Gå til innhold

Dansk Svensk gårdshund og Shetland sheepdog


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som vil dele sine erfaringer med disse hunderasene?

Gemytt, intelligens, mosjon, og ikke minst helse?

Anonymkode: dae90...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for linker.

Har vært inne og lest om dem tidligere.

Men kunne vært fint å høre om noen sine personlige erfaringer med disse hundene. 

Anonymkode: dae90...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en av hver rase.

Sheltien jeg kjenner er den snilleste, roligste hunden jeg vet om. Lydig, kosete, omsorgsfull, og bare god ❤️ Flott hund, tror hun er rasetypisk, men kjenner som sagt bare et individ av denne rasen. Røyter en del til tider... Sheltier er vel gjeterhunder, så hun kan fort ville samle flokken litt på tur hvis vi sprer oss litt ut!

Den dansk-svenske gårdshunden er glad, spretten, og morsom. Flott hund det også!

To fine raser. Begge rasene er med på det meste, og trenger vel vanlig mengde morsjon, både fysisk og hjernetrim. Begge jeg kjenner liker å både være med på tur og å lære nye triks og godbitsøk. Friske raser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lang erfaring med Shetland Sheepdog. Generelt vil jeg si at dette er snille og vennlige hunder. Litt vimsete og bjeffete. Reserverte mot fremmede. Kloke og arbeidsvillige, så trenger mentale utfordringer. Elsker å gå på tur, gjerne lange turer, men dette avhenger en del av hva de vennes til. Relativt lite pelsstell til tross for mye pels. Røyter dotter et par ganger i året. Min erfaring er at de har sensitive mager, og ikke kan spise hva som helst, og at de derfor er avhengig av riktig type fôr. 

Anonymkode: 42585...c76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...