Gå til innhold

Ned 6 kilo på 6 uker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva må/burde jeg gjøre? Logge kalorier i app? 

Noen tips å gi meg? Noen som vil være med ? ☺️

Anonymkode: a079b...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror der blir ganske hardt dersom du bare har 6 kg til overs før sunn vekt. Om du er litt mer overvektig så er det nok mer trolig å gjennomføre. 

For å gå ned 1 kg i uken, så må du gå i underskudd med rundt 7000 kalorier per uke. Du burde regne ut hva ditt faktiske dagsbehov er, og se om 1000 under per dag er noe du kan leve med, eventuelt 500 under og trene/gå tur/være i aktivitet nok til å forbrenne 500 ekstra hver dag. 

Veie all mat, loggfør alt du spiser, unngå å spise de siste par timene før legger deg, og drikk godt og mye vann og hold deg hydrert. Forsøk å unngå salt og få i deg nok proteiner (holder deg mett lengre) og få i det nok fiber og væske til å holde magen i gang. 

Spis mye grønnsaker! Lykke til. 

Jeg er på diett, men mitt mål er 0,5 kg per uke, ca. Men all nedgang er god nedgang i min bok. :)

Anonymkode: dd286...930

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør noe lignende i dagboka mi. Bare å slenge seg på. Nøkkelen for min del er kaloriunderskudd parallelt med trening med vekter for å bevare muskler. 

Endret av Purt Gull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror der blir ganske hardt dersom du bare har 6 kg til overs før sunn vekt. Om du er litt mer overvektig så er det nok mer trolig å gjennomføre. 

For å gå ned 1 kg i uken, så må du gå i underskudd med rundt 7000 kalorier per uke. Du burde regne ut hva ditt faktiske dagsbehov er, og se om 1000 under per dag er noe du kan leve med, eventuelt 500 under og trene/gå tur/være i aktivitet nok til å forbrenne 500 ekstra hver dag. 

Veie all mat, loggfør alt du spiser, unngå å spise de siste par timene før legger deg, og drikk godt og mye vann og hold deg hydrert. Forsøk å unngå salt og få i deg nok proteiner (holder deg mett lengre) og få i det nok fiber og væske til å holde magen i gang. 

Spis mye grønnsaker! Lykke til. 

Jeg er på diett, men mitt mål er 0,5 kg per uke, ca. Men all nedgang er god nedgang i min bok. :)

Anonymkode: dd286...930

Ja lest det om 7000 kalorier per uke. Logget faktisk maten med Lifesum en stund, og føler kanskje det er lurt. 

Men, hvordan finner jeg ut mitt dagsbehov? Jobber på kontor🙈 

er det sånn at man kan spise for lite også? Er kanskje for lite å spise feks : 1 tine yoghurt ca 100 kalorier klokka 7, og så en salat på 300 kalorier klokka 11.30? Og så ikke middag før klokka 17 kanskje. Føler uansett hva jeg gjør så går jeg ikke ned. Var aldri noe problem og veide ikke så mye før jeg fikk barn. For 4 år siden 🙈

Kjenner jeg har gitt opp fordi jeg aldri hadde problemer før, men nå går det ikke. 

Anonymkode: a079b...1b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Purt Gull skrev:

Jeg gjør noe lignende i dagboka mi. Bare å slenge seg på. Nøkkelen for min del er kaloriunderskudd parallelt med trening med vekter for å bevare muskler. 

Har pleid å trene styrke mest jeg og. Men må jeg ikke trene kardi for å bli en mindre utgave av meg selv og så trene styrke for å forme kroppen? 

Skal slenge meg på i dagboka di 👍🙂

Anonymkode: a079b...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har faktisk akkurat trent 40 minutter styrke hjemme 🙂

Anonymkode: a079b...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg spiser lunsj klokka 11.30. Og har planer om å løpe klokka halv fem kanskje. Da må jeg jo spise noe i mellomtiden. Middag skjer etter løping.

Holder det feks med en brødskive med masse makrell klokka 15 da? Eller hva enkelt kan jeg spise ? 

Anonymkode: a079b...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg spiser lunsj klokka 11.30. Og har planer om å løpe klokka halv fem kanskje. Da må jeg jo spise noe i mellomtiden. Middag skjer etter løping.

Holder det feks med en brødskive med masse makrell klokka 15 da? Eller hva enkelt kan jeg spise ? 

Anonymkode: a079b...1b0

Du må ikke spise noe før løpingen nei. 

Anonymkode: bc06e...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du spise mye sunn mat. Grønnsaker som gir deg vitaminer, droppe brød, poteter og ris. Kun rene kjøttprodukter som kyllingbryst. 

Anonymkode: 17662...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har pleid å trene styrke mest jeg og. Men må jeg ikke trene kardi for å bli en mindre utgave av meg selv og så trene styrke for å forme kroppen?  

Skal slenge meg på i dagboka di 👍🙂

Anonymkode: a079b...1b0

Du ikke trene cardio for å gå ned i vekt, nei. Målet bør ikke være vektnedgang, men fettreduksjon. Til det må det noe styrketrening til. Du kan sikkert gjøre noe cardio også, men du oppnår ingenting med cardio som du ikke kan klare ved å kutte ned på litt mat eller kaloriholdig drikke - en joggetur tilsvarer et passe stort glass juice. Du vil mest sannsynlig bli mye mer fornøyd med sluttresultatet hvis du trener styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En joggetur forbrenner mer enn et stort glass juice. Dette er jo totalt vranglære. Foreslår at du logger alt av matvarer i app og bruker treningsklokke. Evt googler så sjekker du lett hvor mye kalorier et glass juice er og hvor mye jogging i 30min forbrenner. 

Anonymkode: 39fe7...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har pleid å trene styrke mest jeg og. Men må jeg ikke trene kardi for å bli en mindre utgave av meg selv og så trene styrke for å forme kroppen? 

Skal slenge meg på i dagboka di 👍🙂

Anonymkode: a079b...1b0

Dette fungerer for meg også, kardio/jogging får meg ned i vekt/mindre og styrke former/strammer kroppen.

Anonymkode: 39fe7...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En joggetur forbrenner mer enn et stort glass juice. Dette er jo totalt vranglære. Foreslår at du logger alt av matvarer i app og bruker treningsklokke. Evt googler så sjekker du lett hvor mye kalorier et glass juice er og hvor mye jogging i 30min forbrenner. 

Anonymkode: 39fe7...8cb

En joggetur på en halvtime i passe hastighet forbrenner ca 300 kcal, en halvliter eplejuice inneholder 225 kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva må/burde jeg gjøre? Logge kalorier i app? 

Noen tips å gi meg? Noen som vil være med ? ☺️

Anonymkode: a079b...1b0

Jeg vil absolutt anbefale deg en app, jeg foretrekker myfitnesspal. Når jeg ønsker å gå ned raskt men samtidig være sunn så gjør jeg en delfaste, dvs at jeg kun spiser mellom 12-20. Du kan selvfølgelig justere tiden selv men helst ikke spise de siste timene før du legger deg. Jeg legger opp til tre sunne og næringsrike måltid, jeg pleier å legge meg på en 1300 kal om dagen. Drikker gjerne en liter hjemmelagd sitronvann om morgenen og til nøds en gulerot om jeg er veldig sulten før kl 12, noe jeg stort sett bare er de første 2-3 dagene. Dette funker som bare det for meg og jeg går stort sett ned en kilo i uken og i tillegg føler jeg meg mer opplagt og sover bedre i periodene jeg gjør dette. Når jeg ikke trenger å gå ned prøver jeg å følge dette også men med normalt kaloriinnskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Knekkebrøddietten. Jeg gikk ned 6 kilo på 11 dager

 

Anonymkode: 0efb1...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Da bør du spise mye sunn mat. Grønnsaker som gir deg vitaminer, droppe brød, poteter og ris. Kun rene kjøttprodukter som kyllingbryst. 

Anonymkode: 17662...3c9

Hvorfor droppe brød, poteter og ris?

Minner meg om denne minneverdige episoden fra God Morgen Norge, hvor Emil Meek kaster skjorta (fra 04:10). Vår Staude spør om det er en stund siden han har spist brød.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.2.2019 den 21.03, AnonymBruker skrev:

Ja lest det om 7000 kalorier per uke. Logget faktisk maten med Lifesum en stund, og føler kanskje det er lurt. 

Men, hvordan finner jeg ut mitt dagsbehov? Jobber på kontor🙈 

er det sånn at man kan spise for lite også? Er kanskje for lite å spise feks : 1 tine yoghurt ca 100 kalorier klokka 7, og så en salat på 300 kalorier klokka 11.30? Og så ikke middag før klokka 17 kanskje. Føler uansett hva jeg gjør så går jeg ikke ned. Var aldri noe problem og veide ikke så mye før jeg fikk barn. For 4 år siden 🙈

Kjenner jeg har gitt opp fordi jeg aldri hadde problemer før, men nå går det ikke. 

Anonymkode: a079b...1b0

Bytt ut tine yoghurten med yoplait0% og spis et knekkebrød (Wasa husmann er kalorifattig) med magert pålegg i tillegg. Ikke ost. Spis en appelsin noen timer senere. En salat uten oljer og dressinger til lunsj, men helst litt bønner eller kylling slik at du får litt metthetsfølelse. En/et frukt/muslibar/knekkebrød til mellommåltid. Middag av kjøtt/fisk/kylling med grønnsaker. En frukt/knekkebrød til kvelds. 

Lite og ofte er stikkordet. Du skal ikke være sulten, men begrense kaloriinnhold og mengde mat. 

Før spiste jeg ganske store porsjoner. Forsynte meg flere ganger. Ble fort fire brødskiver. Nå er jeg fornøyd etter to knekkebrød. Går ned en kg i uka og har gjort siden nyttår. 

Anonymkode: 0894e...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk kalorier på drikke. Det er tull. Drikk vann.

Anonymkode: 0894e...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...