Gå til innhold

hvordan løse en overfullt hjem med ting og tang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men start med å rydde? Og sortere, kaste ting du ikke vil ha. Montér seksjon og hylle. Plasser tingene dine. Betal noen for å kaste skrot. 

Anonymkode: 830c4...369

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viktigste tror jeg er å begynne med en gruppe som det er relativt lett å kvitte seg med - f.eks klær, sko og tekstiler, som du kan bære pose for pose i en klescontainer. 

Når du har gjort deg ferdig med en gruppe, får du bedre plass til å rydde resten. Dessuten kommer du til å bli så fornøyd med at du klarte å kvitte deg med såpass mye fra en kategori, at det er lettere å ta fatt på neste. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

billy hylle? hvor har du det i fra?

Anonymkode: 1fa28...907

Sorry, en hylle. Ikke en Billy hylle, men en hylle, 2 stoler og puff. 

Det er jo bare å sortere ut av eskene, kaste, få ting på plass og skape orden.

Du kan jo kjøpe en ISekk? Da hjelper de deg med hvor sekken kan plasseres, og så bestiller du henting hver gang sekken er full. Nix problem, bare tut og kjør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått mange gode svar som du ikke har svart på ennå ts...

Anonymkode: 6ba80...508

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å handle inn oppbevaringsmøbler vil ikke hjelpe deg i det hele tatt. Det gir deg kun en unnskylding til å utsette oppryddingen (må montere først, ikke plass til å montere. Ops, fastlåst igjen!)

 

Du må først og fremst kvitte deg med ting! Papirer og slikt trenger du mest sannsynligvis ikke, og de du trenger, de kan du ta bilde av og lagre på mobil og data og ekstern harddisk eller en sky.

Klær? De trenger du nok heller ikke. Dersom du hadde brukt klærne, hadde dem ikke vært i kasssene.

Hvor i landet befinner du deg???

Anonymkode: c0ded...546

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk fantasien, og MAX Plassutnyttelsen... -¨Henge-Lommer¨ på innside -Skapdører,Lett å sy. Mye billig på f.eks. https://www.biltema.no/hjem/kjokkeninnredning/stang-til-oppheng/stang-til-opphenging-2000040518

Se nede ve. hjørne under. Spes. Krok -henge f.eks.        xxx Vegghylle 

Lang-kost på vegg.-på vegg inni Skap:vetikke:                            er fra https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholdning/

Kroksett, 30 deler004995.jpg?width=190&height=190&scale=canvas&bgcolor=white

Hanging Rack

https://www.clasohlson.com/no/campaign/co-organiser-hjemmet ...

Ps. Har bodd i båt, -og tenker nåkk ofte ¨uttafor boxen¨ av natur. Evt. PM Meg. Oslo her.

a.

 

Endret av Sliten&kjørt51
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Målet er at kvinnene vil trives i hjemmet mitt. Slik at vi kan spise måltid sammen her. 

Utrolig takknemlig for all respons jeg har fått. Dere er unike!

Anonymkode: 1fa28...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Målet er at kvinnene vil trives i hjemmet mitt. Slik at vi kan spise måltid sammen her. 

Utrolig takknemlig for all respons jeg har fått. Dere er unike!

Anonymkode: 1fa28...907

Så hyggelig :dagens-rose: Lykke til! :) 

Anonymkode: 6ba80...508

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke kommet igang enda, det er en voldsom demning å komme over.... Vet ikke når det skal briste.

Anonymkode: 1fa28...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg har ikke kommet igang enda, det er en voldsom demning å komme over.... Vet ikke når det skal briste.

Anonymkode: 1fa28...907

Har du vurdert å spørre om hjelp fra https://www.frivilligsentral.no/ ?

Anonymkode: 6ba80...508

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg har ikke kommet igang enda, det er en voldsom demning å komme over.... Vet ikke når det skal briste.

Anonymkode: 1fa28...907

Hva venter du på?? 

Ta to bokser, tøm ut innholdet. Sorter så innholdet i hver sin boks. Den ene kastes, den andre beholdes. 

Gjenta i morgen. 

Anonymkode: c0ded...546

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva venter du på?? 

Ta to bokser, tøm ut innholdet. Sorter så innholdet i hver sin boks. Den ene kastes, den andre beholdes. 

Gjenta i morgen. 

Anonymkode: c0ded...546

Mengden som skal sorteres er så overveldende. Dessuten er det en utfordring å få fraktet det i søppeldunken. Jeg bor flere etasjer over bakkenivå. 

Anonymkode: 1fa28...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mengden som skal sorteres er så overveldende. Dessuten er det en utfordring å få fraktet det i søppeldunken. Jeg bor flere etasjer over bakkenivå. 

Anonymkode: 1fa28...907

Kan du skrive dagsplaner for hva du skal gjøre av rydding hver dag, og så kan du krysse av på planene etterhvert som du har gjort de forskjellige tingene?

Søppel kan bæres ut med det samme du allikevel skal  ut for å gjøre andre ting.

Anonymkode: 6ba80...508

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mengden som skal sorteres er så overveldende. Dessuten er det en utfordring å få fraktet det i søppeldunken. Jeg bor flere etasjer over bakkenivå. 

Anonymkode: 1fa28...907

Har du mye tunge ting som skal bæres ned? Hva med å frakte det tyngste ned i en ryggsekk eller ved hjelp av en trappetralle?

Anonymkode: 6ba80...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg har ikke kommet igang enda, det er en voldsom demning å komme over.... Vet ikke når det skal briste.

Anonymkode: 1fa28...907

Slutt å tenk! -bare tekstiler som skal bort i ti minutter. Sett på stoppeklokke og fortsett dersom du vil.

Dersom du ikke gidder mer, kan du ta ti mInuitter til i morgen, rett før du skal levere det til gjenbruk eller noe lignende. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leier en kontainer og får satt opp sikring rundt, kan du kanskje heise ned ting rett i en slik kontainer rett fra et vindu?

Anonymkode: 6ba80...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Målet er at kvinnene vil trives i hjemmet mitt. Slik at vi kan spise måltid sammen her. 

Utrolig takknemlig for all respons jeg har fått. Dere er unike!

Anonymkode: 1fa28...907

Kvinnene trives med menn som tar tak og får ting gjort. Slutt å prate, begynn å jobbe!

Anonymkode: 2e99a...281

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mengden som skal sorteres er så overveldende. Dessuten er det en utfordring å få fraktet det i søppeldunken. Jeg bor flere etasjer over bakkenivå. 

Anonymkode: 1fa28...907

Du klarer da fint å få en boks ned om dagen! Se på det som gratis trening. 

 

Du har mange bortforklaringer.... på tide å gjøre noe framfor å drukne i egne tanker.

Anonymkode: c0ded...546

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg har ikke kommet igang enda, det er en voldsom demning å komme over.... Vet ikke når det skal briste.

Anonymkode: 1fa28...907

Du  trenger ikke å vente til demningen brister. Tøm dammen ei bøtte om gangen.

Anonymkode: a2aa1...c60

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...