Gå til innhold

Hvorfor er det mer drittslenging om Trump enn Erdogan?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Virker ikke som folk bryr seg så mye om Erdogan, men Trump derimot, er hatet av alle.

Anonymkode: 6d8f2...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert fordi nordmenn har brydd seg mer om amerikansk politikk enn tyrkisk politikk i hele din levetid.

Anonymkode: 0c320...781

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trump har med sin væremåte, oppførsel og mye tvilsomt alt som skal til for å få mye drittslenging, og særlig betydningsfullt er det at han opponerte mot kandidaten til media- finans- og krigsindustrien.  

Erdogan har ikke en samlet mediaindustri imot seg. Assad derimot, har media imot seg, og blir framstilt som en ond diktator, selv om det er quislinger, utenlandske makter og islamistiske terrorister som stinker mørkmiddelalder han kjemper imot.

 

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi folk av en eller annen grunn synes USA er viktigere uansett enn noe annet land, da blir alt som skjer der også automatisk mer viktig..

Anonymkode: 4488a...05a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter overhodet ikke Erdogan, Putin eller andre diktatorer, men selv om de ja virker onde og kynsiske og ikke minst farlige, så virker de i det minste rasjonelle og ikke stokk stein dumme. Trump virker rett og slett ikke vel bevart, både i handling og ord, han er lett å mislike og gjøre narr av. Tror ikke jeg kan komme på en mer selv-saboterende politiker.  Og ja, folk bryr seg nok mer om USAs poltikk en Tyrkias, sånn er det bare.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel USA et land vi liker å sammenlikne oss med, og det er ikke Tyrkia. Vi liker å tro vi har mye til felles med USA, så derfor er det mye mer oppsiktsvekkende at de har en president som er "slik". 

Anonymkode: fed01...853

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Tanuki skrev:

Støtter overhodet ikke Erdogan, Putin eller andre diktatorer, men selv om de ja virker onde og kynsiske og ikke minst farlige, så virker de i det minste rasjonelle og ikke stokk stein dumme. Trump virker rett og slett ikke vel bevart, både i handling og ord, han er lett å mislike og gjøre narr av. Tror ikke jeg kan komme på en mer selv-saboterende politiker.  Og ja, folk bryr seg nok mer om USAs poltikk en Tyrkias, sånn er det bare.

Regner du Trump for å være diktator? Hvis ikke, hva er forskjellen på han og de to andre? De er alle tre demokratisk valgte presidenter. 

Jeg mener at Putin er mektigere enn Trump, dersom det er sant at han er styrtrik. Trump virker til tider overstyrt av makter han ikke har kontroll på, mens jeg ikke observerer det samme med Putin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, I Grosny said:

Regner du Trump for å være diktator? Hvis ikke, hva er forskjellen på han og de to andre? De er alle tre demokratisk valgte presidenter. 

Jeg mener at Putin er mektigere enn Trump, dersom det er sant at han er styrtrik. Trump virker til tider overstyrt av makter han ikke har kontroll på, mens jeg ikke observerer det samme med Putin.

Jeg siktet ikke til Trump, jeg siktet til Erdogan, Putin, etc. ja demokratisk valgte, men de har ikke gjort mye for demokratiet i landene sine, stikk motsatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga at Trump tror at usa eier og styrer verden

Anonymkode: bf0de...f50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi ytringsfrihet. Man havner ikke i fengsel av å kritisere Trump.

Anonymkode: d372d...596

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Fordi ytringsfrihet. Man havner ikke i fengsel av å kritisere Trump.

 Anonymkode: d372d...596

Nordmenn havner vel ikke i fengsel, uansett hvem de kritiserer...        

Anonymkode: 5c088...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nordmenn havner vel ikke i fengsel, uansett hvem de kritiserer...        

Anonymkode: 5c088...0ab

Det er vel mer populært og "edgy" å være anti-Trump da..? Det er liksom normen, litt hipt og inn i tiden.

Anonymkode: d372d...596

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virker ikke som folk bryr seg så mye om Erdogan, men Trump derimot, er hatet av alle.

Anonymkode: 6d8f2...11b

Fordi Trompeten er overhodet for det såkalt "verdenspolitiet" som er urettferdig og grisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virker ikke som folk bryr seg så mye om Erdogan, men Trump derimot, er hatet av alle.

Anonymkode: 6d8f2...11b

Fordi jeg er rassist; jeg forventer at ett land med en befolkning som er vant til å verdsette despotiske ledere, er enklere å manipulere enn ett samfunn som verdsetter individuell frihet. 

Fordi jeg er sjokkert over hvor lavt amerikanske velgere har sunket intellektuelt. Jeg forventer  mere av velgere som bor i ett fungerende samfunn med en fri presse og offentlig diskurs. 

Anonymkode: 8e17a...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trump har en ekte personlighet

Mange nordmenn har utvisket personligheten sin bare for å være med i pk-klubben. Eventuelt at den fungerer som en gigantisk retningslinje som er veldig enkel. Det er som å true noen med å ta vaskemaskinen deres. Noe som gjør hverdagen enklere. Eller bilen deres. Som gjør at hverdagen blir kjipere for dem mentalt. 

Type mennesker som ikke forstår innholdet, men som ser på hvordan det utføres. Som trenger gratis hjelp i form av selvtillit. Det er det samme som å mangle substans. 

Det er muligens det som er den underliggende årsaken da urettferdighet er provoserende. 

Trump er en trussel for han latteeliggjør følelsene som liksom var opphøyde men så var de bare helt gjennomsnittlige. Det er tross alt mange som har verdigrunnlaget plassert der. 

Erdogan er kjedelig. Han er som dem selv. Desperat. Samme greie. 

 

 

 

Anonymkode: 36708...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Tanuki skrev:

Jeg siktet ikke til Trump, jeg siktet til Erdogan, Putin, etc. ja demokratisk valgte, men de har ikke gjort mye for demokratiet i landene sine, stikk motsatt. 

Forskjellen på om en president skal kalles "president " eller diktator er vel om han er godkjent av vestlig presse og USA eller ikke. Når USA ønsker å ta ett land er ett tidlig propagandatriks å omtale presidenten som "diktator" og regjeringen som "regime". Vi i vesten blir så preget av denne hjernevaskingen at vi tar etter denne ordbruken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi drittland som Tyrkia ikke påvirker oss i like stor grad. Det er også flere klikk å hente på å skrive dritt om verdens mektigste land. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arwen Undómiel

Jeg synes media svartmaler det meste, hvor tar de det fra...

Endret av Arwen Undómiel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Arwen Undomièl skrev:

Synes Trump gjør en god jobb og er en flott president for U.S.A!

Jaja, deg om det. 

Erdogan er nok verre enn Trump, men USA er en del større og har en del mer makt internasjonalt enn Tyrkia. USA er også en nærmere alliert for oss enn Tyrkia. Derfor påvirker Trumps nykker oss mer enn Erdogans nykker, og derfor er det av større interesse for oss hva Trump gjør (og ikke gjør). 

I tillegg skal du ikke undervurdere underholdningsverdien Trump har ... Erdogan har ikke den samme klikkvennlige bilkræsj-faktoren, han er jo bare (relativt) rasjonelt og beregnende skummel. 

Anonymkode: 57e92...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi ikke kan unngå å ha en mening om Trump siden han er trykket ut over alle avisene hver eneste dag. Erdogan kan jeg ikke huske sist jeg leste noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...