Gå til innhold

Nabo som vekker meg hver morgen..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bor i en tomannsbolig, og min nabo som bor i 2.etg, står opp kl.6 hver morgen, uke som helg. Virker som hun har telefonen liggende enten på gulvet eller på ett nattbord, og hver morgen kl.6 våkner jeg å tror at det er min egen telefon som vibrerer. Hun lar gjerne alarmen gå både 4-5 ganger før hun gidder å stå opp..

Her står vi opp kl. 7 og i helgene liker vi å sove ut.. Hun spurte meg tilfeldig for ett halvt år siden om det var lytt, og jeg sa at jeg kunne høre telefonen vibrere på morgenen, ja. Hun beklaget så mye, men problemet er der fortsatt.

Vi snakker ikke så mye sammen med mindre vi møtes i gangen, og jeg har ikke tlf.nr hennes. Hvordan kan jeg fortelle henne at dette er ett problem, og at hun får lage ett mykt underlag under telefonen sin?

Anonymkode: 2b3ce...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Mr Big skrev:

Skjedde meg og. Jeg sa fra til naboen, hun byttet vekkerklokke. 

 

Er ikke rakketforskning 😂

Hun bruker telefonen sin, og ønsker sikkert å fortsette med det. Det er bare vibreringen som er irriterende, fordi den sikkert ligger på ett nattbord uten underlag.

TS

Anonymkode: 2b3ce...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tlf.nr hennes finner du vel på Gule sider. 

Anonymkode: 3f2b2...1ff

Nei.

Anonymkode: 2b3ce...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde naboen min bedt meg om å ha en vibrerende alarm på et mykt underlag hadde jeg lurt på om naboen var vel bevart.

Anonymkode: 993ed...12a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun bruker telefonen sin, og ønsker sikkert å fortsette med det. Det er bare vibreringen som er irriterende, fordi den sikkert ligger på ett nattbord uten underlag.

TS

Anonymkode: 2b3ce...b4b

Ja, hvordan skal du få kommunisert ditt ønske til en menneske som er så langt borte 🤔

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på alarm kl 5 en dag på høyeste volum og la den ringe lenge så kan hun få kjenne selv hvordan det er å bli vekt før tiden. 

Anonymkode: 6e2c0...3bd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor i en tomannsbolig, og min nabo som bor i 2.etg, står opp kl.6 hver morgen, uke som helg. Virker som hun har telefonen liggende enten på gulvet eller på ett nattbord, og hver morgen kl.6 våkner jeg å tror at det er min egen telefon som vibrerer. Hun lar gjerne alarmen gå både 4-5 ganger før hun gidder å stå opp..

Her står vi opp kl. 7 og i helgene liker vi å sove ut.. Hun spurte meg tilfeldig for ett halvt år siden om det var lytt, og jeg sa at jeg kunne høre telefonen vibrere på morgenen, ja. Hun beklaget så mye, men problemet er der fortsatt.

Vi snakker ikke så mye sammen med mindre vi møtes i gangen, og jeg har ikke tlf.nr hennes. Hvordan kan jeg fortelle henne at dette er ett problem, og at hun får lage ett mykt underlag under telefonen sin?

Anonymkode: 2b3ce...b4b

Min klokke ringer 4.30. Jeg slumret lenge. Det er ikke fordi jeg ikke gidder å stå opp, men faktisk ikke klarer. Jeg legger meg allerede kl. 21, men trenger mye søvn. 

Ingen problem for meg å finne løsninger som passer både meg og nabo.

Anonymkode: 12c09...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde naboen min bedt meg om å ha en vibrerende alarm på et mykt underlag hadde jeg lurt på om naboen var vel bevart.

Anonymkode: 993ed...12a

Men det vibrerer jo så høyt at jeg lurer på om det er min egen telefon. Høres ut som den ligger på gulvet, å det er veldig lytt her. Man hører samtaler og litt av hvert som skjer, men å bli vekket av dette hver morgen, er det verste🤷‍♀️

TS

Anonymkode: 2b3ce...b4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare banke på hos henne, forklare problemet, og spørre om hun kan ha vekkerklokken uten vibrering?

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med naboen, sånn skal det faktisk ikke være. Når naboen min roter vekk telefonen sin på gulvet over meg, og den ringer, så høres det ut som hele bygningen vibrerer, så kan tenke meg at det er ille!

Anonymkode: 83603...c64

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke finne et lite lappeteppe eller noe og gå på døra til naboen og si at du hører telefonen så godt på morgenen og regner med det er pga underlaget. Så kan hun få teppet til å ha under hvis hun vil, og hvis ikke så skjønner hun hvertfall tegninga. Utenom det må du nesten vurdere å finne nytt bosted dersom lyden av naboene plager deg så mye i hverdagen. 

Anonymkode: 68657...da6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp en ikke-tikkende vekkerklokke til henne? Koster sikkert 30 kr på clas ohlson eller noe.

Anonymkode: ca1d8...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sett på alarm kl 5 en dag på høyeste volum og la den ringe lenge så kan hun få kjenne selv hvordan det er å bli vekt før tiden. 

Anonymkode: 6e2c0...3bd

Hvorfor når ts bare kan banke på døren hennes og snakke med henne?

Anonymkode: 0e6b1...61c

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min klokke ringer 4.30. Jeg slumret lenge. Det er ikke fordi jeg ikke gidder å stå opp, men faktisk ikke klarer. Jeg legger meg allerede kl. 21, men trenger mye søvn. 

Ingen problem for meg å finne løsninger som passer både meg og nabo.

Anonymkode: 12c09...c06

Ja vel. Da er det vel mye bedre å ikke sette alarmen på 4:30, men heller når du faktisk skal stå opp. Du forstår vel at det er bedre å sove uforstyrret enn å ligge og slumre???? 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner ikke problemet. Er jo bare å si i fra når du møter henne i gangen. Det er ikke sikkert at hun vet at det vibrerer så høyt. Jeg hadde vært glad om noen hadde sagt i fra, for da hadde jeg gjort noe med det.

Anonymkode: 7dc38...b4b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull å ha vibrering på alarmen. På alarm blir det jo lyd uansett.

Ville satt min på full guffe og samme ringetone, lagt den på en tallerken, oppå et skap eller noe nært hennes, og stilt den på 05:59. 

Anonymkode: fad97...497

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at du som er så sensitiv at du reagerer sterkt på en vibrerende telefon i en annen leilighet, det du bør gjøre er å slutte å irritere deg så mye og la deg påvirke av det minste, det er din egen tankegang som gjør dette til ett DIGERT problem - andre hadde ikke ofret det en tanke og da plager det dem heller ikke.

Men noen er slik, de irriterer seg for det minste, tankegangen deres er deres eget problem så vil si at du er din egen fiende i så måte. Du bør så avgjort trene deg opp til å ikke la deg irritere av de minste detaljer, det vil bedre din egen livskvalitet og du vil få et bedre forhold til dem du eventuelt hakker på for små ting som får andre til å spørre seg om du er vell bevart. Slike personer er en plage uten like, så gjør noe med din tankegang så du ikke irriteres av bagateller du så avgjort ikke skulle latt deg påvirke av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på at andre kan sove selv om det spilles musikk ganske høyt, sågar med mer vibrerende bass-frekvenser i rommet enn hva en vibrerende telefon i en helt annen leilighet avgir. Er dem du sågar kan røske litt tak i og riste litt uten at de våkner, men sover videre... Det er fordi det er personer som ikke irriterer seg og gjør et stort problem ut av det hele, det er tankevirksomheten din og hvordan du irriterer deg over det minste som er ditt problem - du må jobbe med den tankegangen så du ikke blir plagsom for omgivelsene med å ha helt urealistiske krav og forventninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...