Gå til innhold

Fant piller i huset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tre ganger har jeg funnet piller i huset vårt. Første gang en hvit umerket pille. Spurte samboer hva det var. Han stilte seg uforstående til spørsmålet. 

Andre gangen fant jeg en på gulvet på boden. Han stilte seg nok en gang uforstående til dette. 

Tredje gang på soverommet. Pille med merking. Den kunne spores vha. merkingen. Viste seg å vere antidepressiva. Min samboer benektet at han brukte på dette. 

Hva i alle dager er dette!? Jeg tar bare vitaminer. 

Anonymkode: 1bf8c...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan de være mot møkkete vann?

Anonymkode: f1e6b...d85

Det finnes ikke piller mot møkkete vann.. 

(vel, det gjør jo egentlig det da, men..)

https://www.amazon.com/Aquatabs-AQT100-Water-Purification-Tablets/dp/B07MJY2JYM

Kanskje den tilhører den andre dama hans? Eller så lyver han muligens om at han ikke bruker antidepressiva.

Endret av Oppgitt78
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan de være mot møkkete vann?

Anonymkode: f1e6b...d85

Hvordan fungerer disse? 😄

Anonymkode: 1bf8c...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan fungerer disse? 😄

Anonymkode: 1bf8c...5bc

Salttabletter til vann med for mye kalk.  De er store som fløtekarameller så det kan det ikke være. 

Anonymkode: 63fea...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Salttabletter til vann med for mye kalk.  De er store som fløtekarameller så det kan det ikke være. 

Anonymkode: 63fea...bea

Ts her. Nei, det var små hvite runde piller. 

Flyttet sammen i høst, så vil ikke tro at han har en annen dame. Hehe. 

Men at han lyver om et eller annet? Begynner å mistenke det. 

Anonymkode: 1bf8c...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts her. Nei, det var små hvite runde piller. 

Flyttet sammen i høst, så vil ikke tro at han har en annen dame. Hehe. 

Men at han lyver om et eller annet? Begynner å mistenke det. 

Anonymkode: 1bf8c...5bc

Det er dessverre mange som er redde for å snakke om psykiske problemer, og derfor prøver de gjerne å holde det skjult. Ta en prat sammen, og still med åpent sinn. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Oppgitt78 skrev:

Det er dessverre mange som er redde for å snakke om psykiske problemer, og derfor prøver de gjerne å holde det skjult. Ta en prat sammen, og still med åpent sinn. 

Ts her. Min samboer vet at jeg har angst selv, og jeg må heeeele tiden fortelle om mine egne tanker og bekymringer. Fokuset hans er på at JEG må kommunisere (noe jeg altså gjør en hel del) 

Men kommer ikke inn på han. Han har jo ingen problemer. Har fått meg til å gå til psykolog fordi jeg har "unormale" tanker og bekymringer.

Anonymkode: 1bf8c...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Min samboer vet at jeg har angst selv, og jeg må heeeele tiden fortelle om mine egne tanker og bekymringer. Fokuset hans er på at JEG må kommunisere (noe jeg altså gjør en hel del) 

Men kommer ikke inn på han. Han har jo ingen problemer. Har fått meg til å gå til psykolog fordi jeg har "unormale" tanker og bekymringer.

Anonymkode: 1bf8c...5bc

Kanskje han lurer i deg medisiner..? 

Forøvrig, så er det vel ikke en helt uvanlig forsvarsmekanisme å være litt «lukket» når det kommer til å snakke om sånt..

 

Endret av Oppgitt78
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan beskrive pillen i et enkelt system på Felleskatalogen.no. Da finner du mest trolig svaret ditt.

Anonymkode: 4115c...c2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du kan beskrive pillen i et enkelt system på Felleskatalogen.no. Da finner du mest trolig svaret ditt.

Anonymkode: 4115c...c2c

Ts her. Fant ikke de to første, men den tredje fant jeg. Det var et kjent antidepressiva. Vet at medisiner kan bli brukt til annet enn det de er ment for. Men å lyve blir for dumt. Både han og jeg skjønner vel at han lyver. 

Han syns jeg er verdens snilleste, og når jeg har angst selv ligger vel alt til rette for at han også skal være åpen. 

Men har skjønt at han trives best med og kommuniserer best om at det er jeg som har problemer.. 

 

Anonymkode: 1bf8c...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men har skjønt at han trives best med og kommuniserer best om at det er jeg som har problemer.. 

Dette ville gjort meg veldig skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, sølvdryss skrev:

Hvilke piller er det? Hva heter de?

Citalopram hydrobromide

Anonymkode: 1bf8c...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig merkelig at det slenger rundt med piller i huset.

Umulig å gjette hva det er bare basert på upresis beskrivelse av utseende. Men med fare for å være en som krisemaksimerer så kan det være han har en avhengighet. Jeg kjenner en som var i en ulykke og slet med smerter etterpå, og som har blitt pilleavhengig etterpå. Går på oxy og antidepressiva. Jeg fant pillene (Oxycontin og noen andre blå greier), jeg kjente han ikke godt nok til å konfrontere han men en nærmere venn av han gjorde det. Han blånektet selvsagt, det er tungt og vanskelig og sikkert også litt skamfullt å være avhengig av opioider og beroligende.

Jeg lanserer dette bare som et av mange alternativ altså, ikke som det mest sannsynlige. Det er jo nesten enda rarere å slenge rundt med den type verdifull medisin som er vanskelig å få tak i, mulig det har gått en C-vitamin i gulvet en gang eller tre her i huset men narkotikaen min vokter jeg som en hauk.

Anonymkode: 382d9...225

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ta det med ro. Dette er hysteri. Dette har du ikke noe med i utgangspunktet. Det er en sak mellom han og legen hans hvis han går på noen piller. 

Det kan være alt i fra paracet, alergi eller for høyt kolesterol. 

Hvorfor lager du drama rundt slike detaljer? 

Anonymkode: 90003...082

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta det med ro. Dette er hysteri. Dette har du ikke noe med i utgangspunktet. Det er en sak mellom han og legen hans hvis han går på noen piller. 

Det kan være alt i fra paracet, alergi eller for høyt kolesterol. 

Hvorfor lager du drama rundt slike detaljer? 

Anonymkode: 90003...082

1. Fordi han skal alltid vite alt om hva jeg tenker i ulike situasjoner, er ganske intens. Analyserer humøret mitt og bruker det mot meg. Men får vondt i magen når jeg tenker på at han ikke er ærlig med meg. Det er han som vil ha full åpenhet i forholdet, og sier at forholdet ikke kommer til å fungere om JEG ikke er åpen. 

2. Vi har barn i huset (mine) og jeg er ikke interessert i å ha piller slengende rundt.

---

Så dette er bare en av mange ting med han som gir meg en rar magefølelse. 

Anonymkode: 1bf8c...5bc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter han med sexlyst? Jeg fikk antidepressiv pga dårlig sexlyst,jeg var overhodet ikke deprimert. Men forskning viste at det kan ha en god effekt på sexlyst likevel.

Anonymkode: fc51d...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sliter han med sexlyst? Jeg fikk antidepressiv pga dårlig sexlyst,jeg var overhodet ikke deprimert. Men forskning viste at det kan ha en god effekt på sexlyst likevel.

Anonymkode: fc51d...ea5

Ts her. Nei, ikke akkurat lysten, men å opprettholde ereksjon. Han har fått piller av legen for dette, det har han fortalt meg, og jeg vet hva de heter. 

Anonymkode: 1bf8c...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...