Gå til innhold

Jeg har truffet en annen og vil ut av ekteskapet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gift. Vært det i 8 år, men jeg har ingen  romantiske følelser for henne. Vi har ikke hatt sex på nesten 3 år. Vi lever sammen som venner som har to barn sammen. Og det er derfor jeg har holdt ut med henne. 

Så har det seg slik at jeg traff ei annen dame for litt siden. Jeg ble hodestups forelska, og vi har innledet et forhold. Jeg tenker på henne natt og dag. Så jeg fortalte kona mi for noen uker siden at jeg vil flytte. At jeg ikke elsker henne mer. Hun spurte om det var noen andre, og jeg sa nei. Jeg vil ikke ydmyke henne på den måten. Jeg VET at det jeg har gjort er feil, at ting har foregått i feil rekkefølge, men jeg ser ikke poenget i å fortelle henne at jeg forlater henne for å kunne være med en annen. 

Hun maser veldig nå. Om at vi må i terapi. At jeg ikke kan gjøre dette mot barna våre. At vi må prøve.

Men jeg vil ikke prøve. Jeg vil ut. Men det er vanskelig å leve hjemme nå, og jeg får dårlig samvittighet når jeg ser på ungene som ikke vet noe enda. 

Skal man alltid prøve for barnas skyld, til enhver pris? Jeg vil ut, samtidig blir jeg veldig usikker. 

Anonymkode: eec4e...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå i terapi om du er usikker. Og avslutt med hun andre. Du skader dere alle tre. 

Anonymkode: 607e2...ee0

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde hun/dere gått i terapi tidligere. 3 år uten sex, det sier seg selv at da vil en av partene gå før eller senere. Jeg mener at å bli for barnas skyld ikke alltid er det rette. 

Anonymkode: 4f755...d30

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg alle kortene på bordet. Vær ærlig. Og si at du er helt sikker. 

Anonymkode: e041d...b96

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du egentlig? 

Skylde på at du vil spare hennes følelser ved å lyve er noe av det dummeste jeg har hørt. Du er rett og slett feig. 

Ta deg sammen. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barna vil merke at du ikke er lykkelig med deres mor. Jeg ville komme meg ut av ekteskapet og heller bli lykkelig sammen med noen jeg elsker. Kanskje terapi vil hjelpe kona di til å forstå hvorfor du vil ut av ekteskapet. 

Anonymkode: 4c90b...b21

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er gift. Vært det i 8 år, men jeg har ingen  romantiske følelser for henne. Vi har ikke hatt sex på nesten 3 år. Vi lever sammen som venner som har to barn sammen. Og det er derfor jeg har holdt ut med henne. 

Så har det seg slik at jeg traff ei annen dame for litt siden. Jeg ble hodestups forelska, og vi har innledet et forhold. Jeg tenker på henne natt og dag. Så jeg fortalte kona mi for noen uker siden at jeg vil flytte. At jeg ikke elsker henne mer. Hun spurte om det var noen andre, og jeg sa nei. Jeg vil ikke ydmyke henne på den måten. Jeg VET at det jeg har gjort er feil, at ting har foregått i feil rekkefølge, men jeg ser ikke poenget i å fortelle henne at jeg forlater henne for å kunne være med en annen. 

Hun maser veldig nå. Om at vi må i terapi. At jeg ikke kan gjøre dette mot barna våre. At vi må prøve.

Men jeg vil ikke prøve. Jeg vil ut. Men det er vanskelig å leve hjemme nå, og jeg får dårlig samvittighet når jeg ser på ungene som ikke vet noe enda. 

Skal man alltid prøve for barnas skyld, til enhver pris? Jeg vil ut, samtidig blir jeg veldig usikker. 

Anonymkode: eec4e...c17

Jeg har en god kamerat som var i din situasjon og som valgte å gå. I dag angrer han svært mye på at han ikke gjorde ting annerledes. Ved å gå rett fra ett ekteskap til noe annet gir du ikke deg selv tid til å reflektere over hva som gikk galt og hva som var ditt ansvar oppi alt. Å la det skure å gå i tre år uten sex forteller meg at du/dere ikke har gjort «alt» for å få ekteskapet til å fungere. I det minste bør du takke ja til terapi for å se om noe kan gjøre, i det minste få en verdig avslutting og sett forelskelsen på vent. Kameraten min gikk ut av ekteskapet mot kona sin vilje og den dag i dag angrer han på måten han gjorde ting på og resultatet er at han sitter med en svært bitter eks-kone som gjør alt for å svartmale han og som intenst gjorde alt for å sabotere han sitt nye forhold. Gi ting ting og ikke la deg forlede av en intens forelskelse. Om det ikke er noen måte å få liv i ekteskapet igjen på (som bare god tid med terapi vil vise) så fortjener hvertfall kona di og ikke minst barna dine at du gjør alt i din makt for å få til ett brudd så fredelig som mulig, det får du ikke ved å hoppe rett inn i noe nytt.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du vært ærlig om at du har blitt forelsket i en annen kvinne, så hadde hun forstått mer. Du lurer deg selv når du later som ingenting.

Det høres ut som du ikke er klar til å gi slipp, dere får ingen «fair» avslutning fordi hun tror nå det er håp. Noe det høres ut som det er, når du er uærlig ovenfor alle inkludert deg selv. 

Si ifra til henne NÅ at du har møtt ei du er forelsket i, som fikk deg til å innse at du er på vei ut.

Anonymkode: 91fb3...fbf

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke dere kan klare å reparere dette hvis dere har gått 3 år uten sex...

Men hun du er forelsket i kan vente, avslutt først på en god måte med kona di. Dere må få på plass avtaler rundt barna, fordele hus og eiendeler, gjøre opp økonomien, finne en måte å samarbeide på. Alt dette forstyrres hvis du har en annen som du heller vil bruke kreftene dine på. Er det kjærlighet kan hun vente. Akkurat nå må du rydde ut av det forholdet du er i først.

 

Anonymkode: 246fc...94e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke dere kan klare å reparere dette hvis dere har gått 3 år uten sex...

Men hun du er forelsket i kan vente, avslutt først på en god måte med kona di. Dere må få på plass avtaler rundt barna, fordele hus og eiendeler, gjøre opp økonomien, finne en måte å samarbeide på. Alt dette forstyrres hvis du har en annen som du heller vil bruke kreftene dine på. Er det kjærlighet kan hun vente. Akkurat nå må du rydde ut av det forholdet du er i først.

 

Anonymkode: 246fc...94e

Dette! 

Anonymkode: 607e2...ee0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må ikke bli, men du må faktisk være litt redelig og bruke tid på bruddet. Du trenger ikke takke ja til parterapi, men bruk gjerne tid sammen på familievernkontoret. 

Damer vet at menn sjelden bryter ut av forhold med mindre det er for en annen, så vet ikke hvor lenge du skal nekte for det. Hun merker det nok.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere ikke har hatt sex på 3 år er det ingen grunn til å plutselig skulle fikse det nå. Det er alt for sent. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i samme situasjon som deg.
Det er ingen vits i å prøve parterapi. Hvis du skal få orden på forholdet må du gå "all in", og det tror jeg ikke du er i stand til nå. For å kunne gjøre det betyr det at du må avslutte forholdet til den ny kvinnen. Ikke bare fysisk men emosjonellt. Det blir en umulig oppgave når du har såpass sterke følelser for den nye kvinnen pluss at forholdet ditt har vært dødt alt for lenge.
Jeg prøvde det selv. Gjorde egentlig bare vondt værre. Mannen min ble bare enda mer såret og skuffet og jeg ble et følelses-vrak.

Ikke fortell henne om den andre kvinnen. Det er unødvendig. Gjør alt bare mye værre enn det trenger og gjøre bare bruddet enda styggere. Ærlighet varer faktisk ikke lengst. I enkelte situasjoner er det best å ikke fortelle alt. Bare vær sikker i din sak og si at du ikke har noe mer å gi.
 

Anonymkode: d2144...450

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har valgt å få to barn med denne kvinnen. Da kan du faktisk gjøre en innsats for ungenes skyld. Ungene har det ikke greit med at mor og far flytter fra hverandre.   Dere er to for at et forhold skal fungere.     Kona di vil faktisk prøve å få dette til å fungere, da kan du også gjøre et forsøk.

Er uenig med de over her som mener at det er for sent.  Det er ingen forhold i dag som der alt gå som en drøm hele tiden.  Men dessverre er det altfor mange i dag som går fra hverandre fordi den ene velger den letteste veien.  Et forhold krever vilje og arbeid fra begge for at det skal funke.  

Er det du eller kona som er grunnen til at dere har gått 3 år uten sex?   

Dersom du reiser fra kona og barna, blir sammen med ho nye. Og det skjærer seg etter et par måneder eller et år.  Da har du virkelig dummet deg ut.   

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, fjellmann skrev:

Du har valgt å få to barn med denne kvinnen. Da kan du faktisk gjøre en innsats for ungenes skyld. Ungene har det ikke greit med at mor og far flytter fra hverandre.   Dere er to for at et forhold skal fungere.     Kona di vil faktisk prøve å få dette til å fungere, da kan du også gjøre et forsøk.

Er uenig med de over her som mener at det er for sent.  Det er ingen forhold i dag som der alt gå som en drøm hele tiden.  Men dessverre er det altfor mange i dag som går fra hverandre fordi den ene velger den letteste veien.  Et forhold krever vilje og arbeid fra begge for at det skal funke.  

Er det du eller kona som er grunnen til at dere har gått 3 år uten sex?   

Dersom du reiser fra kona og barna, blir sammen med ho nye. Og det skjærer seg etter et par måneder eller et år.  Da har du virkelig dummet deg ut.   

Det er ikke greit for unger med ulykkelige foreldre heller. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i samme situasjon som deg. Du må skille på brudd og nytt forhold. Da mener jeg: gjør deg ferdig med ditt nåværende forhold før du involverer deg i noe nytt. Av respekt for eksen men også for deg selv. Å hoppe inn i noe nytt er vanvittig vanskelig for du også kommer til å gå igjennom en sorgprosess når alt er opp og avgjort. 

Det nye forholdet føles kanskje ut som din meant to be. Mulig hun er det, men husk at det nye forholdet er alt som du føler at du trenger akkurat nå. Å la forholdet ligge for å avslutte det du er i er viktig men kan samtidig føles vanskelig i din situasjon.

Ærlighet er best. Det skylder du kona di. Vær den beste versjonen av deg selv i bruddet. Er du ferdig så er du ferdig. Gjør det du må for å få et best mulig samarbeid med barna. 

Er du usikker så jobb med det du har. Gjør alt, hvis ikke kommer du til å angre. 

Anonymkode: 7ce77...899

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...