Gå til innhold

Kjæresten min har levd med psykopat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Min jentekjæreste levde i over 1 år med en psykopat som jeg også kjenner og vet hvem er. Visste ikke at han var slik. Kjæresten er verdens snilleste og blide dame og jeg har vanskelig for å skjønne hvordan hun klarte å leve med en mann som styrte henne til det han ville. Han var voldelig, og fikk nettopp vite at han også har hatt tvunget seg til sex når hun sov, pluss analsex til hun blødde, hun skrek bare i puta si uten motstand.jeg dømmer ikke henne, men får så vondt inni meg av at hun opplevde slik, det er ikke den dama som jeg kjenner som er så full av kjærlighet ovenfor meg, og vi har deilig sex i lag.

hvordan kan jeg/vi jobbe oss igjennom dette ?

no har voldektepisodene gått på repeat i hodet mitt lenge.

psykopaten har foresten ikke noe grep på kjæresten min idag, og hun sier hun vil glemme det.

 

noen hjelp ?

Anonymkode: 6cb5e...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis hun sier hun vil glemme det er kanskje det beste å la henne gjøre det? Så vil det kanskje dukke opp ting etterhvert som hun har behov for å snakke om, men la henne ta det i hennes tema. De mekanismene som spiller inn i hvordan er psykopat får «tak» på mennesker gjennom forhold er så utrolig kompliserte at det er tilnærmet umulig for utenforstående å forstå seg på. Man må ha opplevd det selv. 

Det er ofte mennesker som er sympatiske og empatiske som blir fanget av psykopater. Ikke tenk på henne som ett offer for svakhet men ett offer for for mye godhet. Husk, det hun har gått gjennom er ett traume. La henne ta det i sitt tempo, ikke tving henne til å snakke om det. Og vær så snill, aldri aldri aldri bebreide henne for at hun «ble» i dette forholdet, eller begynne å forhøre henne hvorfor ditt og hvorfor datt. Som sagt, disse mekanismene er umulig å forstå for utenforstående. 

Anonymkode: 258b6...c02

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett år er ikke så lenge, men lenge nok. Noen lever i mange år med en partner som har cluser b personlighetstrekk. Det finnes mye på youtube som kan hjelpe litt til å skjønne dette. Søk på codependence eller medavhengighet på norsk.

Vi er godt rustet som mennesker til å komme oss gjennom kriser. Hun er ute av det. Prøv å fokuser på det dere har og ikke la det der farge forholdet. Det er fortiden og på et tidspunkt må man prøve å legge den bak seg.

Hvis hun sliter mye, så burde hun jo gå i terapi. Tror mange kvinner opplever at kjærstene forsøker seg på litt sex når de sover. Sier ikke at det er greit, men det skjer jo flere. Det er heller hvordan disse opplevelsene var for henne. Var situasjonene truende? Var hun redd? Var de traumatiske? Hvis det var vold og voldtekter så burde hun nok gå i litt terapi for å kunne snakke med en profesjonell en periode.

Jeg tror dette skal gå fint. Ha som mål å få lagt det til fortiden. Hun kan ikke gå rundt å være et stakkars voldtektsoffer hele livet. Den rollen er det best å komme ut av. 

Anonymkode: 7e0f3...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ts.

Du sier at du ikke dømmer henne eller bebreider henne? Hva tenker du når du skriver det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du virker som en veldig fin person, TS! Har man blitt slått og voldtatt er det kanskje best at hun selv tar initiativ til å snakke om det/få hjelp. For mange er det veldig opprivende å begynne å gå igjennom traumene på nytt, hun syns kanskje det er best å legge det bak seg, så jeg ville ikke snakket med henne om det med mindre hun tok opp temaet. Bare fortsett og vær snill, trygg og stabil, du :)

Anonymkode: b4621...976

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arwen Undómiel

Kunne aldri hatt en så dømmende kjæreste som deg

Endret av Arwen Undómiel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Arwen Undomièl skrev:

Kunne aldri hatt en så dømmende kjæreste deg

Ved alle guder, deg igjen... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arwen Undómiel
På ‎18‎.‎02‎.‎2019 den 23.34, HalldirV2 skrev:

Ved alle guder, deg igjen... 

Og du er du.

Endret av Arwen Undómiel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror mange kvinner opplever at kjærstene forsøker seg på litt sex når de sover

? What ? 

Anonymkode: 98269...344

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du går for detaljert frem i beskrivelsene dine av hennes historie jeg. Pass på å ikke utlevere ! 

 

Utover det , er vel den beste hjelpen å være med en som ikke dømmer henne, men står ved hennes side og elsker henne. 

Mange kan nok slite med skam og traumer etter slike opplevelser så ikke alltid lett eller ønskelig å prate om...! 

Anonymkode: 98269...344

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Min jentekjæreste levde i over 1 år med en psykopat som jeg også kjenner og vet hvem er. Visste ikke at han var slik. Kjæresten er verdens snilleste og blide dame og jeg har vanskelig for å skjønne hvordan hun klarte å leve med en mann som styrte henne til det han ville. Han var voldelig, og fikk nettopp vite at han også har hatt tvunget seg til sex når hun sov, pluss analsex til hun blødde, hun skrek bare i puta si uten motstand.jeg dømmer ikke henne, men får så vondt inni meg av at hun opplevde slik, det er ikke den dama som jeg kjenner som er så full av kjærlighet ovenfor meg, og vi har deilig sex i lag.

hvordan kan jeg/vi jobbe oss igjennom dette ?

no har voldektepisodene gått på repeat i hodet mitt lenge.

psykopaten har foresten ikke noe grep på kjæresten min idag, og hun sier hun vil glemme det.

 

noen hjelp ?

Anonymkode: 6cb5e...09d

Kødder du???? 

Trenger DU hjelp over noe dama di har blitt utsatt for med sin ex, noe dama di ikke ønsker å rippe opp i??? Noe som dama di ønsker å glemme. 

Anonymkode: ee54a...1bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du går for detaljert frem i beskrivelsene dine av hennes historie jeg. Pass på å ikke utlevere ! 

 

Utover det , er vel den beste hjelpen å være med en som ikke dømmer henne, men står ved hennes side og elsker henne. 

Mange kan nok slite med skam og traumer etter slike opplevelser så ikke alltid lett eller ønskelig å prate om...! 

Anonymkode: 98269...344

Hva er det Ts skulle dømt henne for? Jeg prøvde å få svar fra ham, men siden du nevner det, så kanskje du kan svare? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SoWhat? skrev:

Hei Ts.

Du sier at du ikke dømmer henne eller bebreider henne? Hva tenker du når du skriver det? 

Jeg tror det er nettopp det han gjør... Han føler skam/skuffelse for at HUN ble voldtatt? 

Anonymkode: ee54a...1bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er nettopp det han gjør... Han føler skam/skuffelse for at HUN ble voldtatt? 

Anonymkode: ee54a...1bd

Hadde jo vært interessant å se hva han tenkte. Han nevner først at han ikke dømmer henne for så og igjen skrive at han ikke bebreide henne. Vet ikke hvorfor han vil understreke det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kødder du???? 

Trenger DU hjelp over noe dama di har blitt utsatt for med sin ex, noe dama di ikke ønsker å rippe opp i??? Noe som dama di ønsker å glemme. 

Anonymkode: ee54a...1bd

Hvorfor skulle ikke han kunne behøve hjelp angående det? Om en man er glad i har vært utsatt for noe så horribelt kan vel det skape uante reaksjoner, og i hans tilfelle i form av en tankekvern. Det er da helt ok at han ønsker råd for hvordan han skal stoppe bildene som popper opp i tankene hans. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, SoWhat? skrev:

Hva er det Ts skulle dømt henne for? Jeg prøvde å få svar fra ham, men siden du nevner det, så kanskje du kan svare? 

Har ikke sagt han dømmer henne jeg. 

Det er vel mye healing i å bli elsket av noen som den personen man er, med hele sin historie. 

Anonymkode: 98269...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hun sier hun vil glemme det er kanskje det beste å la henne gjøre det? Så vil det kanskje dukke opp ting etterhvert som hun har behov for å snakke om, men la henne ta det i hennes tema. De mekanismene som spiller inn i hvordan er psykopat får «tak» på mennesker gjennom forhold er så utrolig kompliserte at det er tilnærmet umulig for utenforstående å forstå seg på. Man må ha opplevd det selv. 

Det er ofte mennesker som er sympatiske og empatiske som blir fanget av psykopater. Ikke tenk på henne som ett offer for svakhet men ett offer for for mye godhet. Husk, det hun har gått gjennom er ett traume. La henne ta det i sitt tempo, ikke tving henne til å snakke om det. Og vær så snill, aldri aldri aldri bebreide henne for at hun «ble» i dette forholdet, eller begynne å forhøre henne hvorfor ditt og hvorfor datt. Som sagt, disse mekanismene er umulig å forstå for utenforstående. 

Anonymkode: 258b6...c02

Er så utrolig enig. Så vil jeg legge til at den beste medisin som kan skape reparasjon, er kjærlighet. Vær hennes gode klippe som står støtt og tåler (det er den beste medisin ved omsorgssvikt mot barn og kan reparere så mangt, t.o.m hjerneskader hos barn som følge av omsorgssvikt. Husk det😊). Kjærligheten du kan gi, er den helt vanlige i kraft av din godhet som skaper tillit og trygghet. Det er ikke noe avansert og fansy

Anonymkode: 19ec8...0f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...