Gå til innhold

Hva legger dere i ordet snowflakes generasjonen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Husk at generasjonsbegrepet betegner den oppvoksende generasjon, dvs ungdom og unge voksne. Det var ikke ungdom og unge voksne som ble krenket av og forbød Life of Brian i 1980. Det var heller ikke ungdom og unge voksne som ble krenket og sørget for at forfatter Jens Bjørnebo ble fengslet i 1967. 

Anonymkode: df055...c0a

Hva er det ungdom og unge voksne blir så krenket av i dag da, mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, FactsOverFeelings skrev:

Tolker "snowflake" som om at mange av dagens ungen ble løyet til av sine foreldre om hvor unike og flinke de er, og at de kan gjøre hva de vil med livet sitt

Så vokser disse opp, og innser at de ikke er spesielle i det hele tatt og dermed er skuffelsen og frustrasjonen stor.

Enten det, eller at man i disse dager bruker følelser istedenfor fakta, noe som er ekstremt skremmende.
Spesielt "journalister" (jeg kaller dem pundits) i MSM som blåser opp enhver sak for clicks og views, og samtidig er VELDIG partiske for å pushe en bestemt agenda.

Jeg er helt enig. Jeg er i denne generasjonen. Så blir du 25 og plutselig er du en av de voksne, og de unge er "spesielle" for de samme voksne som du var spesiell for. Men noen er faktisk spesielle...på godt og vondt. Alle har vel en de sier "han er ganske spesiell" om. Fordi de skiller seg ut fra gruppen du anser som "normal". 

Og jeg også irriterer meg over at følelser skal komme foran fakta. 

Anonymkode: 9670c...c01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er generasjonen som får psykiske sykdommer av alle mulige avslag.

De tenker ikke selv, men ivrer etter å bli godtatt av andre og føler de seg avvist av mennesker eller samfunnet får de angst og depresjon.

Anonymkode: 21ed0...389

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98

Jeg tror det er skikkelig viktig å realitetsorienterte de unge. Det er viktig å forstå at man har begrensninger. Alle kan ikke bli alt de vil. Det er ikke slik det fungerer. 

Jeg tror ikke det er så positivt å bli fortalt hele tiden at man kan oppnå alt man vil, at man kan bli hva man vil osv. Det er viktig å ha beina på jorden og finne ut hva man faktisk er god på, også dyrke det. Ingen er gode på alt. Det hadde vært helt unaturlig. Å vokse opp og tro at man kan klare alt, da tror jeg man går på en smell senere i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...