Gå til innhold

Noen har skrevet dritt om meg på Jodel!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Navnet mitt ble ikke nevnt da, men det som ble sagt er allikevel ikke så vanskelig å skjønne hvem det er rettet mot. Jeg skjønte med engang at var meg. Det var ikke et eget innlegg, bare en kommentar... 

Altså jeg synes dette er ubehagelig og det stakk i meg med engang jeg så det. Ikke kan jeg rapportere den heller, så hva kan jeg gjøre. Og her jeg bor er vi ikke så mange heller, bare en bygd.. 

Faen Jodel, for en dritt app for anonyme idioter som mobber på nett. Håper noe blir gjort snart for fyfaen dette er ikke ok!!

 

Anonymkode: 5f545...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Vanlig fyr skrev:

Slett appen.

Hjelper jo ikke. Folk kan fortsatt se det og flere vet hvem den er rettet mot. Ubehagelig!

Anonymkode: 5f545...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
Just now, AnonymBruker said:

Hjelper jo ikke. Folk kan fortsatt se det og flere vet hvem den er rettet mot. Ubehagelig!

Anonymkode: 5f545...ff4

Det er bedre at du ikke vet om det. Det er skikkelig dårlig at noen gjør dette med deg, men de går lei etterhvert. Hva tjener du på å gå å gruble på dette? (ingen ting)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper jo ikke. Folk kan fortsatt se det og flere vet hvem den er rettet mot. Ubehagelig!

Anonymkode: 5f545...ff4

Det hjelper faktisk, du hever deg over hva anonyme skriver der og har selvrespekt nok til å ikke være en passiv tilskuer/bruker til mobbeapper. 

Du skriver jo en tråd om at du er blitt nevnt der, så da viser det jo hvor stor innvirkning den appen og dens brukere har på livet ditt. 

Jeg selv ble nevnt på Jodel for 2 år siden, slettet appen og så meg aldri tilbake. 

Anonymkode: 3bac1...118

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, slett appen. Og du. Jeg kan forstå at det føles veldig ubehagelig. Tenk bare på at mobben har sitt å slite med. Folk er ikke ubehagelige mot andre om de lever et liv de er fornøyd med. Det er noe som sliter i dem, tro meg.

Så hva kan du gjøre? Lett å si at en ikke skal bry seg om. Litt vanskeligere å la være, men du må bare ikke la noen definere deg. Aldri! Det er det aller viktigste. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper faktisk, du hever deg over hva anonyme skriver der og har selvrespekt nok til å ikke være en passiv tilskuer/bruker til mobbeapper. 

Du skriver jo en tråd om at du er blitt nevnt der, så da viser det jo hvor stor innvirkning den appen og dens brukere har på livet ditt. 

Jeg selv ble nevnt på Jodel for 2 år siden, slettet appen og så meg aldri tilbake. 

Anonymkode: 3bac1...118

Men det som ble skrevet var veldig stygt og noe veldig privat og betent emne om meg. Er det da rart jeg lar det gå inn på meg?? 

Anonymkode: 5f545...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Ja, slett appen. Og du. Jeg kan forstå at det føles veldig ubehagelig. Tenk bare på at mobben har sitt å slite med. Folk er ikke ubehagelige mot andre om de lever et liv de er fornøyd med. Det er noe som sliter i dem, tro meg.

Så hva kan du gjøre? Lett å si at en ikke skal bry seg om. Litt vanskeligere å la være, men du må bare ikke la noen definere deg. Aldri! Det er det aller viktigste. 

Jeg prøver utrolig hardt, men det er vanskelig. Er så ille at jeg bare vil flytte vekk og starte et nytt liv langt langt vekk.... Nesten ingen liker meg her, mest pga fordi et par snakker dritt om meg, men folk dømmer jo før de kjenner meg

TS

Anonymkode: 5f545...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så vidt jeg vet ulovlig å trakasere andre. Anmeld det det til politiet da vel. Kanskje de kan finne ut hvem som har gjort det?

Hvis du går på skole kan du si ifra der, til en lærer eller en annen du stoler på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver utrolig hardt, men det er vanskelig. Er så ille at jeg bare vil flytte vekk og starte et nytt liv langt langt vekk.... Nesten ingen liker meg her, mest pga fordi et par snakker dritt om meg, men folk dømmer jo før de kjenner meg

TS

Anonymkode: 5f545...ff4

Det er stort sett en som står bak, og den personen er giftig. Så giftig at andre ikke tør si mot. Så det du bør tenke litt på er at mange har sympati med deg! De tør bare ikke vise det alltid fordi de selv er redde for å bli offer. Skjønner? 

Å dømme er forkastelig. Mange gjør det ofte, men det er kun mangel på kunnskap og evnen til å tilegne seg det som er årsaken. De kjenner deg ikke= de vet ikke! 

Du må nok stå i det. Det er ikke lett alltid. Det kan være utrolig vanskelig. Men ha tro på deg selv! Fokuser på de sim er ok rundt deg. Hev hodet, for all del. Hvis du ignorerer så sitter de med skjegget i postkassa. Da blir du den som vinner til syvende og sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det er stort sett en som står bak, og den personen er giftig. Så giftig at andre ikke tør si mot. Så det du bør tenke litt på er at mange har sympati med deg! De tør bare ikke vise det alltid fordi de selv er redde for å bli offer. Skjønner? 

Å dømme er forkastelig. Mange gjør det ofte, men det er kun mangel på kunnskap og evnen til å tilegne seg det som er årsaken. De kjenner deg ikke= de vet ikke! 

Du må nok stå i det. Det er ikke lett alltid. Det kan være utrolig vanskelig. Men ha tro på deg selv! Fokuser på de sim er ok rundt deg. Hev hodet, for all del. Hvis du ignorerer så sitter de med skjegget i postkassa. Da blir du den som vinner til syvende og sist. 

Jeg har prøvd mange ganger, men det er så ille at jeg har angst og sliter med å gå ut på ting her fordi så mange «misliker» meg. Tror uansett hvor hardt jeg prøver så kommer jeg ikke til å klare å bo her noe særlig lenger. Det har jeg ikke godt av

TS

Anonymkode: 5f545...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Fotball77 skrev:

Det er så vidt jeg vet ulovlig å trakasere andre. Anmeld det det til politiet da vel. Kanskje de kan finne ut hvem som har gjort det?

Hvis du går på skole kan du si ifra der, til en lærer eller en annen du stoler på.

Jeg er 19 år og går ikke på skole

Anonymkode: 5f545...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke rapportere?

Anonymkode: 524ed...d02

Får ikke til

Anonymkode: 5f545...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd mange ganger, men det er så ille at jeg har angst og sliter med å gå ut på ting her fordi så mange «misliker» meg. Tror uansett hvor hardt jeg prøver så kommer jeg ikke til å klare å bo her noe særlig lenger. Det har jeg ikke godt av

TS

Anonymkode: 5f545...ff4

Det er så trist å se. Jeg syns du likevel skal prøve. Vise at du er sterk i deg selv. Selv om du ikke føler det sånn dessverre. Det handler om å ikke la andre vinne. Men lett å si, jeg vet. Men det er sant. Vær med de som er ok mot deg. Tro på dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det er så trist å se. Jeg syns du likevel skal prøve. Vise at du er sterk i deg selv. Selv om du ikke føler det sånn dessverre. Det handler om å ikke la andre vinne. Men lett å si, jeg vet. Men det er sant. Vær med de som er ok mot deg. Tro på dem. 

Tusen takk:hug:

TS

Anonymkode: 5f545...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk:hug:

TS

Anonymkode: 5f545...ff4

Bare hyggelig du 🙂 tro på deg selv nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 19 år og går ikke på skole

Anonymkode: 5f545...ff4

Anmeld det til politiet da. Kanskje de kan finne ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Fotball77 skrev:

Anmeld det til politiet da. Kanskje de kan finne ut av det.

Skal prøve å få dratt dit i morgen ja, men kjenner jeg politiet rett henlegger de det sikkert...

TS

Anonymkode: 5f545...ff4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men det som ble skrevet var veldig stygt og noe veldig privat og betent emne om meg. Er det da rart jeg lar det gå inn på meg?? 

Anonymkode: 5f545...ff4

Nei det er ikke rart, vi mennesker bryr oss i større eller mindre grad om hva andre skriver og tenker og mener om oss. Helt normalt. Du skriver du er 19 år i tillegg, det er ihvertfall med på å forsterke dritten som blir skrevet om deg. Jeg mente det jeg skrev, slett appen og ikke bruk den. Som det skrives over her, meld fra også og ikke la deg vippe av pinnen. Ja det er så lett for meg å skrive, som sitter her og ikke er berørt.

Jeg gikk rundt selv med klump i magen da jeg oppdaget at noen hadde skrevet noe flaut og privat om MEG på et åpent sted, helt anonymt. Jeg visste ikke om det var "venner eller fiender", men uten tvil var dette noe som noen i min nærmeste omgangskrets hadde delt ihvertfall, enten direkte på appen eller til bekjente. Jeg ville bare forsvinne, kutte ut alle menneskene i livet mitt og begynne helt på nytt. Det gikk en tid før jeg fikk det på avstand, men som sagt jeg slettet appen og så meg aldri tilbake på sånne ting. Da slapp jeg logge inn med angst for å finne flere ting, hvilke svar som ble lagt ut og sånne ting. Tro meg, livet ble litt og litt lettere å forholde seg til uten alt støyen fra mobilen. Nå idag henger jeg kun på KG (som i og for seg er i perioder ille nok, da det er mye anonymt dritt som spres her også), litt på Facebook og bruker snap kun med nærmeste venner og familie. Jeg slettet alt annet.

Anonymkode: 3bac1...118

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...