Gå til innhold

Andreas (64) skulle bare fikse telefonen - kom tilbake med varer for over 10.000 kroner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.tb.no/lier/nyheter/butikker/andreas-64-skulle-bare-fikse-telefonen-kom-tilbake-med-varer-for-over-10-000-kroner-jeg-var-sa-flau-at-jeg-orket-ikke-si-det-til-kona/s/5-57-1087327

Andreas (64) skulle bare fikse telefonen - kom tilbake med varer for over 10.000 kroner:

– Jeg var så flau at jeg orket ikke si det til kona.

*

Jeg tenker det må være flauere å stå frem i avisa. 😏

Anonymkode: b282d...9a4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du si litt mer? Det er betalingskrav for å lese artikkelen. Hva var det han ble overtalt til å kjøpe?

Anonymkode: cc1ee...697

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du si litt mer? Det er betalingskrav for å lese artikkelen. Hva var det han ble overtalt til å kjøpe?

Anonymkode: cc1ee...697

Virker som han ble overtalt til å kjøpe et nettbrett, tastatur, kabeler og div.

 

Endret av Mynona
Opphavsrett
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Men han er vel gammel nok til å ha lært seg å si nei? Jeg skjønte ikke helt dette. Er artikkelen vinklet sånn at det er de ekstremt pågående selgernes skyld eller hva?
Kan han ikke gå tilbake med sakene og få pengene igjen mot kvittering?

Anonymkode: cc1ee...697

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fikk tilbake en del penger. Tok med seg en annen person tilbake til butikken, det ble ikke hyggelig stemning.

Taktikken deres var vissnok å gi kunden en kniv slik at de brøt forseglingen. Dermed ingen returrett.

Anonymkode: f5bec...5f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han fikk tilbake en del penger. Tok med seg en annen person tilbake til butikken, det ble ikke hyggelig stemning.

Taktikken deres var vissnok å gi kunden en kniv slik at de brøt forseglingen. Dermed ingen returrett.

Anonymkode: f5bec...5f5

? Før eller etter at kunden betalte?

Anonymkode: 0f83c...e2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

? Før eller etter at kunden betalte?

Anonymkode: 0f83c...e2b

Med det samme det var betalt.

Anonymkode: f5bec...5f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Med det samme det var betalt.

Anonymkode: f5bec...5f5

Takk for svar! Ga de kniven med oppfordring ca som dette: "Du vil vel gjerne åpne den med det samme? :) "

Anonymkode: 0f83c...e2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig nysgjerrig på hvilken butikk dette er. For på både Elkjøp og Power kan man jo bytte varer selv om de er åpnet/brukt.

Anonymkode: 10019...ad9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes han er tøff som tør å stå fram med det og snakker om det. Han er sikkert ikke alene om å ha slike problemer og selgerne på den butikken må være noen av de sleipeste. Skulle likt å visst hvilken butikk det gjelder slik at det er mulig å styre unna for all fremtid.

Anonymkode: ea84b...712

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikken heter Telliberry og greia er at de sier at han får en høyttaler gratis,  hvis han kjøper et nettbrett.  Og så må han kjøpe lader til nettbrettet,  og deksel.  De gir kunden en kniv for å åpne esken med en gang det er betalt,  og da er det ikke noe angrerett visstnok.  

Kunden fikk tilbake noe penger etter at senterledelsen blandet seg.  De likte ikke den aggressive markedsføringen.

 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han fikk tilbake en del penger. Tok med seg en annen person tilbake til butikken, det ble ikke hyggelig stemning.

Taktikken deres var vissnok å gi kunden en kniv slik at de brøt forseglingen. Dermed ingen returrett.

Anonymkode: f5bec...5f5

?????? Før kunden betalte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tirben skrev:

Butikken heter Telliberry og greia er at de sier at han får en høyttaler gratis,  hvis han kjøper et nettbrett.  Og så må han kjøpe lader til nettbrettet,  og deksel.  De gir kunden en kniv for å åpne esken med en gang det er betalt,  og da er det ikke noe angrerett visstnok.  

Kunden fikk tilbake noe penger etter at senterledelsen blandet seg.  De likte ikke den aggressive markedsføringen.

 

 

 

 

Sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Så han hadde ikke lyst til å fortelle kjerringa si om dette. 

 Samtidig som man har null problemer med å stå frem i avisen med fullt navn og bilde? 

Anonymkode: 16258...285

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 Så han hadde ikke lyst til å fortelle kjerringa si om dette. 

 Samtidig som man har null problemer med å stå frem i avisen med fullt navn og bilde? 

Anonymkode: 16258...285

 Han ville ikke fortelle henne det rett etterpå,  for hun hadde blitt " lurt" av samme butikk tidligere!!!! Han har selvfølgelig fortalt det nå! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ærlig talt, han er en voksen mann, og burde han ha lært seg å si nei innen han er 64! Jeg skjønner ikke at dette er noe å hyle i avisene om. De gav ham et tilbud, han takket ja. De bryter heller ingen lover i forhold til kjøpsloven. Mange nordmenn tror de har rettigheter de rett og slett ikke har i forhold til bytterett og angrerett. For noe tull å drite seg ut i avisen over.

Anonymkode: 6d694...205

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt en skal i avisa for.. hva med å si NEI jeg er ikke intresert i tilbudene (som selgeren sikkert er pålagt å tilby) 

Anonymkode: e6ce9...177

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om Telliberry butikken på Liertoppen. Jeg unngår faktisk den delen av senteret eller går en omvei innom Cubus som ligger på motsatt side av gangen for å slippe de plagsomme selgerne som står i gangen for å hanke inn kunder - og jeg vet jeg ikke er alene om det.

Salgsprosessen starter med at de vil "gi bort" en gratis penn til touchskjerm og de tar ikke nei for et nei, har flere ganger opplevd at de har fulgt etter meg og insistert på at jeg skal ta i mot. Sier man ja er det i gang og de vil ha deg med inn i butikken for å presentere "gode" tilbud. Selgerne snakker fort og mye og er minst like pågående som de som selger strøm, vitaminer eller forsøker å verve medlemmer til diverse organisasjoner på gata, eller som selgerne jeg møtte på markedet i gamlebyen i Dubai. Jeg synes det er merkelig at Liertoppen syns det er greit at de holder på sånn.

 

Anonymkode: 2b1fb...220

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...