Gå til innhold

Raggy skal bli supersterk :)


Gjest Raggy

Anbefalte innlegg

Hey ho :)

Her kommer jeg til å logge treningen min, skrive endel om mat og bable om ting som frustrerer i arbeidet med å få en funksjonell kropp. Mitt utgangspunkt er at jeg har hatt mye smerter og vekten har økt. Smertene har virkelig fått meg til å ta grep å nå trener jeg bra og spiser ok mat.

Jeg har mye spenningssmerter og slitasjegikt samt lite energi pga angst. Sett bort i fra alt det ballet der så er jeg en godt voksen ganske sprek dame som er klar for å kjøre på videre!

Denne uka begynner rolig, behandling hos fysio i dag, mandag. Bilen på verksted i morgen så da går den dagen(med lite energi holder det med en aktivitet pr dag)

Onsdag er det endelig tid for trening! Kommer til å loggføre treningen.

Er ved et veiskille når det kommer til mat... Har hatt en enorm hunger de siste ukene etter at jeg har tatt av ti kilo fett i høst/vinter parallelt med at jeg har hatt en bra økning på styrketreningen. Er nede i 18% fett nå så kroppen er ok i forhold til helse, men utseendemessig så kan jeg fint stramme opp mer. Fokuset nå er å bygge mer muskler. Jeg har bestemt meg for å spise godt i overskudd hele februar for så å gå tilbake til vedlikehold på treningsdager og 500 under på fridager, et opplegg som skal gjøre at jeg ligger stabilt i vekt da jeg inntar omtrent det jeg har behov for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følger!

Hvordan påvirker styrketreninga smertene dine? Forskjell på tunge og moderate vekter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Purt Gull skrev:

Følger!

Hvordan påvirker styrketreninga smertene dine? Forskjell på tunge og moderate vekter?

Bra! Velkommen :)

Uten styrketrening så er jeg en smerteklump, det smeller og kråser i leddene. Type "har lyst til å slå hodet i veggen smerter"

Med styrketrening jubler jeg! :) Jeg er tidvis svak i visse deler av kroppen noe som gir smerte ved trening men dette forsvinner gradvis med styrketrening rett under smertegrensen. Belastning og lav/høyreps må jeg regulere utifra hva kroppen vil akkurat den dagen. Jeg kan fint løfte 38kg i benk en dag, mens jeg hyler ved bruk av 10 kilos manualer neste dag... Jeg føler jeg uansett har kommet i mål med treningsøkten så lenge muskelen har blitt skikkelig sliten.

Jeg er nok relativt sterk(hva nå enn det er...) å har høye mål utifra at jeg er en dame på 60kg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat ønsker jeg å logge for min egen del, for å  kunne se hva jeg gjør dårlig men aller mest hva jeg gjør bra.

Det ble ingen veiing av mat i dag men gjør som oftest det.

Frokost: et kokt egg, en god dæsj makrell i tomat og en haug blandet salat

Lunsj: tacorester/karbonadedeig, ca 100g, et kokt egg, kraft og en haug blandet salat

Middag: seibiff m løk, av den usunne panerte typen da jeg må spise opp det som er i fryseren. Kraft og lapskausgrønnsaker 

En kvart boks gresk yoghurt etter middagen

Kvelds: Skogsbær med hasselnøtter og en scoop proteinpulver

Muligens litt sukkerfri gele

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo bra ut det der, da :)

Bruker du kreatin, forresten? Anbefales!

Hva gjør du når du lager mat som f.eks. lasagne, moussaka, fiskegrateng, osv? Det går jo ikke å veie, så det blir vanskelig å anslå hvor mye det er i det. Det er det store problemet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Purt Gull skrev:

Ser jo bra ut det der, da :)

Bruker du kreatin, forresten? Anbefales!

Hva gjør du når du lager mat som f.eks. lasagne, moussaka, fiskegrateng, osv? Det går jo ikke å veie, så det blir vanskelig å anslå hvor mye det er i det. Det er det store problemet mitt.

Jo takk, ikke en optimal dag, men helt ok :)

Nei, jeg er ikke den som bruker tilskudd annet enn omega. Jeg spiser kjøtt/fisk/kylling/innmat to ganger pr dag som oftest å får i meg de aminosyrene jeg trenger. 

Tiden med former, gyter ol er stort sett over. Jeg kan lage det en gang pr uke siden et måltid ikke gir stort avvik, men ellers blir mat veid før tilberedning. Savner det ikke. Koker kraft å bruker som saus/base :) Bruker ikke pasta el, kun grønnsaker som tilbehør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir litt trim i morgen tidlig. Skal gå tur i en og en halv time mens jeg venter på at bilen skal blir klar på verkstedet (og håper at prisen ikke blir så høy) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg besøke et annet treningssenter for å se om det kan være noe for meg. Der er det muligheter for styrketrening i gruppe og bassengtrening.  

Kroppen er ganske grei i dag. Fysio sier at jeg er langt fra bra men han lovte meg i går at han skulle klare å gjøre meg mye bedre.

Treningsfri i dag og en fin mat-dag så langt :)

Frokost: havregryn, mandler og helmelk

Lunsj: Laks, rotgrønnsaker og kraft

Middag: sei med rotgrønnsaker og kraft samt avocado(fett må man ha!)- Her ble det en endring. Var ved subway ved middsagstider så kjøpte en kyllingsalat. Det var et bra valg av mat som kan kjøpes ute men jeg ble absolutt ikke mett av "to fnugg" med kylling så det ble stekt kjøtt og grønnsaker da jeg kom hjem. Utrolig hvor sulten en blir etter lang tid med bra og nok mat. Kroppen nøyer seg ikke lengre med en hvetebolle i farta.

Kvelds: bær og cc

 

Endret av Raggy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening onsdag:

Markløft- 78 kg. x6 x5 og x3. God kraft i mark i dag

Benk manualer- 10kg x15-12,5kgx4 og 10kgx11

Zercher bøy til boks- 41kg x2 x2 x2- elendig kraft her i dag

Pullups ringer- 12, 6 og 6 reps, god fres

Skulderpress manualer- 12,5kgx3, 6kgx8 og 6kgx8- veldig vondt, må holde meg på 6kg å bruke høyreps

Splitthopp- for en klovneøvelse :) 12, 12, 12 reps

Det går greit men jeg småbrygger på en forkjølelse... Ikke syk men litt redusert i forhold til energien i treningen. Det snur nok snart :)  Er spent på markløft fremover. Det blir en økt med 79kg denne uka, klarer jeg 6 feilfrie reps så er jeg  oppe i 80 kg :):) Tror jeg skal prøve meg med en tikilosvest i pullups til uka for se om det kan fungere.

Endret av Raggy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte trener du hver øvelse? Følger du et fast program eller er det litt avhengig av formen/smerter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Purt Gull skrev:

Hvor ofte trener du hver øvelse? Følger du et fast program eller er det litt avhengig av formen/smerter?

Jeg har to splitt, fullkropps program. Programmet med baseøvelsene tar jeg alltid to ganger i uken. Det andre, som jeg skal loggføre i morgen tar jeg en til to ganger Pr uke. Det er lagt opp slik at jeg kan trene hver dag om jeg ønsker det. Ofte blir det fire økter :)

Jeg følger dette fast, regulerer  vekten ned å øker i antall reps ved smerte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening torsdag:

Sittende roing: 

Ettbeins beinpress myo:

Skråbenk myo:

Ettbeins markløft myo:

Triceps push down myo:

Supersett-rollouts/fronthev skive:

Rygghev:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens for:

Frokost. havregryn/kruskakli, mandler, helmelk

Lunsj og middag: sei, rotgrønnsaker, kraft og kokosmelk

Kvelds: bær og cc

Har fått dilla på sei. Den er god og billig, kjøper frossen. Lett å dele i porsjoner også er det bra mat :)

Skal lage noe annet enn hverdagsmat på fredag, lurer på om det blir Børges proteinpizza. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Raggy skrev:

Dagens for:

Frokost. havregryn/kruskakli, mandler, helmelk

Lunsj og middag: sei, rotgrønnsaker, kraft og kokosmelk

Kvelds: bær og cc

Har fått dilla på sei. Den er god og billig, kjøper frossen. Lett å dele i porsjoner også er det bra mat :)

Skal lage noe annet enn hverdagsmat på fredag, lurer på om det blir Børges proteinpizza. 

 

Og jeg som trodde Børge ikke spiste karbohydrater? Han har jo gått Zero Carb (bare kjøtt) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Purt Gull skrev:

Og jeg som trodde Børge ikke spiste karbohydrater? Han har jo gått Zero Carb (bare kjøtt) :P

Er det siste nytt??? :) Han har noen teorier som inneholder mye bra men han må absolutt lage så sykt lange avhandlinger om alt at jeg blir lei halveis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Raggy skrev:

Trening torsdag:

Sittende roing: 

Ettbeins beinpress myo:

Skråbenk myo:

Ettbeins markløft myo:

Triceps push down myo:

Supersett-rollouts/fronthev skive:

Rygghev:

 

Det ble en surrete treningsdag da jeg plutselig fikk en prøvetime på et nytt senter. Trente noe men ble litt satt ut av nytt utstyr.. Også manglet det så mye for at treningen skulle blir bra, som feks ringer i taket og jern til å legge stanga på i mark. Fikk trent litt så det var ikke helt uten nytte.

Det ble en myo økt, etbeins i beinpressmaskin 60kg

Ettbeinsmarkløft, myo, 30kg

Rygghev, fronthev og roing

Jeg er ikke i form rett og slett, trøtt og småuggen. Sånn kan dagene være med angst og smerter, noen er tyngre enn andre. Skal ta noen dager helt fri, sove og se film. Spise uten å tenke på hva eller hvor mye. Satser på en treningsøkt på søndag eller tirsdag, gleder meg til tung markløft og lett zercher  :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Purt Gull skrev:

Sikkert lurt å få slappa av litt. Så kommer du sterkere tilbake :)

Jepp :) Man kommer ikke unna at god hvile er viktig hvis man ønsker resultater av treningen. Er skikkelig støl bak i bein og rumpe og i skuldrene så kroppen fikk nok en god trening i går! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vel, jeg tror det å skrive hva som faktisk skjer kan være bra for meg. Tendensene til å føle at ting mislykkes kan fort vise seg å være feil, og behovet for hvile som jeg kjenne på når jeg går helt ned i null energi er kanskje ikke så stort for i dag ble det en knalltrening!

Mark: 80 kg x5 x3 x2. Jeg droppet 79 kilo, runde tall er bedre ;) Kjenner virkelig hvordan jeg må jobbe med oppspenn for å få fine løft nå.

Benk, manualer: 12.5kg x8 x6 x5

Zercher: 35 kg x5 x4 x5

Pullups ringer: 13, 7, 7 reps

Skulderpress: 12,5kg x4 10kg x6 x5

Droppa splitthopp... Kan ikke fordra den øvelsen, skal legge inn en mageøvelse her isteden og øve på å hoppe opp på boks

Endret av Raggy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ræggy leverer! Dritbra! Utrolig sterk pull-up og markløft.

Hva slags slitthopp gjør du? Sånn turn-style, liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...