AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #1 Skrevet 17. februar 2019 Jeg lurer på hvordan privatvisning foregår.. er det bare å spørre om privatvisning? Hvordan foregår det? Og har man noe mer sjans til å få boligen før original visningen? Noen som har bydd på bolig på privatvisning? Vi kan legge inn et bud på 100.000 over taks men tviler på at vi får det uansett Anonymkode: 356b9...ff8
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #2 Skrevet 17. februar 2019 Skal man feks gi bud rett til selger eller skal man kontakte megler neste dag? Anonymkode: 356b9...ff8
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #3 Skrevet 18. februar 2019 Ønsker du privatvisning, tar du kontakt med megler og ber om det. Du må neste ha en god grunn, f eks reise eller lignende, for selger betaler faktisk for at megler møter opp til privatvisning. Jeg vet om boliger som er solgt før visning, men da går budet direkte til selger. Megler kan ikke formidle bud som ikke har frist til senest dagen etter første visning. Jeg har alltid solgt etter visning, og kjøpt etter visning, så har ingen personlig erfaring med dette. Det jeg lurer på, er hvordan finansieringsevnen til budgiver kontrolleres, hvis megler ikke kan ta imot budet ? Anonymkode: df456...475
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #4 Skrevet 18. februar 2019 Vi har nettopp solgt huset og hadde én privat visning. De hadde kontaktet megler som kontaktet oss. Vi kom med noen alternativer til tidspunkt, også dukket de opp da det passet for dem. Dagen etter fikk vi tekstmelding med bud. Budet må gå direkte til selger, slik AB#3 over her sier. Vi takket nei, men om vi hadde takket ja ville visninger blitt avlyst og det ville fortsatt som vanlig, dvs. megler innhenter opplysninger om finansiering osv. Anonymkode: 032b7...73e
Monky6 Skrevet 19. februar 2019 #5 Skrevet 19. februar 2019 Jeg har kjøpt boliger før visning, rett og slett fordi jeg visste hva jeg var ute etter, og i hvilke områder. Har kun møtt selgerne på privatvisning, aldri megler. Fikk tlf- nummerne fra meglerne, men deretter gikk all kontakt med selgerne. De viser deg rundt etc. Legger man inn bud til selger, bør man legge seg over antydning (jeg gikk fra 3250` til til 3350`, selger kom med motbud på 3400` sist, som jeg godtok med visse krav). Byr alltid med kortere frist på budet enn det er til første visning. På denne måten så byr man mot selgers forventninger, og ikke mot evt andre som har forelsket seg i samme objekt, og man slipper de spinnville budrundene. Har selger høyere forventninger enn din betalingsvillighet, så er det jo bare å la det gå sin gang med budrunder. Selger har uansett ingen garanti for høyere bud, med mindre de sitter på et brennheit objekt, og budsjettetditt blir jo heller ikke endret. I mitt tilfelle har da selgerne måtte sjekke finansieringen selv (dvs ta kontakt med min bankansvarlig etter enighet om pris), megler har ordnet dokumentene og kontraktsmøter. Jeg kommer alltid til å prøve å kuppe om det er et objekt jeg virkelig vil ha. Har mange i kretsen som har sikret seg gode objekter på samme vis. Ingen vits i å sloss om de, når man heller kan plukke objektene man vil ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå