Gå til innhold

Dere som har brukt minifom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøver nå å gi minifom til babyen vår for han har mye luftsmerter og håper det virker. 

Det jeg lurer på er hvordan dere har gitt det? Ved hver amming eller bare noen ganger? Gir du hver gang selv om babyen spiser hver 30min-1 time? 

Hva gjør dere dersom dere er ute? Tar dere med minifomflaska? Tenker siden den må vær i kjøleskap så er det vanskelig å gi når man er på besøk eller ute på ærend med babyen.

Funket minifom for dere? Hvis ikke, prøvde dere noe annet som funket bedre?

 

Anonymkode: a2ea8...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ene broren min fikk anbefalt av barnelege til å gi melkesyrebakterier til ene sønnen sin som sleit veldig med luftsmerter etter fødselen. De kjøpte det på sunkost, siden på apoteket hadde de med høy nok melkesyrebakterier. Husker den skulle stå i kjøleskapet, å koster litt. Men nevøen min ble mye bedre. Barnelegen hadde alltid slik hjemme å gidde barna sine hver gang de var syke.

Anonymkode: 83ff5...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Ene broren min fikk anbefalt av barnelege til å gi melkesyrebakterier til ene sønnen sin som sleit veldig med luftsmerter etter fødselen. De kjøpte det på sunkost, siden på apoteket hadde de med høy nok melkesyrebakterier. Husker den skulle stå i kjøleskapet, å koster litt. Men nevøen min ble mye bedre. Barnelegen hadde alltid slik hjemme å gidde barna sine hver gang de var syke.

Anonymkode: 83ff5...054

Gidde?

Anonymkode: 456d5...777

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg prøver nå å gi minifom til babyen vår for han har mye luftsmerter og håper det virker. 

Det jeg lurer på er hvordan dere har gitt det? Ved hver amming eller bare noen ganger? Gir du hver gang selv om babyen spiser hver 30min-1 time? 

Hva gjør dere dersom dere er ute? Tar dere med minifomflaska? Tenker siden den må vær i kjøleskap så er det vanskelig å gi når man er på besøk eller ute på ærend med babyen.

Funket minifom for dere? Hvis ikke, prøvde dere noe annet som funket bedre?

 

Anonymkode: a2ea8...955

Vi gav ikke oftere en hver halvannen time. Den tåler noen timer uten kjøleskap så var alltid med 🤗

Anonymkode: 456d5...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ene broren min fikk anbefalt av barnelege til å gi melkesyrebakterier til ene sønnen sin som sleit veldig med luftsmerter etter fødselen. De kjøpte det på sunkost, siden på apoteket hadde de med høy nok melkesyrebakterier. Husker den skulle stå i kjøleskapet, å koster litt. Men nevøen min ble mye bedre. Barnelegen hadde alltid slik hjemme å gidde barna sine hver gang de var syke.

Anonymkode: 83ff5...054

Molnosan du tenker på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir kanskje hver 2. time.. Ikke oftere. Viktig å huske om natta også :) Funket for oss! Tar den med om vi skal være lenge borte.  

Anonymkode: d6a16...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ene broren min fikk anbefalt av barnelege til å gi melkesyrebakterier til ene sønnen sin som sleit veldig med luftsmerter etter fødselen. De kjøpte det på sunkost, siden på apoteket hadde de med høy nok melkesyrebakterier. Husker den skulle stå i kjøleskapet, å koster litt. Men nevøen min ble mye bedre. Barnelegen hadde alltid slik hjemme å gidde barna sine hver gang de var syke.

Anonymkode: 83ff5...054

Semperdråper?

Anonymkode: a2ea8...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miniform funket ikke i det hele tatt for oss, og de dagene vi prøvde var vi uansett bare hjemme fordi ungen gråt masse. Semper dråper funket veldig godt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minifom funket første ukene. Gav 2-3 ganger mot kvelden. Da var det bra. Semperdråper funket så best fra 3 uker til ca 3 mnd. Etter det forsvsnt omtrent alle plager. 

Anonymkode: 04172...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga ved hver amming. Hadde dessverre ingen effekt. Ungen gråt nesten hele tiden og enda mer i vogn og bil, så vi holdt oss hjemme.

Anonymkode: 8ced5...631

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...