Gå til innhold

Ta med fugl på hotell i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere, jeg vurderer å anskaffe en fugl, nymfeparakitt, i nær fremtid. Men vi reiser en del reiser innenlands. Er det noen som har erfaring med å ta med fugl på hotellet? Er det samme prosedyre som feks smådyr eller katt/hund? Jeg kan vel også spørre hvert enkelt hotell, men jeg setter pris på om noen kan dele erfaring med akkurat dette :)

Anonymkode: 6ccf4...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå lager fugler en del lyder, så rart om det skal være helt problemfritt. Husk at du må ha to av denne fugletypen, og ikke bare en. 

Anonymkode: 79b01...559

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nå lager fugler en del lyder, så rart om det skal være helt problemfritt. Husk at du må ha to av denne fugletypen, og ikke bare en. 

Anonymkode: 79b01...559

De snakker heldigvis ikke kontinuerlig, det må jo eventuelt være et hotell som har god isolasjon. Ang fugletypen; vi begynner med en slik at temmingen går lettere, og slik at fuglen skal bonde med oss. Vi har ikke planer om å sette fuglen i et hjørnet, men aktivisere og sosialisere slik som våre andre dyr. Går det ikke, så skaffer vi en kamerat til han. Uansett; det er vel samme for hotellet om vi har en eller to?

Anonymkode: 6ccf4...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke temmelig stressende for fugler å være på reisefot?

Da jeg hadde undulat i «gamledager» ble vi oppfordret til å ikke flytte så mye på dem, fordi de lett kunne bli stresset. Fikk blant annet høre at det var problematisk å omplassere undulater fordi de tåler det dårlig. Vet ikke om det er det samme med nymfeparakitter...

Anonymkode: 0c4fd...f6a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fugler blir ganske stresset av å skifte omgivelser ofte og de er gjerne veldig urolige under selve flyttingen. Dere har ikke mulighet til å ordne med fuglepass i stedet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å la den fly fritt på hotellrommet er vel neppe populært, når de sitter på gardinstangen og driter. 

Har hatt undulater og kakadue selv, å bytte omgivelser er ikke noe problem så lenge resten av flokken eller det trygge buret er med. Kakaduen min var forsåvidt pottetrent, men mindre fugler bæsjer vel oftere.

Anonymkode: abd97...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...