Gå til innhold

Oppløftende ord? Bruker lang tid på å bli gravid.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da kom mensen igjen. Vi har prøvd å få nr to siden mai i fjor, med regelmessig syklus og sex. Begynner å tenke at det er noe galt med meg.. 

Jeg bruker ikke noe form for eggløsningstester osv, bare sex og glede, men trodde det holdt? Er det noe helsemessig man burde sjekke først? Ammer toåringen litt, men ofte bare morgen og kveld for kos .. Men man er vel fortsatt fruktbar når man har eggløsning og mensen og full pakke?

Anonymkode: dbcf1...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikke brukt lang tid, fortsatt helt innafor mtp tid. Noen ganger tar det 1 år eller mer uten at noe er galt. 

Anonymkode: 7ad7d...0f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vet du at du har eggløsning da? Man kan få mensen uten eggløsning også 

Anonymkode: 5d45d...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha sjekket at du virkelig har eggløsning. Også timet sex til det.

Anonymkode: 9a314...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kom mensen igjen. Vi har prøvd å få nr to siden mai i fjor, med regelmessig syklus og sex. Begynner å tenke at det er noe galt med meg.. 

Jeg bruker ikke noe form for eggløsningstester osv, bare sex og glede, men trodde det holdt? Er det noe helsemessig man burde sjekke først? Ammer toåringen litt, men ofte bare morgen og kveld for kos .. Men man er vel fortsatt fruktbar når man har eggløsning og mensen og full pakke?

Anonymkode: dbcf1...21d

Nei. Ikke nødvendigvis. Man blir født med et visst antall egg i kroppen, og disse blir dårligere og dårligere for hvert år som går. Man blir i praksis steril ca ti år før overgangsalderen. Kvinner pleier som regel å komme i overgangsalderen en eller annen gang mellom 45 og 55 år. Så da kan du jo regne ut om du er i "faresonen". Man vet selvsagt aldri på forhånd når man kommer i overgangsalderen, men det kan skje før man aner. Mange kvinner er ufruktbare ved 40 år. Jeg ble det i slutten av tredveårene. Kom tidlig i overgangsalderen.

Les denne:

https://www.nrk.no/livsstil/sa-fort-blir-du-ufruktbar-1.7264593

Anonymkode: eea54...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Ikke nødvendigvis. Man blir født med et visst antall egg i kroppen, og disse blir dårligere og dårligere for hvert år som går. Man blir i praksis steril ca ti år før overgangsalderen. Kvinner pleier som regel å komme i overgangsalderen en eller annen gang mellom 45 og 55 år. Så da kan du jo regne ut om du er i "faresonen". Man vet selvsagt aldri på forhånd når man kommer i overgangsalderen, men det kan skje før man aner. Mange kvinner er ufruktbare ved 40 år. Jeg ble det i slutten av tredveårene. Kom tidlig i overgangsalderen.

Les denne:

https://www.nrk.no/livsstil/sa-fort-blir-du-ufruktbar-1.7264593

Anonymkode: eea54...f83

Er 29, så ikke veldig ung lenger:) men fortsatt brukbar håper jeg:)

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ha sjekket at du virkelig har eggløsning. Også timet sex til det.

Anonymkode: 9a314...c34

Kanskje prøve det neste :)

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men vet du at du har eggløsning da? Man kan få mensen uten eggløsning også 

Anonymkode: 5d45d...57e

Er jo ikke sikker, men regner ut ca og passer med symptomene , kanskje kjøpe en test en gsng?

Anonymkode: dbcf1...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er 29, så ikke veldig ung lenger:) men fortsatt brukbar håper jeg:)

Kanskje prøve det neste :)

Er jo ikke sikker, men regner ut ca og passer med symptomene , kanskje kjøpe en test en gsng?

Anonymkode: dbcf1...21d

Ville kjøpt en haug med eggløsningstester og teste fra dag 10 denne syklusen:)

Anonymkode: 5d45d...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme situasjon her. Prøvd på nummer to siden juni i fjor. Like skuffende hver gang mensen kommer:( føler med deg, det er veldig frustrende❤️

Anonymkode: 3510b...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lenge, spesielt ikke om du ikke engang har testet hvorvidt du har truffet alle gangene på eggløsning. 

Anonymkode: deed0...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke lenge, spesielt ikke om du ikke engang har testet hvorvidt du har truffet alle gangene på eggløsning. 

Anonymkode: deed0...98e

Hmm kanskje:) når jeg tenker på det, har vi hatt sengemøter rundt antatt eggløsning, og ikke vært så nøye de dagene det ikke har vært... så kanskje jeg ikke har truffet hver gang :)

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid brukte dere på nummer 1? :)

Anonymkode: a8f5c...1f5

Fra november til juni :) begynte å miste håpet, snakket med svigermor og hun anbefalte meg å spise "kald mat" (mat som gjør kroppen kald, ikke nøtter, korn osv). Funket utrolig nok, men sikkert tilfeldig:) 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat samme situasjon her. Prøvd på nummer to siden juni i fjor. Like skuffende hver gang mensen kommer:( føler med deg, det er veldig frustrende❤️

Anonymkode: 3510b...c48

Håper det klaffer for deg snart ❤

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ville kjøpt en haug med eggløsningstester og teste fra dag 10 denne syklusen:)

Anonymkode: 5d45d...57e

Kanskje jeg skal det:D blir spennende å se når eggløsning faktisk finner sted, hørte om ei som trodde hun hadde el mye senere enn antatt, og traff på andre forsøk fra hun fant ut når det egentlig var. 

Anonymkode: dbcf1...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forsøkte i to år- litt sånn som dere uten eggløsningstesting osv. Fikk fitbit i julegave og eggløsningen viste seg da å være litt anderledes (har lagt inn korrekt syklus på to andre "mensen"apper, da jeg har en kortere syklus enn 28 dager) og det viste seg at jeg at klokken hadde mer rett enn appene og jeg ble gravid på første forsøk. Kan være flaks- eller så har vi forsøkt litt sent i ca to år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/18/2019 at 10:39 PM, Denobulan said:

Vi forsøkte i to år- litt sånn som dere uten eggløsningstesting osv. Fikk fitbit i julegave og eggløsningen viste seg da å være litt anderledes (har lagt inn korrekt syklus på to andre "mensen"apper, da jeg har en kortere syklus enn 28 dager) og det viste seg at jeg at klokken hadde mer rett enn appene og jeg ble gravid på første forsøk. Kan være flaks- eller så har vi forsøkt litt sent i ca to år...

Vi har prøvd siden høsten 2017 og jeg har veldig uregelmessig mens og prøvde alt av apper etc for å regne, men det ble fitbit-klokka som hadde rett til slutt! Første gang noe har stemt med når jeg har eggløsning. Fortsatt ikke blitt gravid, men skulle iflg Fitbit hatt mensen på fredag og det kom bittelitt blod, men etterpå ble det bare litt rosa på papiret, ikke noe mer. Håper det var festeblødning, gru/gleder meg til å ta en test på tirsdag :) Sliter litt på syken da vi har prøvd så lenge uten noe resultat. Jeg er 24 år og samboeren 26, så er ikke alderen. Jeg har fått påvist PCOS og da er man litt mer engstelig for at dette kan ta tid... Jeg vet at jeg er ung og har god tid altså, men samboeren og jeg har vært sammen i 8 år og er egentlig ganske klare for neste fase av livet sammen :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, lillemy_ege skrev:

Vi har prøvd siden høsten 2017 og jeg har veldig uregelmessig mens og prøvde alt av apper etc for å regne, men det ble fitbit-klokka som hadde rett til slutt! Første gang noe har stemt med når jeg har eggløsning. Fortsatt ikke blitt gravid, men skulle iflg Fitbit hatt mensen på fredag og det kom bittelitt blod, men etterpå ble det bare litt rosa på papiret, ikke noe mer. Håper det var festeblødning, gru/gleder meg til å ta en test på tirsdag :) Sliter litt på syken da vi har prøvd så lenge uten noe resultat. Jeg er 24 år og samboeren 26, så er ikke alderen. Jeg har fått påvist PCOS og da er man litt mer engstelig for at dette kan ta tid... Jeg vet at jeg er ung og har god tid altså, men samboeren og jeg har vært sammen i 8 år og er egentlig ganske klare for neste fase av livet sammen :) 

Hvilken fitbitklokke er dette? Så bra at den kan indikere eggløsning, måler den temperatur i hvilefase eller noe? Hmmm, må kanskje vurdere en slik.. 😊

Ønsker dere lykke til med prøving, er langtidsprøver selv og vet hvor slitsomt det er 😘

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, prøverpåny said:

Hvilken fitbitklokke er dette? Så bra at den kan indikere eggløsning, måler den temperatur i hvilefase eller noe? Hmmm, må kanskje vurdere en slik.. 😊

Ønsker dere lykke til med prøving, er langtidsprøver selv og vet hvor slitsomt det er 😘

Fitbit Charge 2. Den måler ikke temperatur, men hjerterymte hele tiden, også om natten. For at det skal fungere må du likevel legge inn i appen når du har mensen etc, så prøver den å regne ut når du har eggløsning. Siden jeg ikke har vanlige sykluser, la jeg bare inn at jeg ikke vet hvor lang min er, så regnet den ut etter noen måneder. Sikker sånn på andre apper også, men denne er den første som klaffer hver gang ;)

Masse lykke til emd prøving til deg også!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2019 den 9.57, lillemy_ege skrev:

Vi har prøvd siden høsten 2017 og jeg har veldig uregelmessig mens og prøvde alt av apper etc for å regne, men det ble fitbit-klokka som hadde rett til slutt! Første gang noe har stemt med når jeg har eggløsning. Fortsatt ikke blitt gravid, men skulle iflg Fitbit hatt mensen på fredag og det kom bittelitt blod, men etterpå ble det bare litt rosa på papiret, ikke noe mer. Håper det var festeblødning, gru/gleder meg til å ta en test på tirsdag :) Sliter litt på syken da vi har prøvd så lenge uten noe resultat. Jeg er 24 år og samboeren 26, så er ikke alderen. Jeg har fått påvist PCOS og da er man litt mer engstelig for at dette kan ta tid... Jeg vet at jeg er ung og har god tid altså, men samboeren og jeg har vært sammen i 8 år og er egentlig ganske klare for neste fase av livet sammen :) 

Ok, så det er flere enn meg som synes Fitbit faktisk fungerte!? Så bra! 

 

Masse lykke til ❤️ 

På 21.2.2019 den 11.20, prøverpåny skrev:

Hvilken fitbitklokke er dette? Så bra at den kan indikere eggløsning, måler den temperatur i hvilefase eller noe? Hmmm, må kanskje vurdere en slik.. 😊

Ønsker dere lykke til med prøving, er langtidsprøver selv og vet hvor slitsomt det er 😘

Jeg har Fitbit Charge 3- måler heller ikke temperatur, men puls(sånn var det forresten jeg skjønte jeg var gravid før jeg tok test, da hvilepulsen min økte betraktelig) osv, samt at du logger mensen selv og den er god på å sikker å finne da formelen for eggløsning. Jeg er i hvertfall imponert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du blir gravid snart skal du se :) det er litt kjedelig når man står i det og teller dager men plutselig klaffer det! Du har jo en fra før så ingenting er galt, det bare tar litt tid og det er helt normalt. Det sies at det er mer normalt at det tar tid enn at det går på første forsøk. Mamma har fire barn, med meg gikk det på første forsøk mens med de andre tok det år og måneder.

Anonymkode: eae22...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ser flere er fornøyde med fitbits «female health tracking and trends», så kan jeg jo fortelle at det fungerte utrolig dårlig for meg. Hadde aldri brukt penger på fitbit for å få oversikt over syklusen. Bruk heller pengene på noe som ikke bare gjetter basert på tidligere sykluser (for det er det fitbit gjør), slik som natural cycles. Men selvfølgelig, den kan funke for noen. Men det har nok mer med tilfeldigheter å gjøre, slik som at algoritmen passer med enkeltes syklus. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Irisiri said:

Siden jeg ser flere er fornøyde med fitbits «female health tracking and trends», så kan jeg jo fortelle at det fungerte utrolig dårlig for meg. Hadde aldri brukt penger på fitbit for å få oversikt over syklusen. Bruk heller pengene på noe som ikke bare gjetter basert på tidligere sykluser (for det er det fitbit gjør), slik som natural cycles. Men selvfølgelig, den kan funke for noen. Men det har nok mer med tilfeldigheter å gjøre, slik som at algoritmen passer med enkeltes syklus. 

Det kan nok hende at den ikke fungerer for alle. Jeg hadde Fitbit for treningensskyld uansett, så hadde aldri kjøpt den bare for syklusen sin skyld. Var bare morsomt for meg å se at den faktisk stemte i motsetning til de andre appene 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lillemy_ege skrev:

Det kan nok hende at den ikke fungerer for alle. Jeg hadde Fitbit for treningensskyld uansett, så hadde aldri kjøpt den bare for syklusen sin skyld. Var bare morsomt for meg å se at den faktisk stemte i motsetning til de andre appene 😊

Jeg regnet med du hadde den for treningens skyld, da er vi jo enige ;) Og så er det selvfølgelig fint å utnytte tilleggsfunksjoner når de funker!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...