Gå til innhold

Er det innafor å slippe løs hunden i inngjerdet barnehage?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Oppgitt78 skrev:

Tror ikke du kan regne med at et forbudskilt nødvendigvis vil bli respektert, heller.. 

Men, det hjelper muligens litt.

Nei det har du sikkert rett i :P

Men kan jo håpe det stopper iallfall noen av frekkasene. 

Anonymkode: 3e251...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Ts: Jeg skjønner ikke hvorfor du vil lufte hunden i en barnehage. Hvorfor går du ikke i skauen med hunden på langtur hver dag? 

Ts vil ikke lufte hunden sin i en barnehage. Hun/han er imot dette, og spør om folk gjør dette. Som man ser så er det endel folk som tydeligvis mener dette er greit. 

Anonymkode: 3e251...0c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vært obligatorisk avlivelse av alle bikkjer som befinner seg innenfor barnehagegjerder. 

Anonymkode: db969...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle vært obligatorisk avlivelse av alle bikkjer som befinner seg innenfor barnehagegjerder. 

Anonymkode: db969...8c1

Det er ikke hunden som er den skyldige, her.. 

Avlivning av hundeeiere blir litt i drøyeste laget, men det hadde kanskje fungert med fradømmelse av rett til å holde dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ha! Om jeg en dag velger å slippe hundene mine løst i en barnehage,  noe jeg til dags dato ikke har gjort så er det INGENTING du får gjort med det.🙂

Anonymkode: c0694...724

Ikke vær så sikker på det. 

Anonymkode: b86b1...ad0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ikke vær så sikker på det. 

Anonymkode: b86b1...ad0

😂.dream on!  

Anonymkode: c0694...724

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂.dream on!  

Anonymkode: c0694...724

Det er lett å være tøff i trynet som AB.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Oppgitt78 said:

Det er lett å være tøff i trynet som AB.. 

Hva slags ufattelig beskyttet verden lever du i, tror en situasjon som dette, hypotetisk eller ei liksom krever mye av én?  😂. JA! Jeg kan love deg at verden min er litt mer spennende enn at jeg tror det er kult å si at SELVFØLGELIG er muligheten for" konsekvenser "( er det en trussel forøvrig  eller 😂) av OM jeg hadde sluppet løs hundene mine i krapylene deres barnehage NULL!   Jeg tror jeg hadde overlevd om en burugle hadde kommet og truet om "konsekvenser ". 

Ikke veldig smart å true folk med slikt.  At det går ann!

Anonymkode: c0694...724

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags ufattelig beskyttet verden lever du i, tror en situasjon som dette, hypotetisk eller ei liksom krever mye av én?  😂. JA! Jeg kan love deg at verden min er litt mer spennende enn at jeg tror det er kult å si at SELVFØLGELIG er muligheten for" konsekvenser "( er det en trussel forøvrig  eller 😂) av OM jeg hadde sluppet løs hundene mine i krapylene deres barnehage NULL!   Jeg tror jeg hadde overlevd om en burugle hadde kommet og truet om "konsekvenser ". 

Ikke veldig smart å true folk med slikt.  At det går ann!

Anonymkode: c0694...724

En skal være ganske begrenset i tankegangen for å ta det som en trussel, egentlig. 

Eller så føler en seg kanskje ekstra utsatt for akkurat den problemstillingen...?

Ikke godt å si..

Uansett, så illustrerer den tankegangen du (m.fl.) viser i denne tråden at det finnes en del mennesker som aldri burde fått lov til å eie en tamagotchi, engang.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehager har ikke hunder noe å gjøre, med mindre det er en hundebarnehage. Er ikke hunden dressert nok til å løpe løs uten gjerde skal den holdes i bånd. Eventuelt får man trene/leke med den i egen inngjerdet hage. 

-dacini-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke diskutere dette med at det faktisk er lov til å ha hunder i kommunale barnehager utenom åpningstid? Man bør vel heller diskutere dette, hvorfor er det lov? Hva du eller jeg synes og mener har vel ikke noe å si så lenge hundeeier holder seg innafor loven? 

Anonymkode: 13a0c...78e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke innafor å lufte i barnehagen. Hjelper ikke å plukke opp hvis du ikke er 100% sikker på at du får med den hver minste lille drittpartikkel. Hunder ruller seg i døde dyr, og tisser overalt. Gøy når en ettåring sleiker på et nedpissa lekeapparat. 

Hvis du absolutt må slippe hunden på inngjerda område (fordi du ikke klarer å kontrollere en hund uten bånd) så gjør det i egen hage eller i en hundepark. 

Anonymkode: bef76...61f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke diskutere dette med at det faktisk er lov til å ha hunder i kommunale barnehager utenom åpningstid? Man bør vel heller diskutere dette, hvorfor er det lov? Hva du eller jeg synes og mener har vel ikke noe å si så lenge hundeeier holder seg innafor loven? 

Anonymkode: 13a0c...78e

Det er mye som er lovlig selv om de fleste mener det ikke er greit på noen måte. 

Hvis du leser lenger bak i tråden; mange kommuner har vedtekter som sier at hunder ikke er tillatt på barnehageområder. Og mange barnehager har skilt som forbyr hunder. 

 

Anonymkode: 3e251...0c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg ikke lest hele tråden:

man hvorfor skal hunder luftes i en barnehage!? Da tenker jeg umiddelbart både latskap av hundeeieren og at de må ha hunden sin inngjerdet for å ha kontroll på den? 

Det er jo bare dumskap! Jeg har barn selv og jobber i barnehage, og jeg hadde sagt i fra hvis jeg så noen lufte hunden sin i en barnehage! 

 

Anonymkode: 42423...18e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slipper ikke hunden min i barnehager. Vi hundeeiere har nok motgang i samfunnet allerede, så jeg gjør mitt beste for å irritere andre hundefiendtlige mennesker minst mulig. 

Enten må man benytte seg av langline og ballkasting på åpne plasser, eller kjøre til hundeparker dersom man vil la hunden utfolde seg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2019 den 13.06, AnonymBruker skrev:

Det pøses ikke på med bakterier om en hund oppholder seg på området. Det vil være i så liten mengde at det er ubetydelig.

Jeg har selv aldri luftet i annen barnehage enn en nedlagt i min kommune som benyttes til hundelufting. Men det er altså ikke slik at det er uante mengder skumle humanpatogene bakterier som hopper ut av pelsen på en hund. 

Det pøses ikke på. 

Anonymkode: dd11d...ae6

👊🏾

Anonymkode: 1b9b9...3fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 22. februar 2019 den 23.53, Howl skrev:

Slipper ikke hunden min i barnehager. Vi hundeeiere har nok motgang i samfunnet allerede, så jeg gjør mitt beste for å irritere andre hundefiendtlige mennesker minst mulig. 

Enten må man benytte seg av langline og ballkasting på åpne plasser, eller kjøre til hundeparker dersom man vil la hunden utfolde seg. 

Hva menes med at "vi hundeeiere har nok motgang i samfunnet allerede"? 

Hvis man skaffer seg hund er man selv ansvarlig for et godt og forsvarlig dyrehold.

Er man hundefiendtlig hvis man mener at akkurat barnehageområder (som er tiltenkt og laget for barna!!) ikke skal brukes til luftegård og driteplass for hunder? Du forstår vel hvorfor det er irriterende at uteområdet i barnehager blir tilgriset av hundeskit, og barna får driten på klær og sko? Det er ekkelt og uhygienisk. Hundeeiere kan bruke andre områder til hundene, ikke de stedene som er for de minste barna i samfunnet. Det er bare dårlig gjort. 

Anonymkode: 3e251...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva menes med at "vi hundeeiere har nok motgang i samfunnet allerede"? 

Hvis man skaffer seg hund er man selv ansvarlig for et godt og forsvarlig dyrehold.

Er man hundefiendtlig hvis man mener at akkurat barnehageområder (som er tiltenkt og laget for barna!!) ikke skal brukes til luftegård og driteplass for hunder? Du forstår vel hvorfor det er irriterende at uteområdet i barnehager blir tilgriset av hundeskit, og barna får driten på klær og sko? Det er ekkelt og uhygienisk. Hundeeiere kan bruke andre områder til hundene, ikke de stedene som er for de minste barna i samfunnet. Det er bare dårlig gjort. 

Anonymkode: 3e251...0c0

Nei, man er ikke hundefiendtlig hvis man mener at barnehageområder ikke skal brukes til luftegård til hunder, så slapp av. Jeg selv poengterer at hundeeiere må benytte seg av annet enn barnehager for å lufte hunder? 

Jeg refererer til de som erger seg over gul snø langs veien, løse hunder i skogen, normal bjeffing eller generelt hunder i samfunnet. Rammene for godt og forsvarlig dyrehold i Norge er svært små sammenlignet med andre land. Hunder har fått en svært liten plass i vårt samfunn, og dette med "å ta hensyn" har blitt ekstremt synes jeg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lufter personlig hunden min i bhg. Jeg går med han så han kan gjøre fra seg først, og passer på at det ikke evnt er noen unger som leker der før jeg slipper han løs. Jeg vet også om mange andre som gjør dette.

Grunnen til at det er så mange som lufter hund i bhg er fordi det ikke er nok hundeparker og lufteomeråder ellers som kan brukes av oss med hunder. Det er så utrolig mange lekeplasser, barnehager osv tilrettelagt for de med unger, men hva med oss som har hund? Vi blir nedprioritert, og det synes jeg ikke noe om. Hunder har behov for å springe, leke, lukte og ikke bare bli dratt rundt i et bånd, så hvis jeg må bruke barnehagen for å tilfredsstille det behovet, så gjør jeg det. De some er uenige kan klage til kommunen om hvorfor vi har så få hundeparker, for det er derfor dette problemet oppstår i det hele tatt. 

Endret av D.J
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep, latterliggjøring, spekulasjoner, hatefullt innhold, forherligelse av brudd på norsk lov, og svar til dette

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...