Gå til innhold

Flere som hører på podcasten til Sara Lossius ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Podcasten heter Ingefær dreier seg om helse. 

Hva synes du om den ? 

Hører du på andre i samme kategori ? 

Jeg hører på den og liker den stort sett veldig godt selv om jeg synes spørsmålene er litt teite til tider :) 

 

interessante personer hun intervjuet om interessante temaer :) 

Anonymkode: 84961...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker den, selv om den kanskje ikke er helt på høyde med noen av de beste engelsktalende. Som wellnessmama, rewild yourself eller Katy Bowman sin. :)

Men er imponerende til å være norsk! :)

Anonymkode: e2e3a...c7c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker den, selv om den kanskje ikke er helt på høyde med noen av de beste engelsktalende. Som wellnessmama, rewild yourself eller Katy Bowman sin. :)

Men er imponerende til å være norsk! :)

 

Anonymkode: e2e3a...c7c

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du henne?

Anonymkode: 02c29...cdd

Nei 

Anonymkode: 84961...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Jeg elsker den, selv om den kanskje ikke er helt på høyde med noen av de beste engelsktalende. Som wellnessmama, rewild yourself eller Katy Bowman sin. :)

Men er imponerende til å være norsk! :)

 

Anonymkode: e2e3a...c7c

Takk skal sjekke ut de du nevner :) hva handler de om ? 

Anonymkode: 84961...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg vil trekke ned på er at jeg synes Sara har et litt barnslig vokabular (feks i dag brukte hun ordet dritt mange ganger). 

Og at hun høres ut som hun vil bli bestis med de hun intervjuer- noen ganger høres det mer ut som jeg tyvlytter på en samtale enn hører på intervju. Og at hun digger de hun prater med og vil bli som dem 🙊

utover dette pirket, er dette podcasten jeg har hørt mest på ! :)

Anonymkode: 84961...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk skal sjekke ut de du nevner :) hva handler de om ? 

Anonymkode: 84961...b8d

Wellnessmama handler generelt om helse, rettet i hovedsak mot kvinner/mødre. Rewild yourself handler om å finne tilbake til naturen, om jakt, sanking, naturlig adferd og antropologi. Katy Bowman handler om bevegelse, om hvordan vi er ment å bevege oss for optimal helse. :)

Anonymkode: e2e3a...c7c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører på når jeg finner spennende episoder. Syntes det er mye bra:)

Anonymkode: b8b9b...836

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Linjalen

Jeg binget denne på husmorferie og var mye ute og gikk tur (hørte noe sånt som 15 episoder på en helg), og det dalte fort, gitt.. 

Jeg hadde hørt episoden med Ida Jackson og Else Kåss Furuseth og fikk et veldig godt inntrykk av podcasten. Det mener jeg for øvrig fortsatt. De episodene er gode, men det er i all hovedsak fordi det var svært interessante intervjuobjekter og jeg tror egentlig det skulle mye til for å gjøre det kjedelig. Med mer uinteressante intervjuobjekter var det skrekkelig kjedelig til tider.

I hovedsak (faglig): Jeg savner at hun utfordrer intervjuobjektene sine. De får stort sett ture frem med budskap som man uansett har hørt hundre ganger før dersom man har fulgt dem (ja jeg ser på dere - helse- og fitnessfolk på internett). Ikke vitenskaplig underbyggede påstander om kosthold og helse og trening sklir rett gjennom. 

Personlig: Den stadige trangen til å dra frem seg selv og egne erfaringer og sånt er sikkert tenkt til å skulle gi en kontekst til samtalene, men virker bare som en form for blandet snikskryting og narssisisme. Hun har enkelte personer på som er "foredragsholdere" som turer på uten å la henne slippe til nesten i det hele tatt. Hvis de er gode foredragsholdere er dette gjerne fort terningkast fem fordi SL ikke bidrar med noe særlig verdi i samtalen uansett (her har du for eksempel Ida Jackson som stort sett dominerer hele episoden hun er med på heldigvis), om de ikke er noe gode, to pluss (hei, Lene Alexandra)

I tillegg har hun, og det skal jeg ikke holde for mye mot henne for denne podcasten har jo vokst fra null, ELENDIG lyd på de tidlige episodene sine. Hun sitter og skyper med folk og noen tidlige episoder høres ut som de er tatt opp inni en blikkboks. Når det er sagt er det helt åpenbart at hun har lagt opp til en sterk vekst i podcasten sin, så da ville det kanskje vært greit å gjøre det skikkelig fra dag en. 

Terningkast 3 pluss. 

 

Endret av Linjalen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Linjalen

Jeg kjenner at jeg ikke er helt ferdig med den dårlig kamuflerte snikskrytingen?!??!?

En av de siste episodene har hun en ganske interessant person i studio, og hun får nesten lov til å fortelle om det hun har tenkt å snakke om før Sara får det til å handle om seg selv og egen flinkhet igjen. 

Som kort oppsummert fortoner seg noe sånt som

  • Intervjuobjekt forsøker å fortelle om minimalismeprosjekt
  • Samtalen vris over til at Sara også ønsker minimalismeprosjekt
  • Sara får aldri gjennomført dette 100% fordi familien er så flinke til å trene og gjøre friluftsliv og alle andre insta-vennlige aktiviteter når de har fritid i stedet for husarbeid
  • Dessuten er det jo egentlig ikke så mye å gjøre på minimaliseringen ettersom hun og mannen har tatt et veldig bevisst og ikke-materialistisk valg om at ungene ikke skal ha så mye leker så......

JA FORTELL MER OM DEN GREIEN DIN I STEDET FOR HUN VI FAKTISK HØRER PÅ

Sara: Ja OK! Da deler jeg også masse informasjon om hudpleierutinen min som ingen lyttere bryr seg om når intervjuobjektet forteller at hun har redusert mengden produkter på badet for å også "forenkle" der. 

Og det tar aldri slutt!

Intervjuobjekt:

  • Jeg ønsker å slå et slag for enkle middager som ikke er så mye styr og sån

Sara:

  • Ja ingen kraftbaserte supper der i gården ja?

Punkt 1)

Kraftkoking burde ikke være ansett for å være en flinkisgreie på kjøkkenet i og med at det bortimot krever null egeninnsats og dessuten at alle påstandene om positive helseeffekter stort sett er på nivå med den vitenskaplig etteretteligheten til kjerringråd. 

Punkt 2)

Å KAN DU FORTELLE MEG MER OM KRAFTKOKINGEN DIN PLIIIIIS SIDEN DETTE BARE VAR EN MÅTE Å FORTELLE AT DU LAGER ALL MAT FRA BUNN HELE TIDEN

Endret av Linjalen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Linjalen skrev:

Jeg kjenner at jeg ikke er helt ferdig med den dårlig kamuflerte snikskrytingen?!??!?

En av de siste episodene har hun en ganske interessant person i studio, og hun får nesten lov til å fortelle om det hun har tenkt å snakke om før Sara får det til å handle om seg selv og egen flinkhet igjen. 

Som kort oppsummert fortoner seg noe sånt som

  • Intervjuobjekt forsøker å fortelle om minimalismeprosjekt
  • Samtalen vris over til at Sara også ønsker minimalismeprosjekt
  • Sara får aldri gjennomført dette 100% fordi familien er så flinke til å trene og gjøre friluftsliv og alle andre insta-vennlige aktiviteter når de har fritid i stedet for husarbeid
  • Dessuten er det jo egentlig ikke så mye å gjøre på minimaliseringen ettersom hun og mannen har tatt et veldig bevisst og ikke-materialistisk valg om at ungene ikke skal ha så mye leker så......

JA FORTELL MER OM DEN GREIEN DIN I STEDET FOR HUN VI FAKTISK HØRER PÅ

Sara: Ja OK! Da deler jeg også masse informasjon om hudpleierutinen min som ingen lyttere bryr seg om når intervjuobjektet forteller at hun har redusert mengden produkter på badet for å også "forenkle" der. 

Og det tar aldri slutt!

Intervjuobjekt:

  • Jeg ønsker å slå et slag for enkle middager som ikke er så mye styr og sån

Sara:

  • Ja ingen kraftbaserte supper der i gården ja?

Punkt 1)

Kraftkoking burde ikke være ansett for å være en flinkisgreie på kjøkkenet i og med at det bortimot krever null egeninnsats og dessuten at alle påstandene om positive helseeffekter stort sett er på nivå med den vitenskaplig etteretteligheten til kjerringråd. 

Punkt 2)

Å KAN DU FORTELLE MEG MER OM KRAFTKOKINGEN DIN PLIIIIIS SIDEN DETTE BARE VAR EN MÅTE Å FORTELLE AT DU LAGER ALL MAT FRA BUNN HELE TIDEN

Er så enig med deg i dette! Synes hun er flink til å finne frem til alle disse intervjuobjektene, som ofte er veldig spennende, men det ødelegger at hun snakker så mye om seg selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hørt to episoder. Kommer ikke til å høre på flere. 

Anonymkode: b841d...b7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2019 den 14.47, Linjalen skrev:

Personlig: Den stadige trangen til å dra frem seg selv og egne erfaringer og sånt er sikkert tenkt til å skulle gi en kontekst til samtalene, men virker bare som en form for blandet snikskryting og narssisisme. Hun har enkelte personer på som er "foredragsholdere" som turer på uten å la henne slippe til nesten i det hele tatt. Hvis de er gode foredragsholdere er dette gjerne fort terningkast fem fordi SL ikke bidrar med noe særlig verdi i samtalen uansett (her har du for eksempel Ida Jackson som stort sett dominerer hele episoden hun er med på heldigvis), om de ikke er noe gode, to pluss (hei, Lene Alexandra)

Enig 😑

blir pinlig berørt av dette 

Anonymkode: 84961...b8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt på en del episoder, men det blir sjelden nå. Interessante temaer og gjester, men jeg synes rett og slett ikke hun er en dyktig intervjuer og samtalen går ofte ikke så naturlig som jeg skulle ønske. I tillegg blir jeg sprø av at alltid må skryte av seg selv når hun forteller om seg selv.

I starten tenkte jeg at det ville bli bedre (man bør jo gi folk en real sjanse) men det har det ikke blitt. Hører derfor nesten aldri på podcasten lenger.

-----------‐-----------------------------

En som er flink til å intervjue og holde samtale naturlig, og som mesterlig klarer å gjøre det personlig ved å trekke inn seg selv uten skryting eller stakkarsliggjøring, er Guri Solberg som har podcasten Bra damer. Hadde Lossius vært mer som Solberg, hadde jeg nok fortsatt hørt på Ingefær podcast.

 

Anonymkode: 09205...f08

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er ganske påtatt å ha så mye fokus på stillhet, avkobling, gi kropp og hjerne ro til å hvile mm og samtidig være høyt og lavt med hvor flink nybakt mamma hun er på SoMe. Ja hun jobber som selvstendig næringsdrivende, og ja det er annerledes. Og ja, det er litt sånn at når du har en online følgerskare er det ikke nødvendigvis så lurt å falle av planeten i månedsvis. 

MEN

Men som Ida Jackson sa i episoden: Det handler om at kvinnekroppen og barselstiden bare kan være der om man ikke er til bry. Som fødekvinne skal man likevel kunne produsere (les: poste masse innlegg om at man skriver bok) er sterk og sprek (les: poster skryteinnlegg om hvor raskt man er på beina etter fødsel og hvor mye man klarer å gjøre både hjemme og ute etter fødsel). Og at man burde passe seg for å fremstille seg selv på en måte som bare økte presset for alle de andre. Det virker ikke som hun hørte etter i det hele tatt.

Og ja, i tillegg er alle bilder av babyen eller om barsel reklameinnlegg med spons fra enten nøstebarn eller bugaboo eller et eller annet. Skuffende greier.

Anonymkode: 25d48...5d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...