Gå til innhold

Forsvaret: Over 160 sier de har blitt voldtatt eller forsøkt voldtatt det siste året


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, HalldirV2 skrev:

Selv om jeg brenner for mannsrelaterte problemer, for gudene skal vite de blir bagatellisert i den offentlige debatten (slik du impliserer), så er allikevel menns overgrep mot kvinner langt grovere av karakter - og som alt for ofte kulminerer i voldelig voldtekt eller drap. Men ja, absolutt, det er massive mørketall når det kommer til kvinnelige overgripere av ymse slag. Jeg tror debatten er best tjent med mer empati på tvers av kjønnene, og at vi i større grad lytter til hverandres utfordringer. 

Tror vi er best tjent med å respektere folk som folk, i stedet for å dele i kjønn. Du kan være dass eller engel som begge kjønn.

Anonymkode: 44719...df6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror vi er best tjent med å respektere folk som folk, i stedet for å dele i kjønn. Du kan være dass eller engel som begge kjønn.

Anonymkode: 44719...df6

Same shit different wrapper! Uansett er det bra det blir satt fokus på trakassering og overgrep - og at det denne gangen var fokus på begge kjønn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det hele tatt merkelig at folk gidder å bruke tiden sin i militæret. Trist at vi bruker penger på det sirkuset der.

Anonymkode: 2e773...280

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HalldirV2 skrev:

Same shit different wrapper! Uansett er det bra det blir satt fokus på trakassering og overgrep - og at det denne gangen var fokus på begge kjønn. 

Kan du si! Ble sjokkert da jeg var inne. Da fikk vi i tillegg beskjed om å la mannfolka være i fred. Skjedde ikke.

Anonymkode: 44719...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I det hele tatt merkelig at folk gidder å bruke tiden sin i militæret. Trist at vi bruker penger på det sirkuset der.

Anonymkode: 2e773...280

Hva har du gjort for samfunnet da? Opprett gjerne en tråd om ditt bidrag.

Anonymkode: 44719...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hva har du gjort for samfunnet da? Opprett gjerne en tråd om ditt bidrag.

Anonymkode: 44719...df6

Kan vel starte med at jeg ikke har sløst skattepenger ved å leke speider i et "forsvar" som aldri har forsvart noe som helst. 

Anonymkode: 2e773...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan vel starte med at jeg ikke har sløst skattepenger ved å leke speider i et "forsvar" som aldri har forsvart noe som helst. 

Anonymkode: 2e773...280

Du kan avslutte med å signere på at du ikke forstår noe som helst..

Mange gjør mye og gir mye for at du skal være trygg. Ikke piss i trynet på de folka. Det er en grunn til at du tror det er unødvendig...

Anonymkode: 44719...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I det hele tatt merkelig at folk gidder å bruke tiden sin i militæret. Trist at vi bruker penger på det sirkuset der.

Anonymkode: 2e773...280

Det må til. Man slutter ikke betale brannforsikring fordi det regner en uke. Etter f.eks første verdenskrig var det bred enighet om at det aldri ville bli en ny storkrig, og vi vet alle hvordan det gikk. Dessverre hadde da Norge rustet ned til nesten ingenting, og det kostet dessverre nasjonen et stort rødt arr. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Same shit different wrapper! Uansett er det bra det blir satt fokus på trakassering og overgrep - og at det denne gangen var fokus på begge kjønn. 

Det er akkurat det som trengs! Problemet går begge veier og bør håndteres helhetlig :)

Anonymkode: 44719...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, HalldirV2 said:

Det må til. Man slutter ikke betale brannforsikring fordi det regner en uke. Etter f.eks første verdenskrig var det bred enighet om at det aldri ville bli en ny storkrig, og vi vet alle hvordan det gikk. Dessverre hadde da Norge rustet ned til nesten ingenting, og det kostet dessverre nasjonen et stort rødt arr. 

De patetiske speiderne som flyr rundt i skogene våre hadde aldri klart å forsvare noe som helst.

 

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan avslutte med å signere på at du ikke forstår noe som helst..

Mange gjør mye og gir mye for at du skal være trygg. Ikke piss i trynet på de folka. Det er en grunn til at du tror det er unødvendig...

Anonymkode: 44719...df6

De gjør ikke en dritt og gir absolutt ingenting. Det de derimot gjør er å ta. 

Anonymkode: 2e773...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De patetiske speiderne som flyr rundt i skogene våre hadde aldri klart å forsvare noe som helst.

 

De gjør ikke en dritt og gir absolutt ingenting. Det de derimot gjør er å ta. 

Anonymkode: 2e773...280

I hvert fall ikke med den holdningen din. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I førstegangs tjenesten så var "litt artig med damer" siden vi var få. I spesialiseringen ++ så er alle bare så sabla slitne at kvinne, mann, esel, katt ... what ever. Legger meg her jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HalldirV2 said:

I hvert fall ikke med den holdningen din. 

Holdningen min endringer ingenting om hvor unødvendig og ubrukelig forsvar vi har, *host* fregatt *host*. 

Anonymkode: 2e773...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Holdningen min endringer ingenting om hvor unødvendig og ubrukelig forsvar vi har, *host* fregatt *host*. 

Anonymkode: 2e773...280

*Host" fregatt *host*?! Som om det skulle si noe som helst.  Finn et forsvar som aldri har driti seg ut?! Der har du en utfordring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HalldirV2 said:

*Host" fregatt *host*?! Som om det skulle si noe som helst.  Finn et forsvar som aldri har driti seg ut?! Der har du en utfordring. 

Vel, andre forsvar har kanskje dreti seg ut mens de faktisk gjorde... noe. Vårt forsvar presterer å synke skip mens absolutt ingenting foregår, som vanlig. Se på Israel sitt forsvar for å se et forsvar som 1. fungerer og 2. er nødvendig. Se på vårt for å se et som 1. ikke fungerer og 2. ikke er nødvendig!

Anonymkode: 2e773...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Holdningen min endringer ingenting om hvor unødvendig og ubrukelig forsvar vi har, *host* fregatt *host*. 

Anonymkode: 2e773...280

Når du har den holdningen der kan jeg ikke legge skjul på at jeg håper du er den siste som begår deg pga Norges forsvar. Fregatter er ikke vår sterkeste side. Du kunne hatt nytte av de andre sidene...Du er medeier i noen av verdens beste soldater. Du lever i et kupert land. Du bør tenke deg litt mer om.. I et land som Norge trengs det ikke mange for å ta ut mange..

Anonymkode: 44719...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Når du har den holdningen der kan jeg ikke legge skjul på at jeg håper du er den siste som begår deg pga Norges forsvar. Fregatter er ikke vår sterkeste side. Du kunne hatt nytte av de andre sidene...Du er medeier i noen av verdens beste soldater. Du lever i et kupert land. Du bør tenke deg litt mer om.. I et land som Norge trengs det ikke mange for å ta ut mange..

Anonymkode: 44719...df6

Hva mener du med "begår deg pga Norges forsvar" i denne sammenhengen? 

Jeg bor forsåvidt ikke i et kupert land da.

Anonymkode: 2e773...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med "begår deg pga Norges forsvar" i denne sammenhengen? 

Jeg bor forsåvidt ikke i et kupert land da.

Anonymkode: 2e773...280

Ikke enda. Forstår du ikke poenget?

Anonymkode: 44719...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ikke enda. Forstår du ikke poenget?

Anonymkode: 44719...df6

Du mente altså ikke kupert som i kupert terreng, nei... jaså! 

Anonymkode: 2e773...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vel, andre forsvar har kanskje dreti seg ut mens de faktisk gjorde... noe. Vårt forsvar presterer å synke skip mens absolutt ingenting foregår, som vanlig. Se på Israel sitt forsvar for å se et forsvar som 1. fungerer og 2. er nødvendig. Se på vårt for å se et som 1. ikke fungerer og 2. ikke er nødvendig!

Anonymkode: 2e773...280

Litt pussig å sammenligne Israel sitt forsvar med Norges forsvar, og på hvilket grunnlag gjør du det? Tenker du på invasjonen i 1940? Og sammenligner du den med seksdagerskirgen? Vel, på tross av at Norge ble angrepet uten krigserklæring, som et nøytralt land, og som ikke rakk å mobilisere et allerede nedgradert forsvar, så holdt Norge ut lenger enn f.eks Frankrike, Polen, Belgia og Nederland...ja, faktisk lenger enn de fleste andre land. Og det var mot verdenshistoriens første sjø - og luftbaserte invasjon, noe helt nytt. Ikke minst var Tyskland blant de mest avanserte og militariserte statene i verden på tidspunktet. Egypt, Syria osv kan ikke engang sammenlignes med Tyskland på det gitte tidspunktet. De var totalt underlegne Israel utstyrsmessig, og ikke minst var angrepet ventet. En helt annen situasjon, under helt andre forutsetninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...