Gå til innhold

Tråden for oss som reiser alene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 18.2.2019 den 14.50, AnonymBruker skrev:

Jeg er også noen-og-førti, og reiser alene innimellom.

Jeg er ute etter opplevelser, men er ikke spesielt sosialt anlagt, så jeg unngår steder eller situasjoner der meg må small-talke kleint med andre. Liker å ha med meg en bok når jeg er på f.eks. restauranter, og fordyper meg i den, og håper det signaliserer til omverdenen at de ikke trenger å komme bort til meg og snakke.

Elsker å ta tog langs spennende strekninger, eller rusle rundt i fremmede byer. Gå på konsert eller teater.

Elsker å oppleve fremmede steder, reiser ikke for å møte mennesker. Hvis det er lov å si det :)

Anonymkode: d1383...852

Kjenner meg igjen, tar bestandig to uker i Puerto Mogan med gode bøker ellers er Italia min favoritt

Anonymkode: a899e...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte jeg skulle be om noen dager fri nå ila høsten. Mye press på jobb og trenger avbrekk. 

Må reise alene, noe jeg i utgangspunktet ikke er glad i. 

Ønsker å dra til en middels stor by et sted i Europa. Gjerne et fint sentralt hotel og gode muligheter for shopping. Spamulighet ville i tillegg vært fantastisk. Har dere noen gode tips? 

Kvinne34

Anonymkode: 5e601...f7e

Edinburgh ❤️ Vakker by,ikke dyrt,gåavstand til det meste,mulighet for shopping og finnes spamuligheter. 

Anonymkode: 3e6b3...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en kvinne i slutten av 30 årene og reiser alene til Krabi, Thailand i jula, noen tips til hva en kan gjøre på egenhånd? Eventuelt hva jeg bør holde meg unna? Første gang jeg reiser alene og har aldri vært i Thailand 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, M2K skrev:

Jeg er en kvinne i slutten av 30 årene og reiser alene til Krabi, Thailand i jula, noen tips til hva en kan gjøre på egenhånd? Eventuelt hva jeg bør holde meg unna? Første gang jeg reiser alene og har aldri vært i Thailand 😃

Klatrekurs? Hvor i Krabi skal du bo?

Anonymkode: 24d6a...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, M2K said:

Jeg er en kvinne i slutten av 30 årene og reiser alene til Krabi, Thailand i jula, noen tips til hva en kan gjøre på egenhånd? Eventuelt hva jeg bør holde meg unna? Første gang jeg reiser alene og har aldri vært i Thailand 😃

Så gøy! Jeg er omtrent på samme alder som deg og har planer om å reise alene til Thailand i januar. Jeg tidligere bodd et år i Phuket, som er en tre timers biltur unna Krabi. Har vært flere ganger i Krabi også. Du har valgt et herlig reisemål, og i mine øyne et ganske trygt reisemål. Har aldri følt meg utrygg i Thailand selv om en selvsagt bør ta sine forhåndsrgler der som alle andre steder. Det er mange fine øyer utenfor Krabi som er verdt å besøke bl.a. Er det noe konkret du ønsker tips om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klatrekurs? Hvor i Krabi skal du bo?

Anonymkode: 24d6a...1fd

Har ikke bestilt hotell ennå, kun fly så ingenting er bestemt. Klatrekurs hørtes spennende ut 🤗 Har høydeskrekk men liker en utfordring, så takk for tips 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Pusle skrev:

Så gøy! Jeg er omtrent på samme alder som deg og har planer om å reise alene til Thailand i januar. Jeg tidligere bodd et år i Phuket, som er en tre timers biltur unna Krabi. Har vært flere ganger i Krabi også. Du har valgt et herlig reisemål, og i mine øyne et ganske trygt reisemål. Har aldri følt meg utrygg i Thailand selv om en selvsagt bør ta sine forhåndsrgler der som alle andre steder. Det er mange fine øyer utenfor Krabi som er verdt å besøke bl.a. Er det noe konkret du ønsker tips om?

Er vel ingenting konkret jeg er ute etter, men liker å prøve/oppdage nye ting så er åpen for forslag. Eksempelvis noe man MÅ få med seg i Krabi området. Har planer om å besøke noen øyer som du nevner 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, M2K skrev:

Er vel ingenting konkret jeg er ute etter, men liker å prøve/oppdage nye ting så er åpen for forslag. Eksempelvis noe man MÅ få med seg i Krabi området. Har planer om å besøke noen øyer som du nevner 😊

Besøk Railey. Flott strand og du kan

gå opp på et utsiktspunkt. Og det er flere fine strender rundt omkring der, men husker ikke navnene. Ao Nang er bråkete og stranden ikke noe særlig. Ta en tur til Phi Phi. Tiger Temple. Dra på jungelutflukt. 

Anonymkode: 24d6a...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Besøk Railey. Flott strand og du kan

gå opp på et utsiktspunkt. Og det er flere fine strender rundt omkring der, men husker ikke navnene. Ao Nang er bråkete og stranden ikke noe særlig. Ta en tur til Phi Phi. Tiger Temple. Dra på jungelutflukt. 

Anonymkode: 24d6a...1fd

Takk for gode tips 😊👌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2019 den 19.23, AnonymBruker skrev:

Dere som reiser alene, er dere introverte? Hvor er det «farligste» stedet dere har dratt? 

Anonymkode: a8752...42f

Jeg har reist helt alene til Roma, Barcelona, Kanariøyene, Tunisia, Marokko, Egypt, New York og London. Når jeg reiser til nye steder setter jeg meg alltid inn i om det finnes strøk man bør unngå osv.  En eneste gang har jeg vært utsatt for noe, og det var i et bra område i Oslo hvor jeg ble overfalt på åpen gate og forsøkt dratt inn i en park. Heldigvis var det noen som hørte meg og kom meg til unnsetning.

Anonymkode: a366a...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å se det er liv i tråden min enda. Selv tar jeg en storby tur i starten av november, usikker på hvor. Men alene blir det!

Ikke lenge siden jeg var på fellestur, men blandede erfaringer.

TS.

Anonymkode: 8dfcc...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fint å se det er liv i tråden min enda. Selv tar jeg en storby tur i starten av november, usikker på hvor. Men alene blir det!

Ikke lenge siden jeg var på fellestur, men blandede erfaringer.

TS.

Anonymkode: 8dfcc...3fd

Hva var bra og hva var ikke så bra med å dra på fellestur?

Jeg planlegger å reise vekk jul/nyttår. Langt vekk. Må bare finne ut hvor, og så bestille ganske snart. 

Anonymkode: 24d6a...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På 28.9.2019 den 14.59, AnonymBruker skrev:

Tenkte jeg skulle be om noen dager fri nå ila høsten. Mye press på jobb og trenger avbrekk. 

Må reise alene, noe jeg i utgangspunktet ikke er glad i. 

Ønsker å dra til en middels stor by et sted i Europa. Gjerne et fint sentralt hotel og gode muligheter for shopping. Spamulighet ville i tillegg vært fantastisk. Har dere noen gode tips? 

Kvinne34

Anonymkode: 5e601...f7e

shopping og middels stor by? Milano! :) særlig kaldt blir det heller ikke.

Anonymkode: a8752...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2019 den 17.40, M2K skrev:

Jeg er en kvinne i slutten av 30 årene og reiser alene til Krabi, Thailand i jula, noen tips til hva en kan gjøre på egenhånd? Eventuelt hva jeg bør holde meg unna? Første gang jeg reiser alene og har aldri vært i Thailand 😃

hjelpes du er tøff. Så langt!! og til en så fremmed kultur!

Anonymkode: a8752...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vurdert i 3 uker om jeg skal eller ikke! Til hver gang jeg går inn og skal bestille billett tør jeg ikke:( 
Det er Englad jeg har tenkt til nå. Tenker at det klaffer jo aldri for folk å være med, så da må man nesten reise selv. 
Jeg kjenner 2 stykker der, som kan møte meg. 
Men jeg er moderat deprimert og går i behandling. har også blitt arbeidsledig. men har 200.000 ca på konto, så har ikke krav på navstøtte. er jobbsøker og kommer til intervju, men ikke mer foreløpig.
Tenker liksom at jeg kanskje hadde hatt godt av å komme meg litt vekk ? Men jeg er redd for å være alene :( 

Anonymkode: a8752...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 hours ago, AnonymBruker said:

Nå har jeg vurdert i 3 uker om jeg skal eller ikke! Til hver gang jeg går inn og skal bestille billett tør jeg ikke:( 
Det er Englad jeg har tenkt til nå. Tenker at det klaffer jo aldri for folk å være med, så da må man nesten reise selv. 
Jeg kjenner 2 stykker der, som kan møte meg. 
Men jeg er moderat deprimert og går i behandling. har også blitt arbeidsledig. men har 200.000 ca på konto, så har ikke krav på navstøtte. er jobbsøker og kommer til intervju, men ikke mer foreløpig.
Tenker liksom at jeg kanskje hadde hatt godt av å komme meg litt vekk ? Men jeg er redd for å være alene :( 

Anonymkode: a8752...42f

Go for it! 
tenk mestringsfølelsen du kommer til å føle på underveis og etterpå? Du trenger jo ikke å være borte mange nettene heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg vurdert i 3 uker om jeg skal eller ikke! Til hver gang jeg går inn og skal bestille billett tør jeg ikke:( 
Det er Englad jeg har tenkt til nå. Tenker at det klaffer jo aldri for folk å være med, så da må man nesten reise selv. 
Jeg kjenner 2 stykker der, som kan møte meg. 
Men jeg er moderat deprimert og går i behandling. har også blitt arbeidsledig. men har 200.000 ca på konto, så har ikke krav på navstøtte. er jobbsøker og kommer til intervju, men ikke mer foreløpig.
Tenker liksom at jeg kanskje hadde hatt godt av å komme meg litt vekk ? Men jeg er redd for å være alene :( 

Anonymkode: a8752...42f

Har du ikke krav på dagpenger da?

Anonymkode: 8dfcc...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg vurdert i 3 uker om jeg skal eller ikke! Til hver gang jeg går inn og skal bestille billett tør jeg ikke:( 
Det er Englad jeg har tenkt til nå. Tenker at det klaffer jo aldri for folk å være med, så da må man nesten reise selv. 
Jeg kjenner 2 stykker der, som kan møte meg. 
Men jeg er moderat deprimert og går i behandling. har også blitt arbeidsledig. men har 200.000 ca på konto, så har ikke krav på navstøtte. er jobbsøker og kommer til intervju, men ikke mer foreløpig.
Tenker liksom at jeg kanskje hadde hatt godt av å komme meg litt vekk ? Men jeg er redd for å være alene :( 

Anonymkode: a8752...42f

Ta en langhelg i første omgang hvis det kjennes mer overkommelig. Hvis du har råd til det kan du jo bestille en flex-billett til hjemreisen, da står du litt friere.

Ja, det kan hende at du kommer til å føle deg ensom og litt isolert. Og skulle det skje er jo ikke det verdens undergang heller, da kan du i hvert fall tenke at du gav det er forsøk. Og i beste fall får du en super tur hvor du legger opp dagene helt selv og opplever masse interessant. 

Hvor i England tenker du? 

Anonymkode: 4aa1e...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke krav på dagpenger da?

Anonymkode: 8dfcc...3fd

nei. på grunn av hvor mye jeg har. eller....jeg må da stå som jobbsøker i nav. jeg var hos nav og de sa at da måtte jeg ta det jeg får, også eldrehjem og barnehage. jeg har asperger syndrom og adhd...og slike jobber ville gitt meg angst. jeg hadde praksis i begge typer jobber når jeg var 20, mistrivdes så grusomt. og så skal jeg snart flytte fra her jeg er. hadde reisejobb, men det skar seg. fikk ikke sparken eller gjorde ulovlige ting altså, det går på andre ting. så jeg hadde tingene mine hjem igjen til moren min slik at jeg skulle slippe å betale husleie i Oslo hvor jeg ikke skulle bruke noen leilighet da. 

Anonymkode: a8752...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...