Gå til innhold

Om kjæresten spør hvor mange sexpartnere en har hatt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Alterego666 said:

Du tenker ikke at det kan være en mulighet for at en kan spørre fordi en er oppriktig interessert i å bli kjent med partneren sin?

Nettopp! Ekser og jeg har vært åpne om det. Aldri vært noe problem.

Anonymkode: e706a...9fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutter siden, Million skrev:

Det er ikke mange ganger i livet jeg har blitt spurt om det. Har da svart at "det kommer ingenting godt ut av å diskutere det. Jeg vil ikke vite hvor mange du har hatt, og du trenger ikke vite hvor mange jeg har hatt. Ferdig med den saken".

Hvis brukernavnet ditt er en pekepinn så er det jo forståelig at du ikke vil fortelle... 😉

Anonymkode: b2228...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er artig/interessant, og har dermed spurt opptil flere av partnerne mine.

Det påvirker jo ikke min oppfatning av henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis brukernavnet ditt er en pekepinn så er det jo forståelig at du ikke vil fortelle... 😉

Anonymkode: b2228...7af

Morsomt. Og hvordan tror du NOEN hadde hatt tid til å ha så mange seksuelle partnere? Det er ikke fysisk mulig. You do the math.

Hadde jeg hatt en million, så hadde jeg gått til guiness rekordbok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, waco skrev:

Hva hvis kjæresten spør da? Er det hemmelig da også? Er det andre ting som også skal skjules og ikke avdekkes? For eksempel hva slags filmer du liker og hva slags resturenter du liker, er også noe man ikke kan snakke om?

Hvorfor er det så viktig for deg å skape en ny virkelighet for kjærester som er glade i deg? Er sannheten vondt, - er det derfor? Har du forakt mot kvinner som ligger med flere enn hun kan vedkjenne seg, - er det som er grunnen?

Jeg bare lurer på hvorfor det er så viktig å være hemmelighetsfull i stedet for å være ærlig og oppriktig?

Det er ikke hemmelig selv om det er privat. Kjæresten har ikke noe med hvert et aspekt av ens fortid. Hva skal det gi å få svar på et slikt spørsmål? Hvorfor spørre om noe så idiotisk? 

Jeg dømmer ingen utifra antall sexpartnere hverken ene eller andre veien. Men det interesserer meg da heller ikke. Det er ganske vanlig at man ikke vet svaret også. Jeg har ikke telt mennene i mitt liv, men kost meg underveis. Det er ikke til forkleinelse for neste partner, han etter det etc etc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, waco skrev:

Ja, hvis jeg for eksempel spør deg om hvorfor du ikke vil fortelle hvor mange du har ligget med, - vil du svare ærlig da, eller komme med et usant svar?

Fortell?

Jeg kan svare der:

Fordi det er privat. Men problemstillingen er uaktuell for meg. Det ligger i kortene at det er mange. Om det da er 20, 80 eller 150 har ingen relevans. Sex er en viktig del av mine forhold, så det er gitt på forhånd at det har vært noen... Har ingen skam eller hemmeligheter. Men jeg har et privatliv selv om jeg har kjæreste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan man ikke tåle å høre antall partnere når man spør om det, bør man la være å spørre. 

Anonymkode: 02290...105

Enig! 

Jeg er for åpenhet jeg, synes egentlig det kan være interessant å diskutere tidligere sex-erfaringer. Men det er kjipt hvis partneren tar det ille opp og blir sjalu/misunnelig eller usikker. 

Ikke skjønner jeg hvorfor det er så viktig å vite heller. Når man pusher 40 (eller 50 for den saks skyld,) og har vært seksuelt aktiv siden tenårene, så blir det jo endel hvis man har hatt perioder som singel. Men det betyr jo ikke at man har hatt mer sex, eller mer betydningsfull eller spennende sex enn en som har vært i et forhold. Altså, erfarenhet går jo ikke på antall partnere nødvendigvis. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Meadow skrev:

Enig! 

Jeg er for åpenhet jeg, synes egentlig det kan være interessant å diskutere tidligere sex-erfaringer. Men det er kjipt hvis partneren tar det ille opp og blir sjalu/misunnelig eller usikker. 

Ikke skjønner jeg hvorfor det er så viktig å vite heller. Når man pusher 40 (eller 50 for den saks skyld,) og har vært seksuelt aktiv siden tenårene, så blir det jo endel hvis man har hatt perioder som singel. Men det betyr jo ikke at man har hatt mer sex, eller mer betydningsfull eller spennende sex enn en som har vært i et forhold. Altså, erfarenhet går jo ikke på antall partnere nødvendigvis. 

Dersom man blir sjalu og usikker av kjærestens tidligere erfaringer så er det en veldig god grunn til å la være å spørre.

Du er inne på noe viktig mht erfaring og alder. Jeg tror denne nysgjerrigheten tilhører den yngre garde. Jeg kan ikke forestille meg, i en alder av 45, at jeg lurer på antallet til noen som helst..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, waco skrev:

Hva hvis kjæresten spør da? Er det hemmelig da også? Er det andre ting som også skal skjules og ikke avdekkes? For eksempel hva slags filmer du liker og hva slags resturenter du liker, er også noe man ikke kan snakke om?

Hvorfor er det så viktig for deg å skape en ny virkelighet for kjærester som er glade i deg? Er sannheten vondt, - er det derfor? Har du forakt mot kvinner som ligger med flere enn hun kan vedkjenne seg, - er det som er grunnen?

Jeg bare lurer på hvorfor det er så viktig å være hemmelighetsfull i stedet for å være ærlig og oppriktig?

Hvis en kjæreste ville vite hvor mange filmer jeg hadde sett, og ble sur hvis jeg utelot noen filmer fra opptellingen fordi da hadde jeg noe å skjule, og dermed kjeftet og krevde riktig svar. Ja, da hadde jeg sagt at han ikke hadde noe med det.

Han må gjerne vite om jeg var jomfru, og jeg skjønner at det er relevant å vite om jeg hadde ligget med 200 stk. Ikke alle spør av positive grunner. "Min" var jomfru, og lagde et helvete i lange tider fordi jeg hadde ligget med 10 stk da jeg var 20 år. Jeg har tenkt i etterkant, hvorfor slo han ikke opp om han synes jeg var så løs? Men jeg har lært at det er MITT ansvar å slå opp når det er oppførsel jeg ikke kan godta, og som vedkommende mener han har rett til å utføre "fordi jeg ER jo løs".

Anonymkode: b7da9...093

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Rotemor said:

Dersom man blir sjalu og usikker av kjærestens tidligere erfaringer så er det en veldig god grunn til å la være å spørre.

Du er inne på noe viktig mht erfaring og alder. Jeg tror denne nysgjerrigheten tilhører den yngre garde. Jeg kan ikke forestille meg, i en alder av 45, at jeg lurer på antallet til noen som helst..

Det er jeg ganske overbevist om, ja. Og spesielt dagens yngre garde.

En gammel tråd:

 

Anonymkode: 7fddc...f4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Alterego666 skrev:

Denne samtalen hadde vi ganske tidlig, og det har aldri skapt friksjoner. Det samme gjelder utroskapsdiskusjonen, som potensielt har større sprengkraft.

Vi deler av og til detaljer, og det skaper både tenning og forståelse av hverandre. Hun er forøvrig venn med flere av mine eks-flings og motsatt. 

Vi liker begge å ta del i liv levd, da må man gi litt slipp på seg selv. Alt er love.

Hva menes med utroskapsdiskusjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Rotemor skrev:

Jeg kan svare der:

Fordi det er privat. Men problemstillingen er uaktuell for meg. Det ligger i kortene at det er mange. Om det da er 20, 80 eller 150 har ingen relevans. Sex er en viktig del av mine forhold, så det er gitt på forhånd at det har vært noen... Har ingen skam eller hemmeligheter. Men jeg har et privatliv selv om jeg har kjæreste.

Hvor mange du har ligget med er ikke like interessant som hva du kan og hva du vet av erfaringer. For eksempel har du hatt erfaring rundt utroskap noen gang? Hvordan håndterte du den konflikten? Livserfaring er for meg mer verdt enn all verdens ungdommelige naivitet.

Hvordan skjulte du et utroskap for eksempel uten at den ble avdekket har du den slags kunnskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel opp til deg, men skader ikke å være ærlig. Dette var jo før han :) 

Anonymkode: 6768f...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis en kjæreste ville vite hvor mange filmer jeg hadde sett, og ble sur hvis jeg utelot noen filmer fra opptellingen fordi da hadde jeg noe å skjule, og dermed kjeftet og krevde riktig svar. Ja, da hadde jeg sagt at han ikke hadde noe med det.

Han må gjerne vite om jeg var jomfru, og jeg skjønner at det er relevant å vite om jeg hadde ligget med 200 stk. Ikke alle spør av positive grunner. "Min" var jomfru, og lagde et helvete i lange tider fordi jeg hadde ligget med 10 stk da jeg var 20 år. Jeg har tenkt i etterkant, hvorfor slo han ikke opp om han synes jeg var så løs? Men jeg har lært at det er MITT ansvar å slå opp når det er oppførsel jeg ikke kan godta, og som vedkommende mener han har rett til å utføre "fordi jeg ER jo løs".

Anonymkode: b7da9...093

Da har du erfaringer med at jomfruer ofte ønsker seg å være sammen med andre jomfruer, - og du lærte også, - at mennesker som har ligget med flere enn de vil vedkjenne seg selv, - også kanskje best passer sammen med andre mennesker som har ligget med flere enn de vil vedkjenne seg selv.

Den livserfaringen du har nå er ikke gratis, og den kan komme til nytte senere i livet. Er det ikke bra at du vet det du vet, - eller skulle du heller ønske at du ikke visste det du vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel opp til deg, men skader ikke å være ærlig. Dette var jo før han :) 

Anonymkode: 6768f...88d

Her handler det mer om å lage seg fortellinger og holde seg til historien man har skapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, waco said:

Her handler det mer om å lage seg fortellinger og holde seg til historien man har skapt.

Hvis det er ts du sikter til så svarte hun ikke på spørsmålet. 

Anonymkode: 7fddc...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er en god ide å slutte å ligge rundt slik at du unngår slike ubehagelige spørsmål? 

Anonymkode: 95add...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.2.2019 den 0.40, AnonymBruker skrev:

Ikke si det, om du har mistanke om at han ikke har vært med så mange som deg. Menn er kompetative og bare horestempler/blir usikker om dama har vært med flere en dem selv.

Anonymkode: 8ba9a...d5d

Her kommer muligens en bombe:

De aller aller fleste menn har hatt færre partnere enn dere. Fordi dere tenderer til å flokkes rundt samme type menn når dere er kåte. Nemlig de som er altfor spennende til å være sammen med. 

Jeg skulle ønske jeg turte å spørre, for nå har jeg lyst til å gå fra henne fordi jeg vet at hun at et alvorlig mye høyere antall enn meg. Da hadde det vært bedre med noe håndfast som sa at vi har så store verdiforskjeller i livet at det ikke er noe poeng i å fortsette. Nå har jeg blitt så gammel at uansett om jeg gjør det slutt, er det lettere å vinne i Lotto enn å møte en dame på min alder med rundt samme antall som meg selv. Så det er enten forbli trist i dette forholdet, eller gjøre det slutt og mest sannsynlig bli ulykkelig i et nytt også. Sønnen min skal i alle fall få full oppbacking om han vil pule rundt mens han er ung. Jeg unner ingen å føle seg som den taperen på seksualmarkedet.

Anonymkode: 21919...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...