Gå til innhold

Skikkelig dritt venninne!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kutte ut venninnen min etter mange år. Jeg spyr av hele oppførselen hennes! 

Vi har vært nære venner fra vi var små, alltid hatt god kontakt selv om vi har hatt kjærester barn ol.  Men de siste årene så har dette vennskapet vært ensidig.  Hun er sammen med en skikkelig sjalu kontrollerende fyr som har alle tegn på å være sosiopat og notorisk løgner som jeg tror blir veldig sur om hun snakker med meg. 

Men da burde hun holdt seg helt unna meg når hun har valgt å leve sammen med en slik mann, men neida de gangene han er på reisejobb ol så er jeg god nok å ringe til osv. Menst resten av ukene og mnd så svarer ikke hun på meldinger eller tlf. 

Jeg har tenkt at det er pga psykofyren hennes ikke tåler at hun har en mannlig venn.. 

Men i dag så traff jeg en venninne av henne, jeg spurte om hun hviste hvordan det gikk med den felles venninnen vår, og at det var lenge siden jeg hadde hørt fra henne. Hun venninnen kunne fortelle at hun var helt lik mot henne, hun svarer aldri på tlf eller meldinger, hun ringer kun når hun krangler med typen, han er på reise, eller hun skal bruke venninnen for å gjøre typen sjalu!?!   

 

Så da er greien den at vi venner er ikke godenok når alt er fint i paradiset, men med engang det er trøbbel eller hun kjeder seg så er vi gode nok.     Det er rett og sett en dritt oppførsel spør du meg! 

Jeg kommer til å slette henne tror jeg. Hun venninnen jeg traff i dag var oppgitt og bokstavelig talt drittlei av å kaste alt hun har i hendene hver gang venninna vår ringer for å trøste og stille opp, for så å ikke få svar eller livstegn på mange uker igjen fram til det er trøbbel igjen.  Blir til at hun dropper henne ut hun og. Trist når det blir slik, men nytter ikke å si noe, har prøvd og hun fjaser det vekk.   

Andre her som har hatt slike "venner"?  

Anonymkode: 9528f...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er sammen med en skikkelig sjalu kontrollerende fyr som har alle tegn på å være sosiopat og notorisk løgner som jeg tror blir veldig sur om hun snakker med meg.

Så da skal du svikte når hun først har muligheten til å snakke med deg/tør å snakke med deg, uten at han kontrollerer henne?

Kanskje jeg setter det på spissen nå, men hva med å spørre henne om hvorfor det er sånn i stedet for å slarve med andre om henne? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dævendøtte skrev:

Så da skal du svikte når hun først har muligheten til å snakke med deg/tør å snakke med deg, uten at han kontrollerer henne?

Kanskje jeg setter det på spissen nå, men hva med å spørre henne om hvorfor det er sånn i stedet for å slarve med andre om henne? 

 

Her prøvd, men det har vært slik i 4 år nå. Dette er en godt voksen dame med bein i nesen tilvanlig.  Og jeg har ikke dlarvet om henne, det er naturlig at man spør om hun vet hvordan det går med venninnen vår og hun snakker noe med henne.  Hadde jeg slarvet om henne så hadde jeg slarvet om henne for mange år siden. 

Anonymkode: 9528f...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det virkelig er slik at hun lever i et forhold med en psykopat/sosiopat, er det jo ikke rart hun oppfører seg som hun gjør. Hun er livredd ham! Det er faktisk nå hun trenger dere. 

Istedet for å være furtne fordi hun ikke tør å kontakte dere, bør dere heller snakke ordentlig med henne neste gang hun ser seg mulighet til å ta kontakt. Si at dere er bekymret for henne og at om hun ikke har det bra hjemme, som dere har inntrykk av, så må hun komme til dere. Vis at dere er til å stole på og at dere stiller opp for henne!

Jeg har selv en venninne som viste seg å leve i et slikt forhold. Hun skjulte det godt, selv om vi merket at hun endret seg. Tok ham alltid i forsvar og hadde mengder av unnskyldninger. Til slutt klarte vi å få henne til å forstå at hun ikke kunne leve slik. Nå er det 3 år siden hun forlot ham, og hun har enda ikke blitt seg selv igjen, etter årevis med hjernevasking og trusler. 

Jeg syns dere heller skal støtte venninnen deres, enn å avslutte all kontakt.

Anonymkode: ba24e...f89

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så selvsentrert du er TS. hva med og sette deg inn i hennes endring av atferd. les litt o. hva det å være i et slikt dårlig forhold gjør med henne. kanskje du klarer og vere litt forståelsesfull. hjelp henne heller å bryte ut. 

 

Anonymkode: 8ed6b...25d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du forstår jo ingenting om hvordan hun har det. Du virker ikke som du er en spesielt god venn...

Anonymkode: 84e35...c8d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd lignende. Kutt henne ut. Hvorfor skal du være der for henne gjennom tykt og tynt når hun tydeligvis kun er der for deg når det passer henne?

Anonymkode: c7076...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til kvinners verden sier jeg bare. De aller fleste kvinner er akkurat så bedritne venninner som hun der. De bruker bare venner som en substitutt for kjæreste når de er singel og som vikar når typen er opptatt med noe annet eller de krangler når de er i forhold. 

Problemet er neppe at kjæresten nekter henne kontakt med andre. Det er med 99% sannsynlighet HUN som bruker dere som stand-in, når det passer hennes høyhet Prinsessen. 

Anonymkode: 1f19a...5e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dumpet deg glatt. Så lite gjennomtenkt du er. Hvis kjæresten hennes er som du sier, så trenger venninnen din vennene sine. Istedenfor å kalle henne en drittvenninne heller bør du heller finne ut hva som er galt, og om du kan hjelpe henne på noen møte. Slutt å vær så jævlig tafatt og snakk med henne om det.

Anonymkode: 223ab...687

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var som venninnen din, kanskje ikke like ekstremt da jeg fremdeles hadde kontakt med bestevenninnen min på meldinger. Men satt ikke lenger å maste med henne i tlf nesten hver dag da min eks hatet henne, og var sykelig sjalu og kontrollerende. Men når han dro vekk på jobb hadde vi like mye kontakt som før. Det var sikkert frustrerende  for henne, de gangene jeg snakket med henne på tlf når han var hjemme "måtte" jeg spørre ham om lov og om det var greit. Helt sykt, jeg vet. Men jeg var så psykisk svak i det forholdet, livredd for å bli skjelt ut. i 4 år var det sånn. Når jeg endelig gjorde det slutt og fikk det på avstand, så jeg hvor sykt alt egentlig var. Hadde nok slitt veldig mye om hun hadde kuttet meg ut i den perioden der, da hun var den eneste jeg hadde jeg kunne snakke om alt med. Så glad for at hun holdt ut med meg

Anonymkode: 083bf...059

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Ts skal være en sånn dørmatte av en venn de neste 10-20 årene? Bare god nok av og til? Det er ikke til å holde ut. Det et ikke rettferdig ovenfor Ts å pålegge han jobben med å «være der» for noen som absolutt ikke viser tegn på at de er interessert i å gjøre noe med forholdet sitt hvis det er så ødeleggende som mange tenker. Da synes jeg TS kan fortelle venninnen sin at han gjerne vil hun tar kontakt den dagen hun kan ringe ham/møte han når kjæresten ikke er bortreist osv. Og at han kan gjøre det samme.  Hvis hun ikke kan det, eller vil det,ser han gjerne at hun ikke tar kontakt. Fordi et vennskap må kunne gå begge veier for å kunne være et godt vennskap. 

Anonymkode: d3250...1b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.2.2019 den 18.22, AnonymBruker skrev:

 

Vi har vært nære venner fra vi var små, alltid hatt god kontakt selv om vi har hatt kjærester barn ol. 

Hun er sammen med en skikkelig sjalu kontrollerende fyr som har alle tegn på å være sosiopat og notorisk løgner som jeg tror blir veldig sur om hun snakker med meg. 

Jeg har tenkt at det er pga psykofyren hennes ikke tåler at hun har en mannlig venn.. 

 

Anonymkode: 9528f...e9f

Kan hende hun har problemer med å komme seg ut av dette forholdet. Selv om det er vanskelig å forstå for dem som ikke har opplevd noe tilsvarende.

Kan tenke meg at hun trenger deg. En virkelig god venn som alltid har vært der og som kjenner henne godt. Som en trygg klippe. Hun er nok veldig glad i deg. 

En sjalu, manipulerende kjæreste vil prøve å isolere partneren sin, fordi det gir han større maktrom. 

Håper du vil fortsette å være der for henne. Hun trenger deg nok mere enn du tror.

Anonymkode: eb072...4f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe spesielt med det å ha gode venner fra barndommen. Som var der gjennom ungdomsårene, som kjenner til  familien osv. 

Men for noen så byr livet på vanskeligheter. Man kan komme utfor partnere som er dårlig for en, bli fysisk eller psykisk syk, man kommer inn ulike livsfaser der noen etablerer seg tidlig med  familie og barn osv. Alt dette påvirker vennskap. Man kan bli sinte på hverandre, skuffet og det kan gå i bølger hvor ofte man snakkes eller hvor nært det kjennes. 

Tror det er viktig at man står i slike vennskap. De der man er gode venner og kjenner hverandre godt. For selv om det kan gå mange år med lite kontakt, så er det gode og solide grunnlaget der. 

Bare gi det tid. La det være som det er. Det kan endre seg igjen. Trenger ikke å brenne bruer. 

Anonymkode: eb072...4f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om hun er i den situasjonen hun er i, er det lov å sette grenser for seg selv. Du har lov til å trekke deg unna.

Anonymkode: a368e...ed7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.2.2019 den 18.22, AnonymBruker skrev:

Jeg vurderer å kutte ut venninnen min etter mange år. Jeg spyr av hele oppførselen hennes! 

Vi har vært nære venner fra vi var små, alltid hatt god kontakt selv om vi har hatt kjærester barn ol.  Men de siste årene så har dette vennskapet vært ensidig.  Hun er sammen med en skikkelig sjalu kontrollerende fyr som har alle tegn på å være sosiopat og notorisk løgner som jeg tror blir veldig sur om hun snakker med meg. 

Men da burde hun holdt seg helt unna meg når hun har valgt å leve sammen med en slik mann, men neida de gangene han er på reisejobb ol så er jeg god nok å ringe til osv. Menst resten av ukene og mnd så svarer ikke hun på meldinger eller tlf. 

Jeg har tenkt at det er pga psykofyren hennes ikke tåler at hun har en mannlig venn.. 

Men i dag så traff jeg en venninne av henne, jeg spurte om hun hviste hvordan det gikk med den felles venninnen vår, og at det var lenge siden jeg hadde hørt fra henne. Hun venninnen kunne fortelle at hun var helt lik mot henne, hun svarer aldri på tlf eller meldinger, hun ringer kun når hun krangler med typen, han er på reise, eller hun skal bruke venninnen for å gjøre typen sjalu!?!   

 

Så da er greien den at vi venner er ikke godenok når alt er fint i paradiset, men med engang det er trøbbel eller hun kjeder seg så er vi gode nok.     Det er rett og sett en dritt oppførsel spør du meg! 

Jeg kommer til å slette henne tror jeg. Hun venninnen jeg traff i dag var oppgitt og bokstavelig talt drittlei av å kaste alt hun har i hendene hver gang venninna vår ringer for å trøste og stille opp, for så å ikke få svar eller livstegn på mange uker igjen fram til det er trøbbel igjen.  Blir til at hun dropper henne ut hun og. Trist når det blir slik, men nytter ikke å si noe, har prøvd og hun fjaser det vekk.   

Andre her som har hatt slike "venner"?  

Anonymkode: 9528f...e9f

Dersom hun virkelig er sammen med en sjalu, kontrollerende psykopat og notorisk løgner, er det neppe særlig fint i "paradiset". Det høres ikke ut som hun har det særlig bra. Selv om hun er godt voksen kan hun bli hjernevasket og psykisk nedbrutt av å leve sammen med en psykopat. Høres ut som han forsøker å isolere henne. Hun trenger nok vennene sine. Prøv å snakk med henne neste gang du får sjansen og si at du er der for henne om hun trenger deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.2.2019 den 18.22, AnonymBruker skrev:

Jeg vurderer å kutte ut venninnen min etter mange år. Jeg spyr av hele oppførselen hennes! 

Vi har vært nære venner fra vi var små, alltid hatt god kontakt selv om vi har hatt kjærester barn ol.  Men de siste årene så har dette vennskapet vært ensidig.  Hun er sammen med en skikkelig sjalu kontrollerende fyr som har alle tegn på å være sosiopat og notorisk løgner som jeg tror blir veldig sur om hun snakker med meg. 

Men da burde hun holdt seg helt unna meg når hun har valgt å leve sammen med en slik mann, men neida de gangene han er på reisejobb ol så er jeg god nok å ringe til osv. Menst resten av ukene og mnd så svarer ikke hun på meldinger eller tlf. 

Jeg har tenkt at det er pga psykofyren hennes ikke tåler at hun har en mannlig venn.. 

Men i dag så traff jeg en venninne av henne, jeg spurte om hun hviste hvordan det gikk med den felles venninnen vår, og at det var lenge siden jeg hadde hørt fra henne. Hun venninnen kunne fortelle at hun var helt lik mot henne, hun svarer aldri på tlf eller meldinger, hun ringer kun når hun krangler med typen, han er på reise, eller hun skal bruke venninnen for å gjøre typen sjalu!?!   

 

Så da er greien den at vi venner er ikke godenok når alt er fint i paradiset, men med engang det er trøbbel eller hun kjeder seg så er vi gode nok.     Det er rett og sett en dritt oppførsel spør du meg! 

Jeg kommer til å slette henne tror jeg. Hun venninnen jeg traff i dag var oppgitt og bokstavelig talt drittlei av å kaste alt hun har i hendene hver gang venninna vår ringer for å trøste og stille opp, for så å ikke få svar eller livstegn på mange uker igjen fram til det er trøbbel igjen.  Blir til at hun dropper henne ut hun og. Trist når det blir slik, men nytter ikke å si noe, har prøvd og hun fjaser det vekk.   

Andre her som har hatt slike "venner"?  

Anonymkode: 9528f...e9f

Hun er sammen med en fæl dyr som psykisk mishandler henne, og så er hun drittkjerring når hun tar kontakt og søker støtte når ting er jævlig? 

Hm. Kansje det er like greit at dere ikke er veninner, det virker ikke som du bryr deg så veldig om henne.

Anonymkode: 00476...d27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som var sammen med en sjalu og kontrollerende fyr. Istedenfor å slå hånden av henne sa jeg at et vennskap skal gå begge veier, så jeg er her når du har bestemt deg for at du fortjener å bli behandlet bedre. Dette er 10 år siden, hun gjorde det slutt med kjæresten og vi er venner den dag i dag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...