Gå til innhold

Tråden for oss som reiser alene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 16.8.2019 den 18.46, AnonymBruker skrev:

Noen som var på tur alene i sommer? 🙂 

Anonymkode: 8dfcc...3fd

Jeg var alene 5 dager i Danmark i juni 😊 Koste meg veldig, dagene gikk til å gå tur, se litt rundt omkring, spise god mat, drikke god vin, lese og generelt lade batteriene 😊 

Anonymkode: 612a1...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 16.7.2019 den 0.32, AnonymBruker skrev:

Alenetur til Tokyo på torsdag ❤️ Blir der i to uker. Er godt kjent med språket så blir ingen sak.

Anonymkode: 20332...2bd

Hvordan gikk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som reiser alene, er dere introverte? Hvor er det «farligste» stedet dere har dratt? 

Anonymkode: a8752...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 40 og elsker å reise alene og gjorde det titt og ofte for noen år siden. Men i det siste virker det som om flere venner blir snurt av at jeg ikke inviterer dem med på tur og dermed har det blitt mindre av det. Jeg savner det for jeg kjenner meg aldri så fri som da, det er fantastisk og jeg slapper 100% av, gjør ting i mitt tempo. Det er da jeg virkelig lader batteriene - jeg stortrives i mitt eget selskap. Når jeg er på ferie med andre blir jeg ofte sliten og "ofrer" meg lett for det andre har mest lyst til å gjøre. I

Men hvordan skal man forklare til venner at man vil reise alene uten at de blir noenlunde fornærmet? 

Endret av Hatsumomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2019 den 0.32, AnonymBruker skrev:

Alenetur til Tokyo på torsdag ❤️ Blir der i to uker. Er godt kjent med språket så blir ingen sak.

Anonymkode: 20332...2bd

Tokyo har vært på ønskelisten lenge, og det nærmer seg for en tur dit. Det sies at det er fryktelig dyrt der, men hva er dyrt? Er det maten? Overnattingen? Og hva er egentlig "dyrt"?

Snakker vi dyrere enn Norge i forhold til hoteller, eller kollektiv transport, maten? Klær?

Endret av Hatsumomo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som reiser alene, er dere introverte? Hvor er det «farligste» stedet dere har dratt? 

Anonymkode: a8752...42f

Nei, ikke spesielt introvert. 

Anonymkode: 24d6a...1fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som reiser alene, er dere introverte? Hvor er det «farligste» stedet dere har dratt? 

Anonymkode: a8752...42f

Jeg er introvert ja, men tror det er viktigere å trives i eget selskap enn om man er utadvendt eller introvert. Man styrer i stor grad selv hvor mye man ønsker å ha med å gjøre andre mennesker.

Det "farligste" stedet jeg har reist til er Australia, men opplevde det egentlig som ganske trygt :)

Anonymkode: bf094...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2019 den 19.23, AnonymBruker skrev:

Dere som reiser alene, er dere introverte? Hvor er det «farligste» stedet dere har dratt? 

Anonymkode: a8752...42f

Når man reiser alene så møter man lettere på folk,spesielt om du bor på hostel/vandrerhjem så det passer ikke helt å være introvert.

Det "farligste"stedet jeg har reist til alene var Senegal. Ikke farlig egentlig, men som hvit enslig kvinne så får du faen ikke fred...følte noen ganger at det kunne bli litt mye og litt skummelt.

Reiser mest med andre nå for tiden men da jeg var yngre reiste jeg alene til Senegal,Frankrike,Danmark,Spania,Malta,Brazil og USA.

Anonymkode: f2c3d...a91

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man reiser alene så møter man lettere på folk,spesielt om du bor på hostel/vandrerhjem så det passer ikke helt å være introvert.

Det "farligste"stedet jeg har reist til alene var Senegal. Ikke farlig egentlig, men som hvit enslig kvinne så får du faen ikke fred...følte noen ganger at det kunne bli litt mye og litt skummelt.

Reiser mest med andre nå for tiden men da jeg var yngre reiste jeg alene til Senegal,Frankrike,Danmark,Spania,Malta,Brazil og USA.

Anonymkode: f2c3d...a91

Det kommer vel helt an på aldersgruppe og formål med reisen.

Jeg bor ikke på vandrerhjem eller hostels og er 30+. Det passer helt fint å være introvert da.

Man kan velge bosted utfra personlighet og ønsker.

Anonymkode: bf094...3f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Hundedama skrev:

Ååå jeg har så lyst å reise alene på interrail (men er vel litg for gammel 😂

Hvorfor det? Foreldrene mine har tenkt å dra på interrail og de er i 60-årene :)

Anonymkode: bf094...3f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist alene og elsker det. Hadde en tur i vår, da 1 uke med 2 andre personer og 1 uke alene når de reiste hjem. Koste meg med de 2 andre, men synes det var herlig når de reiste hjem. Forstå meg rett, vi opplevde mye første uka, ute og spiste om kvelden og en drink og to etter middagen. Men det blir litt travelt, og jeg har litt lett for å følge det de andre vil gjøre. Uka jeg hadde alene stod jeg opp i 6 tiden og satt ute på balkongen og nøt kaffi, leste på nett, og hørte på nedlastet  musikk med trådløse ørepropper. Musikken er viktig og jeg er en sånn en som danser litt på solsenga. Kjenner rockefoten og følger rytmen med bena. (Klarer ikke la være) Fått mange smil av andre av den grunn. Jeg kobler ut alt og er bare meg selv. I august hadde jeg 2 uker alene ferie til spania. Elsket det, en av de første på stranden hver dag( rundt kl 9 som reglel) Da hadde jeg hatt en time og 2 på balkongen, og spist meg god og mett på hotellet. Alltid et smil og få fra de ansatte. Hadde også middagsbuffe på hotellet, fantastisk god mat, så det skal jeg gjøre igjen. Og masse penger spart på å ha all inclusive eller halv pensjon. Jeg går og kikker overalt etter noen timer på stranda, litt shopping, tar meg en kaffi eller tørstedrikke.. Ble lommekjent på plassen.

For de som ikke tør, prøv det. Det er faktisk veldig mange som reiser alene.

 

Anonymkode: 622cf...a4b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte jeg skulle be om noen dager fri nå ila høsten. Mye press på jobb og trenger avbrekk. 

Må reise alene, noe jeg i utgangspunktet ikke er glad i. 

Ønsker å dra til en middels stor by et sted i Europa. Gjerne et fint sentralt hotel og gode muligheter for shopping. Spamulighet ville i tillegg vært fantastisk. Har dere noen gode tips? 

Kvinne34

Anonymkode: 5e601...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte jeg skulle be om noen dager fri nå ila høsten. Mye press på jobb og trenger avbrekk. 

Må reise alene, noe jeg i utgangspunktet ikke er glad i. 

Ønsker å dra til en middels stor by et sted i Europa. Gjerne et fint sentralt hotel og gode muligheter for shopping. Spamulighet ville i tillegg vært fantastisk. Har dere noen gode tips? 

Kvinne34

Anonymkode: 5e601...f7e

Tja, hvor langt vil du fly? Pris er også viktig.

Berlin er rimelig, enorme muligheter.

Paris er ålreit.

København, dyrt dessverre. 

London er kaotisk og dyrt.

Anonymkode: 80461...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte jeg skulle be om noen dager fri nå ila høsten. Mye press på jobb og trenger avbrekk. 

Må reise alene, noe jeg i utgangspunktet ikke er glad i. 

Ønsker å dra til en middels stor by et sted i Europa. Gjerne et fint sentralt hotel og gode muligheter for shopping. Spamulighet ville i tillegg vært fantastisk. Har dere noen gode tips? 

Kvinne34

Anonymkode: 5e601...f7e

Reis til Salzburg. Fly til München og ta toget videre til Salzburg. 

Anonymkode: bea26...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenker å prøve å få til en alene-tur til neste helg. Enten gruppetur for unge til USA, eller å dra til Bali og Singapore i 10-14 dager. Noen som kan anbefale det ene eller det andre?

 

Er litt nervøs for å reise alene, men tror nok det går over så snart jeg er på plass :) Tenker at det kanskje er litt ''tryggere'' å reise i en gruppe i USA, men det er ca dobbelt så dyrt som Singapore og Bali.

Anonymkode: 5d940...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare innom for å gjenta hvor glad jeg er i å reise alene, etter å ha lest tråden om spleising mellom enslige og par. Bare det å skulle dele en taxiregning eller restaurantregning gjør meg takknemlig for at jeg ikke skal på tur sammen med andre også. 

Anonymkode: b5ee2...eb0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, hvor langt vil du fly? Pris er også viktig.

Berlin er rimelig, enorme muligheter.

Paris er ålreit.

København, dyrt dessverre. 

London er kaotisk og dyrt.

Anonymkode: 80461...c88

Jeg tenker vel at 4 - 5 flytid er maks. Blir vel borte i 5 dager totalt, da regner jeg med reising. 

Paris ønsker jeg ikke å dra til alene. 

København har jeg tenkt på, men om det er veldig dyrt tror jeg at jeg dropper det (?). London tenkte jeg på, men tenkte også at det er veldig kaotisk der. 

Stockholm er nok også litt dyrt. 

Kjenner noen til Malaga og hvordan det er der på senhøsten? 

Anonymkode: 5e601...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker vel at 4 - 5 flytid er maks. Blir vel borte i 5 dager totalt, da regner jeg med reising. 

Paris ønsker jeg ikke å dra til alene. 

København har jeg tenkt på, men om det er veldig dyrt tror jeg at jeg dropper det (?). London tenkte jeg på, men tenkte også at det er veldig kaotisk der. 

Stockholm er nok også litt dyrt. 

Kjenner noen til Malaga og hvordan det er der på senhøsten? 

Anonymkode: 5e601...f7e

malaga er ok det, ikke så stort. vært der 2 ganger. for meg er det altfor liten by.

hadde heller reist til barcelona! 🙂 Min favoritt.

Anonymkode: 80461...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...