Gå til innhold

Uføre, statistikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Dat kan man gjøre i en drømmeverden, men det skjer ikke i praksis. Det vet vi pga forskning på dette. Ufør er meningen skal vare livet ut.

Anonymkode: 3b038...489

Drømmeverdenen til de uføre, ja.

Det er vel ingenting en ufør drømmer mer om enn å være frisk, og ha muligheten til å tjene ordentlige penger, eie bolig, ha råd til livsopphold, ferier, ja, alt man trenger penger for å gjøre.

Anonymkode: 73ad9...d8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Individuelt. Noen reagerer fint lite, mens andre blir rasende. Det går begge veier: De uføre hisser seg opp over at folk blir provosert, folk blir provosert av uføre som oppfører seg som om de er friske.

Hvem har rett til hva?

Anonymkode: 3b038...489

Jeg tror du blander det sammen med å fremstå som friske, i mikroøyeblikk, på SoMe.

Og hvorfor skal uføre måtte "hisse seg opp" i utgangspunktet, hvis ikke noen har slengt dritt til dem om at de fremstår som alt for glade, eller at noen har gitt uttrykk for at de har det for hyggelig til å være ufør?

Anonymkode: 73ad9...d8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du blander det sammen med å fremstå som friske, i mikroøyeblikk, på SoMe.

Og hvorfor skal uføre måtte "hisse seg opp" i utgangspunktet, hvis ikke noen har slengt dritt til dem om at de fremstår som alt for glade, eller at noen har gitt uttrykk for at de har det for hyggelig til å være ufør?

Anonymkode: 73ad9...d8b

Nei, jeg blander det ikke sammen. En som ser et bilde på SoMe der alt er fryd og gammen vet ikke hvordan det er etter 1-2-4-8-10-12 timer etter bildet. Det kan være like bra, eller helt annerledes. Om det er mikroøyeblikk eller ikke, vet ingen.

De hisser seg vel opp for at de føler seg angrepet. Enten pga at de ble det eller pga at de følte de måtte reagere.

Anonymkode: 3b038...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

En som ser et bilde på SoMe der alt er fryd og gammen vet ikke hvordan det er etter 1-2-4-8-10-12 timer etter bildet. Det kan være like bra, eller helt annerledes. Om det er mikroøyeblikk eller ikke, vet ingen

Det var poenget mitt.

Jeg mener fremdeles du blander sammen det å oppføre seg som frisk, og det å fremstå, overfladisk, som frisk.

Og at noen skal sette spørsmålstegn ved deres funksjonsevne, på grunnlag av hva de ser på SoMe, er på alle måter et angrep, og å bruke det at uføre "hisser seg opp" når deres funksjonsevne blir betvilt, som et bevis på at de er skyldige i å svinde til seg uføretrygd er bare så helt bak mål at jeg har ikke ord.......

Anonymkode: 73ad9...d8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var poenget mitt.

Jeg mener fremdeles du blander sammen det å oppføre seg som frisk, og det å fremstå, overfladisk, som frisk.

Og at noen skal sette spørsmålstegn ved deres funksjonsevne, på grunnlag av hva de ser på SoMe, er på alle måter et angrep, og å bruke det at uføre "hisser seg opp" når deres funksjonsevne blir betvilt, som et bevis på at de er skyldige i å svinde til seg uføretrygd er bare så helt bak mål at jeg har ikke ord.......

Anonymkode: 73ad9...d8b

Det samme tenker nok de som svindler til seg trygd. De er nok veldig glad for din tankegang.

Anonymkode: 3b038...489

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det samme tenker nok de som svindler til seg trygd. De er nok veldig glad for din tankegang.

Anonymkode: 3b038...489

Hva skal uføre gjøre da? Holde kjeft og aldri stå opp for seg selv og sin rett til å ha et liv som alle andre?

Bare trekke seg tilbake når de får slengt etter seg beskyldninger om å være svindlere?

Fordi at hvis man forsvarer seg, så føler man seg truffet, og er dermed skyldig?

Derfor spør jeg:

Hvor mye kan uføre dele av hyggelige og positive hendelser i sine liv, før det går over grensen Hvermansen har satt for hvor hyggelig uføre har lov til å ha det, før de skal bli angrepet og beskyldt for å svindle til seg trygd?

Anonymkode: 73ad9...d8b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillemy36

Jeg er så MØKK lei folk som dømmer når dem ikke har hvert i andres sko! 🤬

Jeg kjenner så mange som har dømt meg før fordi jeg ser frisk ut, fordi jeg var ute blandt folk og fordi jeg smilte (når jeg var ute av døra og hadde en bedre dag) 

stygge ord, sårende setninger, dumme råd som fikk meg til og gråte.....

så kom karma og gjorde personen syk med samme sykdom....har fått så mye syte meldinger atte fy... «ingen som forstår seg på oss» «alle dømmer» bla bla bla ....  får ikke lyst til og trøste personen engang selvom h*n sier unnskyld .... hvorfor må vi mennesker kjenne på kroppen selv hvordan det er og være syk? Hvorfor kan vi ikke bare forstå det når folk forklarer eller «viser» det?? 😪

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal uføre gjøre da? Holde kjeft og aldri stå opp for seg selv og sin rett til å ha et liv som alle andre?

Bare trekke seg tilbake når de får slengt etter seg beskyldninger om å være svindlere?

Fordi at hvis man forsvarer seg, så føler man seg truffet, og er dermed skyldig?

Derfor spør jeg:

Hvor mye kan uføre dele av hyggelige og positive hendelser i sine liv, før det går over grensen Hvermansen har satt for hvor hyggelig uføre har lov til å ha det, før de skal bli angrepet og beskyldt for å svindle til seg trygd?

Anonymkode: 73ad9...d8b

Uføre burde nok ha stått mer opp for seg selv ved å aktivt gå ut mot de som snylter eller lurer til seg trygd. Det er i all hovedsak disse personene folk ikke liker. De har få om ingen problemer med at reelt uføre bør ha trygden sin.

Istedet skjermer uføre hverandre til den store gullmedalje, og er ukritiske til at folk snylter. Her skal alle tas i forsvar og en går hardt ut mot alle som kritiserer dem. Dette blir selvsagt feil. Som en stor vennegjeng, snyltere og høyst reelle uføre sammen.

Om de uføre vil redusere kritikken mot seg, må de i større grad gå ut mot snyltere.

Til ditt siste: Som sagt individuelt. Men om du ikke vil bli oppfattet som meget frisk, bør du selvsagt ikke poste turbilder, reisebilder og lignende i hytt og pine. Det virker uansett bare mot sin hensikt.

Anonymkode: 3b038...489

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Drømmeverdenen til de uføre, ja.

Det er vel ingenting en ufør drømmer mer om enn å være frisk, og ha muligheten til å tjene ordentlige penger, eie bolig, ha råd til livsopphold, ferier, ja, alt man trenger penger for å gjøre.

Anonymkode: 73ad9...d8b

Det er da mange uføre som har helt normal økonomi, om ikke bedre økonomi enn de som jobber.  Ihvertfall ifølge mange av de som er uføre selv på KG: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til ditt siste: Som sagt individuelt. Men om du ikke vil bli oppfattet som meget frisk, bør du selvsagt ikke poste turbilder, reisebilder og lignende i hytt og pine. Det virker uansett bare mot sin hensikt.

Dette er noe av det mest skrullete jeg har lest på lenge!? Mennesker som er syke skal for eksempel ikke få legge ut bilder av seg selv smilende for da kan noen tro de er friske, er folk helt hjerneskadd her inne? Så hvis en person for eksempel forteller meg at hun har lungekreft i stadiet 4, så skal jeg anklage henne rasende for løgn hvis hun legger ut et bilde av seg selv med venninner på kafe? Alvorlig talt, hvor ekstremt tett går det an å bli! Det høres jo helt retardert ut!

Anonymkode: 38559...81f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Til ditt siste: Som sagt individuelt. Men om du ikke vil bli oppfattet som meget frisk, bør du selvsagt ikke poste turbilder, reisebilder og lignende i hytt og pine. Det virker uansett bare mot sin hensikt.

Men får de lov til å dele like mye som alle andre, eller må de passe på at de bevisst deler mindre, slik at folk ikke skal bli støtt av at de gjøre hyggelige ting?

Anonymkode: 73ad9...d8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om de uføre vil redusere kritikken mot seg, må de i større grad gå ut mot snyltere.

Da må de samme reglene gjelde for oss som er så heldige at vi er friske, at vi går imot de friske som har som hobby å mobbe syke mennesker! Makan, vi nordmenn er søren meg et hjerneskadd folkeslag, eller så er det slik at alle idiotene samler seg på KG.

Anonymkode: 38559...81f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da må de samme reglene gjelde for oss som er så heldige at vi er friske, at vi går imot de friske som har som hobby å mobbe syke mennesker! Makan, vi nordmenn er søren meg et hjerneskadd folkeslag, eller så er det slik at alle idiotene samler seg på KG.

Anonymkode: 38559...81f

Får håpe det er det at alle idiotene er samlet her😁 Ellers spøker det for det norske samfunnet.

Hvor er forresten "alle disse snylterne", som det ropes så høyt om ? Jeg har ikke sett noen. Er det ikke egentlig sånn at dette er et bilde som er skapt av regjeringen, for å få oss til å godta at det strammes inn på velferden ? Hvordan skulle de ellers få oss til å godta at de gjør noe så kynisk som å stramme inn på sikkerhetsnettet vårt. Jo - stelle oss opp. Det er det de gjør. Jeg faller ikke for det. Og må si jeg syns det er passe naivt når folk gjør det.

Lenke til snylterne, takk! Vis meg dem. Og lenke til statistikk!

Anonymkode: edb56...c96

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får håpe det er det at alle idiotene er samlet her😁 Ellers spøker det for det norske samfunnet.

Hvor er forresten "alle disse snylterne", som det ropes så høyt om ? Jeg har ikke sett noen. Er det ikke egentlig sånn at dette er et bilde som er skapt av regjeringen, for å få oss til å godta at det strammes inn på velferden ? Hvordan skulle de ellers få oss til å godta at de gjør noe så kynisk som å stramme inn på sikkerhetsnettet vårt. Jo - stelle oss opp. Det er det de gjør. Jeg faller ikke for det. Og må si jeg syns det er passe naivt når folk gjør det.

Lenke til snylterne, takk! Vis meg dem. Og lenke til statistikk!

Anonymkode: edb56...c96

Kjenner 1 som er ufør, hvis hun legger ut bilder av seg selv hvor hun har det veldig hyggelig, så har det aldri slått meg at det skal bevise at hun egentlig er en snylter?! Et bilde blir tatt i løpet av et mikrosekund og sier ingenting om hvordan hun har det ellers i livet sitt. At noen i fullt alvor mener at uføre ikke bør legge ut slike bilder fordi de kan misforstås, sier INGENTING om den uføre personen, men MASSE om intelligensen eller rettere sagt den manglende intelligensen til den som krever noe slikt. Håper som deg at alle idiotene samler seg på KG, slik at jeg kan trøste meg med at Norge også i fremtiden vil være et i-land. For hvis de fleste nordmenn er som folkene på KG, så vil vi om få år leve i iskalde grotter og spise rått kjøtt siden den ene hjernecellen vi har på deling ikke husker hvordan den skal lage ild ;) .

Anonymkode: 38559...81f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner 1 som er ufør, hvis hun legger ut bilder av seg selv hvor hun har det veldig hyggelig, så har det aldri slått meg at det skal bevise at hun egentlig er en snylter?! Et bilde blir tatt i løpet av et mikrosekund og sier ingenting om hvordan hun har det ellers i livet sitt. At noen i fullt alvor mener at uføre ikke bør legge ut slike bilder fordi de kan misforstås, sier INGENTING om den uføre personen, men MASSE om intelligensen eller rettere sagt den manglende intelligensen til den som krever noe slikt. Håper som deg at alle idiotene samler seg på KG, slik at jeg kan trøste meg med at Norge også i fremtiden vil være et i-land. For hvis de fleste nordmenn er som folkene på KG, så vil vi om få år leve i iskalde grotter og spise rått kjøtt siden den ene hjernecellen vi har på deling ikke husker hvordan den skal lage ild ;) .

Anonymkode: 38559...81f

Det er jo forskjell på hva man legger ut å da. 

Jeg kjenner også ei som er ufør, hun har aldri jobbet. Er idag midt i 50 årene, og ufør grunnet whiplash. Hun strikker en voksen genser på en uke, legger stadig ut bilder av nybakte brød, mat laget fra bunn, statuser om at hun har pusset alle vinduene idag, hatt rundvask osv. Her har ikke jeg sjangs i havet til å henge med. Alle disse tingene må jeg gjøre når jeg har fri og har opparbeidet meg overskudd til det, men da skal jeg jo på jobb igjen.

Når man ser alt hva hun gjør, så er det ingenting som skulle tilsi at hun er for syk til å jobbe. 

Husker når vi var yngre, da gjorde hun unna husarbeidet sitt mens jeg var på jobb, også forventet hun at vi skulle finne på ting når jeg var ferdig. Hun skjønte ikke at jeg måtte ta husarbeid når jeg var ferdig på jobb eller på fridagene mine. 

Anonymkode: cafc8...962

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er noe av det mest skrullete jeg har lest på lenge!? Mennesker som er syke skal for eksempel ikke få legge ut bilder av seg selv smilende for da kan noen tro de er friske, er folk helt hjerneskadd her inne? Så hvis en person for eksempel forteller meg at hun har lungekreft i stadiet 4, så skal jeg anklage henne rasende for løgn hvis hun legger ut et bilde av seg selv med venninner på kafe? Alvorlig talt, hvor ekstremt tett går det an å bli! Det høres jo helt retardert ut!

Anonymkode: 38559...81f

Om du tenker deg om, forstod du helt sikkert at det ikke var slike tilfeller jeg siktet til. Det har ingen hensikt å si sånt som dette.

Anonymkode: 3b038...489

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men får de lov til å dele like mye som alle andre, eller må de passe på at de bevisst deler mindre, slik at folk ikke skal bli støtt av at de gjøre hyggelige ting?

Anonymkode: 73ad9...d8b

For tredje gang: Det er individuelt hvordan folk oppfatter dette.

Anonymkode: 3b038...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får håpe det er det at alle idiotene er samlet her😁 Ellers spøker det for det norske samfunnet.

Hvor er forresten "alle disse snylterne", som det ropes så høyt om ? Jeg har ikke sett noen. Er det ikke egentlig sånn at dette er et bilde som er skapt av regjeringen, for å få oss til å godta at det strammes inn på velferden ? Hvordan skulle de ellers få oss til å godta at de gjør noe så kynisk som å stramme inn på sikkerhetsnettet vårt. Jo - stelle oss opp. Det er det de gjør. Jeg faller ikke for det. Og må si jeg syns det er passe naivt når folk gjør det.

Lenke til snylterne, takk! Vis meg dem. Og lenke til statistikk!

Anonymkode: edb56...c96

Du forstår at det ikke er en lenke til snylterne? Da hadde de jo blitt avslørt der, og problemet hadde vært ute av verden?

Anonymkode: 3b038...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du forstår at det ikke er en lenke til snylterne? Da hadde de jo blitt avslørt der, og problemet hadde vært ute av verden?

Anonymkode: 3b038...489

Problemet ditt er at du ikke kan bevise at det finnes noen snyltere.

Anonymkode: edb56...c96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Problemet ditt er at du ikke kan bevise at det finnes noen snyltere.

Anonymkode: edb56...c96

Da får vi utgå fra at alle er reelle uføre da:-). Enklere det.

 

Anonymkode: 3b038...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...