Gå til innhold

Er jeg gravid? Uteblitt mens men negativ g test..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg og min samboer har prøvd å bli gravide i 7 prøveperioder nå. Jeg sluttet på cerazette i fjor sommer. Inntil nå har mine sykluser variert med 28-24 dagers mellomrom og har blødd fra 3-4 dager. Jeg har fått mye eggløsningsslim i tiden eggløsning skal ha vært og har i enkelte prøveperioder fått uslag på eggløsningsstester. 

Sist jeg hadde mensen nå var 19.jan for 32 dager siden og den har nå ikke meldt sin ankomst. Jeg var hos gynekolog den 31.jan for en sjekk og alt såg kjempe fint ut med eggstokker, livmor og ingen cyster på eggstokkenne. Hun såg derimot at på ene eggstokken hadde jeg follikkler på 15 mm størrelse og jeg hadde mye eggløsningsslim.

Gynekolog mente at jeg ikke hadde hatt en skikkelig eggløsning denne måneden og at vi ikke måtte forvente oss noe graviditet denne måneden! 

Men jeg har altså ikke fått mens og testene er jo negative hittil. Hva kan dette skyldes? 

 

Gynekolog mente i tillegg at jeg kan ha insulinresistens? Og at jeg derfor til tider ikke har skikkelige eggløsninger. Jeg fikk beskjed om å gå ned 10 kg i vekt og holde meg unna sukker og raske karbohydrater. Så ville hormonene ordne seg mente hun! Visst ikke skulle vi komme tilbake om 2 måneder og starte opp med letrozol dersom spermen hans er i orden  

 

Hva kan ha skjedd denne syklusen? Og hvorfor får jeg ikke en lett blødning om jeg har hatt eggløsning? Jeg har aldri hatt uteblitt mens før i hele mitt liv!

Kan jeg forvente et positivt svar på en graviditetstest om en ukes tid? 

 

Akkurat nå føler jeg meg litt småkvalm, svimmel, har hodepine om dagene og litt ønme bryst. 

Anonymkode: 9e9bd...4fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke har hatt eggløsning så er det normalt at mensen også uteblir en stund. Det kan også være at kroppen prøver på en ny eggløsning og da vil alt bli utsatt. 

Anonymkode: 97508...0ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her, Kanskje lurt å tempe da og se an sekretet fremover? Men veldig rart at etter 7 stabile prøveperioder så skjer dette da..

 

 

Anonymkode: 9e9bd...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjønte jeg ikke helt. Du var hos gynekolog 31.januar, det var jo før eggløsning utfra din syklus. Noe hun også så, foliklene var bare 15 mm og de skal være rundt 20 ved eggløsning. De vokser ca 1 mm hver dag. Så akkurat den slutningen skjønte jeg ikke, at du ikke hadde hatt skikkelig eggløsning? Jeg vil gjette at enten var eggløsningen forsinket av en eller annen grunn. Eller så har du ikke hatt eggløsning denne syklusen. Hvis eggløsningen er forsinket så vil menstruasjonen også være forsinket (og dersom du er gravid vil det kunne være for tidlig å få positiv test). Vanskelig å si ekstrakt hva som har skjedd dersom du ikke testet etter eggløsning og heller ikke var på kontroll etter evt eggløsning. 

Anonymkode: 86740...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant?? Akkurat dette tenker jeg også:)) Ts her forresten! Bra noen oppdaget det ut i fra det jeg skrev da. Jeg får ikke tak på gynekologen heller da hun har turnus i Sverige nå og er ikke tilbake før om to uker. De damene på tlf på sykehuset ville heller ikke la meg snakke med en annen lege der inne. 

 

 

Anonymkode: 9e9bd...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da stusser jeg på det like mye som du gjør :) men gynekologen kan sikkert ikke svare på akkurat det, svaret du får er nok bare vente og se (hvis jeg skal gjette). Ang. vekttap, det leste jeg ikke så nøye på før nå. Du rekker jo ikke gå ned 10 kg, prøve å bli gravid og så komme inn på time for å starte med Letrozol på kun to måneder. Det anbefales jo ikke å gå så hurtig ned i vekt, mener de sier halvt kg i uken. Så det var jo også en litt snodig plan? Misforstå meg rett, vektnedgang er bra dersom vekt kan være årsak til problemer med å bli gravid. Men er planen jeg reager på, du når jo ikke gå ned 10 kg så fort. Nei, var visst mye her jeg ikke helt skjønte :) 

Anonymkode: 86740...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forresten linket til en gynekolog på denne siden. Hun svarer gratis og du kan være anonym. 

Anonymkode: 86740...c14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også synes dette virkelig merkelig! 🤔Hun må ha vært stresset kanskje og ikke tenkt særlig gjennom det nei. For jeg også nevnte jo dette da jeg var der men det ble liksom avfeid 🤔

Jeg spiser et lavere inntak karbs i dag og ikke sukker i kosten. I tillegg trener jeg 3-4 dager i uka. Jeg sa jeg skal gjøre mitt beste til beg av april og neste utredningstime. Så får vi se hvor langt vi kommer med vekt nedgangen. 

 

Kjenner at denne gynekologen har stresset meg veldig og har hatt litt i bakhodet at hun kanskje har vært med på å utslette eggløsningen min underbevisst ved at hun sa at jeg aldri hadde en i utg punktet ! 

 

 

Hilsen ts. 

Anonymkode: 9e9bd...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke vært syk da? Tenker siden det går så mye forkjølelse og influensa for tiden. Jeg har opplevd at eggløsningen ble forsinket mange dager pga det, hadde da vært utslått med influensa. 

Anonymkode: 86740...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke vært syk heller. Tok en ny test på morgen urin i dag og den var negativ😔 så senere på dagen i dag kom der pittelitt rar brun utflod.. kjenner hele magen er oppblåst og hard.. jeg føler hele underlivet er ømt når jeg setter meg ned og skal tisse f.eks.. 

Noen som har erfaringer med dette? Kan jeg være gravid likevel? 

Anonymkode: 9e9bd...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Når testen vises som negativ, da er du ikke gravid. 

Anonymkode: 43fa2...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanlig å ha anovulatoriske sykluser. Det skjer alle nå og da, det betyr syklus uten eggløsning. Det medfører ofte at mensen blir noe forsinket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen, jeg fikk faktisk normal mengde menstruasjon i dag ca 24 timer etter jeg oppdaget spottingen. Konsistens og farge vil jeg si er normal rød farge, slimete og litt klumpete.

Har ingen uvanlig sterke smerter knyttet til blødningen, bare vanlig ubehag som ved en  helt vanlig menstruasjon. 

 

Jeg kommer til å starte med temping hver morgen til samme tid for å kartlegge evt eggløsning fremover. Så håper jeg alt ordner seg naturlig neste syklus nå ved å følge de kostrådene jeg fikk og redusere vekten min litt. Noe annet jeg kan gjøre selv?  Noen som har noen gode tips? 

Anonymkode: 9e9bd...4fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...