Gå til innhold

Tråden for oss som reiser alene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg er også så lei slike!!!!! Hvorfor har folk så mye angst? Nei folk klarer ikke ta ansvar for egen angt. Har ei mor som bor på bygda, hun har blit dårlig bare av at jeg har dratt alene, til et trygt land. Dro også til Istanbul en gang med venner, og bare at jeg nevnte det fikk henne til å bli dårlig. Syn jeg ikke bare sa at det er hennes jævla problem,

Anonymkode: a8752...42f

Ja, angst angst angst. Og så har de selvfølgelig panikk for de tingene som er minst farlig av ting som kan skje. Ikke mange som tenker på at trafikken er det farligste, og at MYGG er viktigere å passe seg for enn slanger!

Nei, de klarer ikke ta ansvar for sin egen angst. Ser ikke ut som faktabaserte opplysninger og risiko hjelper noe særlig heller. Kanskje man bare skal begynne å le av dem og overdrive frykten deres tilbake til dem? Nei, jeg vet da søren. 

Anonymkode: 24d6a...1fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, angst angst angst. Og så har de selvfølgelig panikk for de tingene som er minst farlig av ting som kan skje. Ikke mange som tenker på at trafikken er det farligste, og at MYGG er viktigere å passe seg for enn slanger!

Nei, de klarer ikke ta ansvar for sin egen angst. Ser ikke ut som faktabaserte opplysninger og risiko hjelper noe særlig heller. Kanskje man bare skal begynne å le av dem og overdrive frykten deres tilbake til dem? Nei, jeg vet da søren. 

Anonymkode: 24d6a...1fd

Det jeg lurer mest på er hva som er farlig med å reise alene kontra om man er to. Gir ingen mening.

Anonymkode: fd621...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, angst angst angst. Og så har de selvfølgelig panikk for de tingene som er minst farlig av ting som kan skje. Ikke mange som tenker på at trafikken er det farligste, og at MYGG er viktigere å passe seg for enn slanger!

Nei, de klarer ikke ta ansvar for sin egen angst. Ser ikke ut som faktabaserte opplysninger og risiko hjelper noe særlig heller. Kanskje man bare skal begynne å le av dem og overdrive frykten deres tilbake til dem? Nei, jeg vet da søren. 

Anonymkode: 24d6a...1fd

 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg lurer mest på er hva som er farlig med å reise alene kontra om man er to. Gir ingen mening.

Anonymkode: fd621...c81

Dette er jo veldig typisk norsk, ikke finn på å gjøre noe alene. På egenhånd, det er jo tabu. Alle andre land enn norge er jo såklart livsfarlig.

Jeg har besøkt for eks Praha en rekke ganger, så fortalte en venninne av meg at ALLE som gikk gjennom gamlebyen ble ranet av lommetyver. Jeg var VELDIG heldig som ikke hadde opplevd det, selv har hun aldri vært i Praha. Sukk.(mange glemmer hvor ille Oslo er blitt)

Er så lei av den nedlatende holdningen nordmenn har til andre gjennomsnittlig. Å kunne reise alene, trives i eget selskap handler om å utvikle seg selv som menneske. Få kontakt med seg selv, like seg selv. Er få som våger å prøve det. Er også lett å komme i kontakt med andre om du tar av deg de norske skylappene. Trives bedre i andre land enn norge dessverre pga vi har så dårlig sosial kultur. Vi har så mye å lære av andre.

TS

Anonymkode: 8dfcc...3fd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er så lei av den nedlatende holdningen nordmenn har til andre gjennomsnittlig. Å kunne reise alene, trives i eget selskap handler om å utvikle seg selv som menneske. Få kontakt med seg selv, like seg selv. Er få som våger å prøve det. Er også lett å komme i kontakt med andre om du tar av deg de norske skylappene. Trives bedre i andre land enn norge dessverre pga vi har så dårlig sosial kultur. Vi har så mye å lære av andre.

Jeg er så enig i alt du skriver her! 

Anonymkode: 24d6a...1fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alenetur til Tokyo på torsdag ❤️ Blir der i to uker. Er godt kjent med språket så blir ingen sak.

Anonymkode: 20332...2bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2019 den 18.39, AnonymBruker skrev:

I Japan så står det vel på utsiden av restauranten om det ikke godtar hvite/andre enn japanesere.

Anonymkode: 8dfcc...3fd

Aldri sett dette selv, det var slik rett etter krigen pga. det amerikanerne gjorde med atombombene osv. Bodd i Japan i flere år og reist mye rundt. Derimot er det en del restauranter der det står skilt om at de ikke snakker engelsk og dermed ønsker japanskspråklige, men de oversetter det dessverre for ofte feil til "No English o.l., og dette misforstås og hausse opp.

 

Aldri opplevd noe ubehagelig, bare at det er mye stereotypier rundt meg som hvit kvinne. Mange som rett og slett er uvitende. Synes det er rart at jeg er tynn og liten (under 160) og fortsatt utlending.. jaja.. Et merkelig folk er de, men har også gode venner der borte.

Anonymkode: 20332...2bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alenetur til Tokyo på torsdag ❤️ Blir der i to uker. Er godt kjent med språket så blir ingen sak.

Anonymkode: 20332...2bd

Så bra! Japan står på lista mi! God tur! :) 

Anonymkode: 24d6a...1fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser alene på mandag. Skal til sol og bad. 

Anonymkode: de75b...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bumper igjen....

Kan fortelle om artig alenetur sist uke: storby i europa, nordmenn på bordet ved siden av der jeg spiste. De fikk utdelt meny, å svarte raskt: "english?? i cant eat here if you dont have a english menu!!" Dette ble stotret frem på petter solberg-engelsk...😂 😂

Hadde de frekke norske menneskene brukt noen sekunder lenger så hadde de oppdaget at det også stod på engelsk med liten skrift på menyen de fikk ut delt. Heldigvis gikk de videre uten å spise.

 

Akkurat da var jeg utrolig glad for å være alene, men flau over å være norsk 🙂 

Anonymkode: 8dfcc...3fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tipper det er lettere å komme i kontakt med folk hvis man er en enslig ung dame enn hvis man er en mann på seksti.

Anonymkode: d243e...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tipper det er lettere å komme i kontakt med folk hvis man er en enslig ung dame enn hvis man er en mann på seksti.

Anonymkode: d243e...109

Nei, er jo opp til deg selv det. Hvordan du møter andre mennesker, den holdningen din er helt på tryne.

Det går faktisk ann å møte mennesker i hele verden uansett kjønn/alder/nasjonalitet 🙂 Om du våger deg ut på egenhånd skal jeg love deg at du endrer deg som menneske. I forhold til hvordan du møter andre mennesker.

De fleste mennesker lever i sin egen bobble, omgås de samme menneskene hver dag. Lever i en veldig liten verden, da bygger man nedbrytende holdninger lett.

 

TS.

Anonymkode: 8dfcc...3fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.8.2019 den 18.46, AnonymBruker skrev:

Noen som var på tur alene i sommer? 🙂 

Anonymkode: 8dfcc...3fd

Ja reiste til London på Celine Dion konsert og tok samtidig en dagstur til Brighton :)

Anonymkode: 3e6b3...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Drar til en øy i Hellas om drøye uka 🙂 Har allerede avtalt noen treff. Grupper på fb er gull verdt. Søk opp grupper dit du skal.

Anonymkode: 72127...7fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke reist alene på lenge, men skal på en langhelg til en storby i Europa senere i høst.

Gleder meg jeg. Har begynt å tenke på alt jeg har lyst til å gjøre. Det som er bra med å reise alene er at man slipper kommentarer som "nei, det er kjedelig" eller surmuling når man er på tur fordi den andre ikke vill ditt, ikke vil spise datt eller marerittet som er å reise med en person som bare skal henge på rommet.

Så jeg ser frem til å reise alene. Jeg har ikke behov for å møte andre når jeg er på tur eller ikke noe jeg planlegger i hvert fall.

Anonymkode: bf094...3f6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2019 den 22.54, AnonymBruker skrev:

Tipper det er lettere å komme i kontakt med folk hvis man er en enslig ung dame enn hvis man er en mann på seksti.

Anonymkode: d243e...109

Neida, kjør på.☺️

Anonymkode: 752b1...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke reist alene på lenge, men skal på en langhelg til en storby i Europa senere i høst.

Gleder meg jeg. Har begynt å tenke på alt jeg har lyst til å gjøre. Det som er bra med å reise alene er at man slipper kommentarer som "nei, det er kjedelig" eller surmuling når man er på tur fordi den andre ikke vill ditt, ikke vil spise datt eller marerittet som er å reise med en person som bare skal henge på rommet.

Så jeg ser frem til å reise alene. Jeg har ikke behov for å møte andre når jeg er på tur eller ikke noe jeg planlegger i hvert fall.

Anonymkode: bf094...3f6

Kun fordeler med å reise alene ja 🙂 

Anonymkode: 8dfcc...3fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...