Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har aspergerdiagnose som fikk ung ufør tillegget? Hadde dere andre diagnoser i tillegg?

Anonymkode: 79f66...cdf

Skrevet

Ja. Hadde mange diagnoser i tillegg, men det var ikke før jeg fikk Aspergerdiagnosen at det ble snakk om ung ufør 

Anonymkode: dab3d...bdd

• Liker 1
Skrevet

Får alle med asperger det automatisk?

Anonymkode: 72fc2...fb9

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får alle med asperger det automatisk?

Anonymkode: 72fc2...fb9

Nei.

Anonymkode: 57d1b...8d4

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei.

Anonymkode: 57d1b...8d4

Hvis man søker før man er 36 kan man få det tilbakedatert, og man kan også få det hvis man søker etter at man er 36, men da må man kunne vise til å ha hatt mye kontakt med helsevesenet i årene før.

Det er jo mange som ikke diagnostiseres før som voksne.

Jeg fyller 36 om noen få måneder, men vet ikke om jeg rekker å bli offisielt diagnostisert før det, jeg rekker i hvert fall ikke å sette i gang noen uføreprosess før jeg er 36, og jeg har vært "flink" og presset meg til å jobbe i alle år, fordi jeg ikke har fått noen forståelse for problemene mine og bare har fått beskjed av alle om å "ta meg sammen", noe jeg har gjort, på bekostning av egen helse, og fordi jeg har hatt så flaks at jeg har en jobb som er såpass lite krevende at jeg såvidt har fått det til, med bare noen få sykemeldingsperioder innimellom når jeg har presset meg for mye og møtt veggen.

Men dette har kun skjedd etter jeg fylte 26, og for å kunne tilbakedatere så må man kunne vise til mye kontakt med helsevesenet i årene før 26, og det kan ikke jeg.

Jeg aner ikke hva som skjer nå, eller fremover..

Anonymkode: 15406...7da

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg av utestengt bruker. 

Perelandra, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Min bror fikk det. Spiseforstyrrelse, angst/depresjon i tillegg

Anonymkode: 495c2...df5

AnonymBruker
Skrevet

De jeg kjenner til med asperger har ikke blitt uføre. Diagnosen utløser ikke automatisk at man blir ufør. Det er funksjonsnivået som teller. Jeg er ikke i tvil om at det er mange med asperger som har et funksjonsnivå som gjør at de ikke fungerer i jobb, men andre fungerer helt eller delvis, med eller uten tilrettelegginger. 

Anonymkode: c6121...cc9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...