Gå til innhold

Boblevann ble ruger litt tidligere enn planlagt


boblevann

Anbefalte innlegg

Så etter et styggetall positive graviditetstester, masse fornektelse, litt tårer og kaos samt spenning og glede har det nå gått opp for meg at jeg er gravid. Det var ikke helt planlagt, og passer ganske dårlig men sånn har det tydeligvis blitt :fnise:

Jeg er bare 5+1, så er forberedt på at det fortsatt kan gå galt, men har så mange tanker og følelser rundt dette at jeg oppretter dagbok allerede nå 😛 Så får jeg heller spare den til senere hvis det ikke går bra denne gangen. 

Om oss: 23 & 26 år, sammen 4 år og samboere egentlig mer eller mindre i 4 år også. Gikk veldig fort med oss i starten 😛 Samboer er i fast jobb, jeg er ferdig å studere til sommeren. Jeg hadde planlagt å være i jobb og få fikset opp huset før barn, men vi får bare ta det som det kommer. Samboer er i ekstase, mens jeg er litt ambivalent. Vi er likevel enig om at abort ikke er særlig aktuelt for oss. Veldig rart, jeg er veldig pro-abort og har alltid sagt at jeg ikke har noe problem med å ta abort hvis det ikke passer perfekt å få barn - men nå når det faktisk har skjedd så kjennes det helt feil å ta abort.. Jeg er en smule perfeksjonist og som samboer sier: jeg hadde funnet en grunn til at det passet dårlig om 10 år også. Sikkert sant. Vi kommer vel til å lande på beina etter dette også. 

Kommer sikkert til å skrive en del her for å få luftet tanker, men advarer mot at humørsvingningene er enorme. En dag kan livet være perfekt, og neste er det katastrofe. Og jeg krisemaksimerer. Mye. :fnise:

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende! Her vil jeg følge med 😄 

Jeg tror man egentlig aldri blir helt klar for barn, jeg. Men når man først blir foreldre, gir det liksom bare mening at det skulle bli sånn. Slik følte i alle fall jeg det 😁 

De to siste setningene kjenner jeg meg helt igjen i. Godt man ikke er alene!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, tweet skrev:

Så spennende! Her vil jeg følge med 😄 

Jeg tror man egentlig aldri blir helt klar for barn, jeg. Men når man først blir foreldre, gir det liksom bare mening at det skulle bli sånn. Slik følte i alle fall jeg det 😁 

De to siste setningene kjenner jeg meg helt igjen i. Godt man ikke er alene!

Så koselig 🙈

Ja, du (og samboer) har nok rett i at det ikke passer - men jeg kan tenke på veldig mye som hadde passet bedre om noen år :fnise: Men sånn ble det, og barn kommer uansett så lenge graviditeten holder.. 

Godt å se det ikke bare er meg! Hormontrollet har hatt sitt første skikkelige utbrudd i dag, begynte å gråte av at samboer hadde spist opp pakken med Smil sjokolade.. Men jeg tenker at hormoner får jeg bare takle, og priser meg lykkelig for hver dag jeg ikke er kvalm! Det er min største skrekk akkurat nå, å våkne kjempekvalm 🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sulten :bond: Syns jeg spiser hele tiden, samboer blir helt forferdet over meg av og til.. Må virkelig konsentrere meg for å ikke spise for en hel armé 🙄 

Hadde også et lite sammenbrudd i dag hvor jeg ikke klarte å se noe positivt i noen ting 😛 Vi er ikke klar, vi har ingenting på stell, vi klarer ikke dette etc. Så takknemlig for samboer som holder ut og snakker meg ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.2.2019 den 9.57, plastfolien skrev:

Gratulerer! Her vil jeg følge med :hjerte:

Så koselig ❤️ Takk! Selv om det er tidlig..

——————————

5+6

Har så masse murringer og smerter i rygg og mage :( Skikkelige mensmurringer, hver gang jeg går på toalettet forventer jeg å se blod.. Har liksom den skikkelige mensfølelsen, og kvisene og smertene som pleier å komme i den forbindelse 😱 Murringene er verst om kvelden. Normalt? Aner ikke.. Kjenner hvertfall at jeg blir en god blanding av lettet og skuffet hver gang jeg ser det ikke er kommet blod - og drukner selvsagt i dårlig samvittighet pga det. Ikke enkelt dette her 🤷🏽‍♀️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Årh jeg blir gal av disse murringene :bond: Skikkelige menskramper, hadde jeg ikke vært gravid hadde jeg pøst på med smertestillende :( Men det eneste som funker på meg (Naproxen) skal ikke brukes ved graviditet 🙄 

Er dette virkelig normalt? Kjenner jeg er overbevist om at det ikke er liv laga.. Venter bare på å begynne å blø :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligamentsmerter, helt normalt. Søk det opp😊 i begynnelsen av det første svangerskapet mitt var jeg veldig plaget av slike smerter. Enkelte netter slet jeg enten med å sovne, eller så våknet jeg av smertene. Måtte opp i knestående for å rygge av meg det verste. Det gjøres plass til en voksende livmor😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Kala skrev:

Ligamentsmerter, helt normalt. Søk det opp😊 i begynnelsen av det første svangerskapet mitt var jeg veldig plaget av slike smerter. Enkelte netter slet jeg enten med å sovne, eller så våknet jeg av smertene. Måtte opp i knestående for å rygge av meg det verste. Det gjøres plass til en voksende livmor😊

Ja du har nok rett, jeg sliter bare med å forstå at noe så utrolig lite kan gjøre så vondt 😱 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+1 

Synes alle symptomene mine er borte? :klo: Puppene er ikke lenger vonde, luftsmertene er borte og jeg er ikke så sulten lenger 🥺 Har sett i flere andre dagbøker at det er normalt at symptomer svinger, men kjenner på det likevel.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+4

Fortsatt like vondt, men fortsatt ikke noe blod 🤩 Er vel bare ting der nede som ikke har blitt utvida sånn før! Begynner å forsone meg med graviditeten nå, og syns dette er veldig spennende 😱 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+6 og har fått brun utflod 🥺 

Hadde sex i går kveld og har pleid å blø littegrann friskt etter sex (sikkert bare slimhinner, helt rosa friskt blod) så håper det er det som farger av :( Men det er jo skummelt... Nå som jeg endelig har begynt å glede meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.3.2019 den 9.36, boblevann skrev:

6+6 og har fått brun utflod 🥺 

Hadde sex i går kveld og har pleid å blø littegrann friskt etter sex (sikkert bare slimhinner, helt rosa friskt blod) så håper det er det som farger av :( Men det er jo skummelt... Nå som jeg endelig har begynt å glede meg

Hvordan går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, plastfolien skrev:

Hvordan går det?

 

48 minutter siden, kvinne35+ skrev:

Hvordan går det?

Spottet litt i går også, og har en del vondt - men vondt har jeg jo hatt hele veien. Ikke noe mer blod, og ingen spotting i dag :) satser på at det var forbigående 👍🏼 Puppene er fortsatt ømme, og kjenner jeg blir kvalm hvis det går for lang tid mellom måltid 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen mer spotting, så det er jo bra! Har bestilt TUL på mandag - kjenner at jeg overhodet ikke klarer å vente mer med å få vite om det er liv der inne eller ikke.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Irisiri skrev:

Deg vil jeg gjerne følge. Lykke til på UL!

Så koselig ❤️ 

TUL i dag! Ble satt noen dager tilbake, gyn sa ca midt i uke 7. Men det regnet jeg med, for jeg hadde veldig ustabil syklus, og testet positivt ganske ''sent'' i forhold til hva jeg trodde var EL. Uansett, fikk se bankende hjerte ❤️ Og at lilleboblen lå på riktig sted. Har vært litt redd for exu siden jeg har hatt en del vondt på ene siden, men både livmor, eggstokker og lilleboblen så bra ut sa gyn ❤️ Selv om TUL ikke er noen garanti for noe, var det deilig å se at det var liv!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...