Gå til innhold

Helsepersonell, behandle Breivik


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er sykepleier. Har vært med å pleie en av Norges mest forhatte menn. Det gikk i grunn helt fint. Kom til å tenke på Breivik og jeg vet at jeg ikke ville hatt noen vansker med å gi ham pleie. Tenker at det å være et menneske, har en verdi i seg selv, som ingenting kan endre. Meeeen, så kom jeg til å tenke på.. Han drepte jo utrolig mange, uten å blunke.. Hvis han fikk muligheten, ville han drepe meg? Hvorfor skulle han ikke det?

Nå er jeg søren ikke sikker på om jeg ville gått med på å pleie ham likevel..

Anonymkode: 34323...dd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skulle han det? Angrepene hans var jo ikke tilfeldige.

Anonymkode: 5e03e...d49

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle han det? Angrepene hans var jo ikke tilfeldige.

Anonymkode: 5e03e...d49

For å skape igjen blest rundt egen person og hans meninger. 

Sikkert dritt i å sitte innesperret uten noen oppmerksomhet. Tviler på at han hadde takket nei til en ny runde i rettsapparatet. 

Anonymkode: 34323...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva vil du med dette ? 

Anonymkode: 25cd7...ceb

Synspunkter fra annet helsepersonell, angående pleie av livsfarlige terrorister

Anonymkode: 34323...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å skape igjen blest rundt egen person og hans meninger. 

Sikkert dritt i å sitte innesperret uten noen oppmerksomhet. Tviler på at han hadde takket nei til en ny runde i rettsapparatet. 

Anonymkode: 34323...dd6

Du skal jo ikke sitte å dele dine meninger om temaet som var grunnen til at han gjorde det uansett?! Nei han hadde ikke drept deg, det er høyysikkerhet rundt han uansett, det burde du vite. Men jeg syntes ikke du skal være med på å behandle slike som han når du er så usikker uansett. 

Noen må gjøre det, men du er kanskje ikke rette personen. 

Anonymkode: 25cd7...ceb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal jo ikke sitte å dele dine meninger om temaet som var grunnen til at han gjorde det uansett?! Nei han hadde ikke drept deg, det er høyysikkerhet rundt han uansett, det burde du vite. Men jeg syntes ikke du skal være med på å behandle slike som han når du er så usikker uansett. 

Noen må gjøre det, men du er kanskje ikke rette personen. 

Anonymkode: 25cd7...ceb

På natt er vi kun 3 på jobb på vår avdeling, det er ikke slik at vi kan ta en ringerunde og høre hvem som er interessert i å pleie en terrorist hvis det er akutt akkurat

Anonymkode: 34323...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sykepleier. Har vært med å pleie en av Norges mest forhatte menn. Det gikk i grunn helt fint. Kom til å tenke på Breivik og jeg vet at jeg ikke ville hatt noen vansker med å gi ham pleie. Tenker at det å være et menneske, har en verdi i seg selv, som ingenting kan endre. Meeeen, så kom jeg til å tenke på.. Han drepte jo utrolig mange, uten å blunke.. Hvis han fikk muligheten, ville han drepe meg? Hvorfor skulle han ikke det?

Nå er jeg søren ikke sikker på om jeg ville gått med på å pleie ham likevel..

Anonymkode: 34323...dd6

Han er ikke menneske. Han er levende søppel. 

Anonymkode: 3bd50...89e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er ikke menneske. Han er levende søppel. 

Anonymkode: 3bd50...89e

Han er et menneske. 

Anonymkode: 34323...dd6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv sykepleier og skjønner redselen din. Jeg hadde nektet og være der inne alene. 

Anonymkode: 4299c...61b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SupaWoman skrev:

Hvorfor skulle du måtte pleie Breivik?  Han er ung og frisk og trenger ikke direkte pleie.

Han burde fått bank hver dag så han trengte pleie men ikke fått den. 

Personlig er jeg for dødsstraff. 

Anonymkode: 4a21d...7f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er advokat.  For min del kunne jeg nok ikke forsvart han. Det handler ikke om at han ikke burde ha rett på forsvarer. Men for at jeg skal kunne gjøre en god jobb så må jeg ha energien og konsentrasjonen på plass. Jeg tror jeg fort hadde blitt utslitt av å jobbe sammen med Breivik.

Det hadde nok vært annerledes om jeg kun skulle gjort noen mindre jobber for han hvor jeg kanskje ikke engang hadde snakket med han.

Anonymkode: 29454...4fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes ikke man burde bruke penger på helsebehandling til mennesker som dreper mange, nei...

Anonymkode: 3ef17...473

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger du i pleie? Tviler sterkt på at sykepleiere og alt annet personell er alene med disse innsatte

Anonymkode: b2d9f...346

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Breivik er fullt tilregnelig og ville ikke hatt noen grunn til å drepe helsepersonell. Jeg skulle ikke hatt noe problem med å være alene med han, han har jo ingen historikk med vold eller drap fra før. Det han gjorde hadde en helt bestemt grunn, han er ikke noen som dreper bare for å drepe. Om han hadde hatt en grunn så hadde jeg vært redd, men når grunnen mangler skulle det ikke være noen fare. De fleste drapsmenn har et motiv, de er ikke bare lystmordere.

Anonymkode: f8301...a81

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg aldri pleiet terrorister, men jeg har pleiet mennesker som er dømt for vold og mishandling av egne barn. Må jo innrømme at jeg tenker, men jeg må være profesjonell. De har krav på helsehjelp de også. 

Anonymkode: bf088...e50

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke gjort meg noe og pleie Breivik, men Peter Madsen derimot...

Anonymkode: 42f2f...8b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har plikt til å hjelpe uansett. På farlige pasienter er vi jo sterkt bemannet og politiet er der. Når jeg er i uniform og han er i sykesenga er han en pasient. Uansett.

Anonymkode: 42afb...3a8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, SupaWoman skrev:

Hvorfor skulle du måtte pleie Breivik?  Han er ung og frisk og trenger ikke direkte pleie.

Det er ingen som er det hele livet. Det er det eneste man kan vite i denne verden med hundre prosent sikkerhet.

Anonymkode: 217ed...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...