Gå til innhold

Er jeg en dårlig venn? Som nå er lei


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når man er tre gode venner, er det jo en kjensgjerning at en av tre blir det femte hjulpet på vogna..? 

Har alltid kjent de to og de har alltid vært der på en måte..helt til for et par år siden. Siden de er som familie er det vanskelig å bare gi slipp. Hun ene er ærlig om at hun har såpass mange venner at hun sliter med hvem hun skal prioritere. Hun andre har kalt nr 1 for sin beste venninne lenge, og om jeg finner på ting separat med de blir det dårlig stemning. Selv om de selvsagt gjør det samme mot meg siden de er "bestiser".

Det er en rekke andre ting som gjør at jeg føler minst en av de har behandlet meg noe respektløst. Jeg er liksom god nok når ingen andre kan eller hun ikke har noen andre å spørre. Feks: Kan spørre om diverse ting på FB eller snapchat: Noen som vil ha middag her, noen som vil finne på noe, noen som kan hente meg/oss i kveld? Om ingen svarer spør hun meg, etterpå. Blant annet var jeg plan x på nyttårsaften. Blir bare trist av hele opplegget.

Jeg har sluttet ta kontakt egentlig, men svarer jo på mld hun sender. Om jeg kutter ut en av de, må jeg nok kutte begge to. 

Jeg er forresten igang å bli kjent med nye mennesker. Vi er forresten alle voksne i alder... 

 

Anonymkode: 22ea5...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør de ikke tjenester mer nei. Vil ha gjensidige vennskap. Men trist er det.. 

Anonymkode: 22ea5...ff9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja stopp dem. Før de stopper deg. Nyttig idiot kalte jeg det når jeg følte meg sånn. Eller tool på engelsk. Uansett en erfaring å ha, så nå kan du kutte dem ut.

Anonymkode: 75001...d52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Hvor lenge har du kjent dem?

Hun ene hele livet, fra vi var 3 år. 

Hun andre møtte jeg når vi var 11 kanskje? 

Vi er i 30 årene.  

Anonymkode: 22ea5...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør de ikke tjenester mer nei. Vil ha gjensidige vennskap. Men trist er det.. 

Anonymkode: 22ea5...ff9

Gjensidig vennskap kan du se langt etter her. Du bør vurdere å gjøre noe for å kutte dem ut av livet ditt. Starte med sosiale media kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, O.G. skrev:

Gjensidig vennskap kan du se langt etter her. Du bør vurdere å gjøre noe for å kutte dem ut av livet ditt. Starte med sosiale media kanskje?

Jepp, er i gang🙏

Anonymkode: 22ea5...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jepp, er i gang🙏

Anonymkode: 22ea5...ff9

Mener du jeg bør lete etter nye på some, eller at jeg bør slette de derfra? 

Anonymkode: 22ea5...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener du jeg bør lete etter nye på some, eller at jeg bør slette de derfra? 

Anonymkode: 22ea5...ff9

Slett dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse hadde jeg fadet sakte, men sikkert ut. Vær opptatt når de ringer, ha andre planer, gjerne noe som viser at du har viktigere ting fore enn å gjøre tjenester for dem.

Anonymkode: 4de56...147

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...