laugh:

Anonymkode: 106bc...be4

Den smaker dumle 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Lillemorbare skrev:

Oi!! Takk for tipset, tar meg en tur på meny med det samme. :mynona:

Så nettopp at det er 4 for 100 på obs denne uken :jepp: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

54 minutter siden, MarianneE skrev:

Tusen takk @skruf 

Bare hyggelig :) oppskriften er egenkomponert/gjort om til glutenfri, tok utgangspunkt i ei gammel skolekokebok fra begynnelsen på 90-tallet (ble litt rådvill da cøliaki var et faktum og ante ikke hva jeg kunne spise som smakte godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...