Gå til innhold

Tråden for oss som reiser alene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å reise alene i år. Er i 20-årene og syntes det er veldig skummelt for å være ærlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Linaria
1 hour ago, elvital said:

Hvordan var det å reise i Sør-Amerika alene?

Jeg har lyst å reise dit, men ingen å reise med (og kan ikke språket), så turte ikke i år. Det ble Thailand i stedet i denne omgang, men tenker kanskje å reise til Sør-Amerika om et år (lyst å lære meg noen gloser spansk først).

Jeg var i Chile, Argentina og Uruguay. Hadde ei venninne i Chile, så var en del med henne. Jeg hadde spansk gjennom hele ungdomsskolen og vgs, men kan ikke noe mer utover det. Fikk likevel veldig brukt for det jeg kunne, så det er i hvert fall greit å lære helt grunnleggende fraser. Selv synes jeg Thailand høres skumlere ut enn Sør-Amerika alene :P I hvert fall de landene jeg var i. Uruguay var forresten helt fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
17 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg drar gjerne på ferie alene. Bare synd det er så dyrt! Tenker spesielt på hotell. Skulle ønske det var et større tilbud til alenereisende. 

Anonymkode: 0b4dc...ab0

Jeg skal bo på capsule hotel i Tokyo denne gangen. Det er veldig billig og fungerer perfekt om man reiser alene. Japan er vel et av de landene som passer best for folk som vil gjøre ting alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å reise alene i framtiden! Følger spent med i tråden for tips og triks 😊

Anonymkode: b2985...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

På,sånne restplasser så blir jo prisen så godt som dobla så fort man velger at man kun er 1 person og ikke 2 ☹ like dyrt å dra 2 som 1.

Anonymkode: 50ede...f91

Tenker du charter? Jeg reiser aldri på chartertur. Bestiller flybilletter og hotell selv.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler alle å bestille fly og hotel selv, ser på dette som en del av reisen. Å planlegge, når du har bestillt dette kan du finn ut av hva som skjer dit du skal reise. Kanskje det er ting du kan melde deg på, eller kanskje du bare vil være for deg selv.

Her har du så mange muligheter! Er jo det dette handler om, å utvikle seg selv som menneske.

Beste tipset: ikke ta middagen og lunsj på hoteller med roomservice. Kom deg ut å spis! Ikke vær redd for å spise alene.

Anonymkode: 8dfcc...3fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Noen her som har turer på gang?

Selv tar jeg 3 netter i Barcelona slutten av mnd 🙂 

Gleder meg! Vært der flere ganger før, elsker maten.

Anonymkode: 8dfcc...3fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
8 hours ago, AnonymBruker said:

Noen her som har turer på gang?

Selv tar jeg 3 netter i Barcelona slutten av mnd 🙂 

Gleder meg! Vært der flere ganger før, elsker maten.

Anonymkode: 8dfcc...3fd

Jeg er alene i Tokyo nå! Elsker denne byen så sykt. Klokka er fire på morgenen da, så jeg har litt jetlag, men jeg finner på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Kos dere på tur, dere som reiser alene! :)

Min siste alenetur var til Dublin, en helgetur. Jeg dro alene, men på første kvelden hadde jeg avtalt å møte en fyr som jeg hadde "pratet" med på et diskusjonsforum, for å ha noen å gå ut med. Spurte bare om han hadde lyst til å møtes og ta en øl. Det ville han. Jeg hadde lyst til å gå ut i Temple bar-området, eller i allefall på ordentlig irsk pub med live musikk osv. Men han tok meg med til stampuben sin, en sliten bule som lå i kjelleretasjen på et kjøpesenter. Der satt vi og drakk guinness, en øl ble til fler, og så var kvelden over. (Jeg takket høflig nei til at han skulle bli med meg på hotellrommet etterpå). Hadde store planer for dagen etter, mye jeg ville se, men på grunn av bakrusen fra h&%*ete ble jeg liggende i senga hele neste dag, og dagen etter dro jeg hjem, heller ikke i så god form nei.

Rakk heldigvis å se biblioteket på Trinity college, naturhistorisk museum og noen kjente landemerker før pubturen. Rakk ikke å gjøre så mye, men det var litt morsomt likevel, da.....

Anonymkode: d1383...852

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så gøy! Kos dere på tur, dere som reiser alene! :)

Min siste alenetur var til Dublin, en helgetur. Jeg dro alene, men på første kvelden hadde jeg avtalt å møte en fyr som jeg hadde "pratet" med på et diskusjonsforum, for å ha noen å gå ut med. Spurte bare om han hadde lyst til å møtes og ta en øl. Det ville han. Jeg hadde lyst til å gå ut i Temple bar-området, eller i allefall på ordentlig irsk pub med live musikk osv. Men han tok meg med til stampuben sin, en sliten bule som lå i kjelleretasjen på et kjøpesenter. Der satt vi og drakk guinness, en øl ble til fler, og så var kvelden over. (Jeg takket høflig nei til at han skulle bli med meg på hotellrommet etterpå). Hadde store planer for dagen etter, mye jeg ville se, men på grunn av bakrusen fra h&%*ete ble jeg liggende i senga hele neste dag, og dagen etter dro jeg hjem, heller ikke i så god form nei.

Rakk heldigvis å se biblioteket på Trinity college, naturhistorisk museum og noen kjente landemerker før pubturen. Rakk ikke å gjøre så mye, men det var litt morsomt likevel, da.....

Anonymkode: d1383...852

Så fint!

Når du snakker om alkohol, det du nevner er en grunn til at jeg ikke drikker noe av det på reise. For å ha hangover på tur er helt uaktuelt for meg. Er på tur for å oppleve, ha det bra.

Så godt tips er å stoppe alkoholen, maks 1 enhet.

🙂 

Anonymkode: 8dfcc...3fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Linaria skrev:

Jeg er alene i Tokyo nå! Elsker denne byen så sykt. Klokka er fire på morgenen da, så jeg har litt jetlag, men jeg finner på noe.

Drømmer om japan selv, ser kult ut! Mye rart å se på der. Vending machines for alt mulig også.

Anonymkode: 8dfcc...3fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Drømmer om japan selv, ser kult ut! Mye rart å se på der. Vending machines for alt mulig også.

Anonymkode: 8dfcc...3fd

Hva er "vending machines"😐

Anonymkode: 579b4...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
9 hours ago, AnonymBruker said:

Drømmer om japan selv, ser kult ut! Mye rart å se på der. Vending machines for alt mulig også.

Anonymkode: 8dfcc...3fd

Det er litt morsomt at de er så kjent for det. Det er utrolig mange drikkeautomater, men alle de andre har jeg sett lite til. Jeg har sett en eller to for øl (da må man ha spesielt kort som viser at man er over 18). Ellers har jeg ikke sett så mange forskjellige. 

Men det er utrolig mye gøy å gjøre her og maten er fantastisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.2.2019 den 14.52, AnonymBruker skrev:

Denne tråden kom som bestilt! Vurderer å reise på tur alene, men synes det er litt skremmende. 

Anonymkode: 575c0...de2

Jeg var livredd da jeg reiste for første gang alene når jeg var 23. Da reiste jeg til Athen 😛 gikk bra. Samme året reiste jeg alene til Tyrkia, gikk bra der og jeg lærer meg nå tyrkisk fordi jeg vil flytte dit. Har reist til Italia, både Milano, Roma og Palermo. Hadde vært kult med en tur til USA, men synes ærlig talt ikke amerikanere er særlig spennende. I Dubai var jeg i fjor. 

Anonymkode: a8752...42f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2019 den 13.27, AnonymBruker skrev:

Noen her som har turer på gang?

Selv tar jeg 3 netter i Barcelona slutten av mnd 🙂 

Gleder meg! Vært der flere ganger før, elsker maten.

Anonymkode: 8dfcc...3fd

Er det ikke slitsomt å reise så langt kun for 3 netter?

Anonymkode: 50ede...f91

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2019 den 22.06, Linaria skrev:

Jeg er alene i Tokyo nå! Elsker denne byen så sykt. Klokka er fire på morgenen da, så jeg har litt jetlag, men jeg finner på noe.

Hva har du gjort og hva har du planer om å gjøre i tokyo da?

Anonymkode: 50ede...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg foretrekker å reise alene for da kan man gjøre nøyaktig det man vil og i sitt eget tempo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hva har du gjort og hva har du planer om å gjøre i tokyo da?

Anonymkode: 50ede...f91

Jeg har vært her før og skal hit igjen, så denne gangen er mer avslappende. Har også litt jet lag, men det går helt fint når jeg reiser alene, for jeg kan gjøre ting når jeg selv vil. I går spiste jeg ramen i Shibuya tidlig på morgenen. Utrolig godt. Så dro jeg til Tokyo Station for å handle og se i butikker. I kjelleren der har de et senter fullt av butikker dedikert til japanske filmer og serier osv, som Pokemon, Sailer Moon, Studio Ghibli, Nintendo osv. Så jeg var der en stund. Brukte bare litt over 5000 yen så jeg fikk tax free. Så dro jeg til Shibuya og spiste samlebåndsushi. Deretter handlet jeg litt i en diger Don Quijote-butikk i Shibuya før jeg gikk en tur i Yoyogi Park og så på Meiji Shrine og så dro jeg hjem for å sove. Bor på Capsule Hotel denne gangen, som er veldig interessant. Fin måte å bo billig sentralt i Tokyo og likevel ha litt privatliv. 

I dag skal jeg møte ei japansk studievenninne på en pub. Regner med at jeg spiser litt ramen igjen. Ichiran ramen er helt fantastisk når man reiser alene. Man får sin helt egen lille bås, setter sirkel rundt hvordan man vil ha nudlene på et ark og så blir den bare plassert foran deg fra under et forheng. Man trenger ikke kommunisere med mennesker i det hele tatt :P Er også mange barer og sushisteder som bruker nettbrett istedenfor meny, så man bare trykket på det man vil ha (man kan få den på engelsk), og så plasseres det foran deg. Folk lurer på om det går greit å reise i Japan uten å snakke japansk, men jeg tror faktisk det skal gå helt greit å reise i Japan og aldri trenge å snakke med et eneste menneske.

Kommer sikkert til å finne på mer i dag. Tar ting litt som det faller seg. Klokken er sju om morgenen og jeg har vært oppe siden tre, men igjen, reiser man alene er ikke jet lag noe problem. Jeg gjør det jeg vil når jeg vil.

Endret av Linaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Er det ikke slitsomt å reise så langt kun for 3 netter?

Anonymkode: 50ede...f91

Jeg er en av de som heller foretrekker å dele ferien min i flere deler og få reist flest mulig steder. Man kan få sett mye i Barcelona på en langhelg. En fordel med å reise alene er også at ting tar mindre tid. Man slipper diskusjoner om hvor man kan spise og hva man skal gjøre. 

Anonymkode: b5ee2...eb0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke slitsomt å reise så langt kun for 3 netter?

Anonymkode: 50ede...f91

Neida, er bare 3 timer med fly, lander litt over kl 10 🙂 Så har hele den dagen! Vært der såpass mange ganger før så jeg trenger ikke "bli kjent" med byen. Vet hvordan jeg tar meg rundt, hvilke områder jeg vil gå i.

Anonymkode: 8dfcc...3fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...