Gå til innhold

Noe er alvorlig galt med babyen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt siden han ble født så har han hylt. Hele dagen lang! Ingenting er godt nok! Han er alltid grinete uansett hva vi gjør. Han kan leke minst 10 min før helvete bryter løs igjen. Vi har vært inn og ut av ulike helsestasjoner for å prøve og finne feilen her. Han er nå 7 mnd og han gråter store deler av dagen fremdeles! Vi finner ikke ut hvorfor! Har sjekket hos lege, fysio og manuell terapaut for eventuelle låsninger, melkeallergi, refluks osv. 

Han spiser godt i løpet av dagen, og sover godt om natta. Men fra han står opp så er det bare hyl! Jeg er så utrolig sliten, og denne mammarollen er tøffere enn jeg noen gang forestilte meg. Jeg er utmatta, deprimert og konstant lei meg. Syns det er jævlig å se sønnen min sånn, samtidig som jeg vet at jeg gjør alt jeg kan! Jeg bærer på han hele dagen for det er det eneste som hjelper. Vi trodde kolikk først, men han har ingen tegn til vondt i magen. Avføring og promp er helt normalt.

vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget. Men akkurat nå føles alt umulig. Jeg har ikke mer å gi, selv om jeg vet at det ikke er et alternativ jeg kan velge.

flere enn meg som har opplevd dette? Helt siden han var 2 mnd har jeg hørt: det blir bedre! Bare vent en mnd til så roer det seg nok. vel...

Anonymkode: dea96...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen erfaring å dele, men vil bare sende en gigantisk klem :hjerte: Kan ikke forestille meg hvor fortvilende det må være. Hold ut! Jeg kan ikke love at det blir bedre innen en måned, men at det blir bedre til slutt er sant. Hold ut! Du er tøffere enn du tror. 💪🏻

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Det er nok slitsomt ha en baby som bare er missfornøyd hele tiden. Har dere forsøkt smokk? Hva med bæresjal? Anbefaler dennehttps://www.mimmis.no/baby-ktan-beresjal-bomull-svart-xs?utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Baby+K'Tan+Baby+Ktan+Bresjal+Bomull+Svar

Gråter han skikkelig, slik at dere mistenker smerte ol? Eller tror dere han vil ha nærkontakt? Kan være mye disse små plages av. Alt fra kløende klær, ull osv, til tørste, sult, nærhetsbehov osv. 

Anonymkode: e0d40...955

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, blåtimen skrev:

Har ingen erfaring å dele, men vil bare sende en gigantisk klem :hjerte: Kan ikke forestille meg hvor fortvilende det må være. Hold ut! Jeg kan ikke love at det blir bedre innen en måned, men at det blir bedre til slutt er sant. Hold ut! Du er tøffere enn du tror. 💪🏻

Tusen takk for trøstende ord❤️ Jeg vet det blir bedre.. men nå føles det så fjernt! 

Han er jo egentlig en veldig blid baby, smiler og ler når vi bærer, han er jo verdens beste.. 

svigers sier at pappaen også var sånn. helt lik. Så kanskje det går i arv😂🙈

ts

Anonymkode: dea96...73a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kolikk er når barnet gråter mer enn 3 timer 3 minst 3 dager i uka. Det er altså *ikke* begrenset til magevondt, så hvis han gråter så mye uten at dere finner årsak er det per definisjon kolikk. Man vet dessverre ikke hvorfor noen barn gråter mer enn andre, det kan godt hende de har vondt, men det er jo umulig å vite. Enkelte forskere lurer på om enkelte barn rett og slett har en form for migrene. Det sier litt om hvor vanskelig det er å forstå og behandle! 

Jeg har dessverre ingen råd, det høres veldig tungt ut. Bare masse sympati! Eneste trøsten er at det for de aller fleste bedrer seg en eller annen gang i løpet av første leveår... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Huff. Det er nok slitsomt ha en baby som bare er missfornøyd hele tiden. Har dere forsøkt smokk? Hva med bæresjal? Anbefaler dennehttps://www.mimmis.no/baby-ktan-beresjal-bomull-svart-xs?utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Baby+K'Tan+Baby+Ktan+Bresjal+Bomull+Svar

Gråter han skikkelig, slik at dere mistenker smerte ol? Eller tror dere han vil ha nærkontakt? Kan være mye disse små plages av. Alt fra kløende klær, ull osv, til tørste, sult, nærhetsbehov osv. 

Anonymkode: e0d40...955

Han tar smokk og bruker den ganske mye😊 vi bruker også bæresjal, ellers hadde jeg vel ikke hatt igjen rygg kan jeg tenke meg🙈 

vi mistenker ingen smerte. Er mer sutring om du skjønner? med en gang jeg tar han opp så er alt bra igjen. men må altså bære HELE DAGEN. vi bruker ikke ull på han da han er generelt varm av seg. Han har myk og god hud uten noe form for eksem eller lignende så virker ikke som han klør🤷🏼‍♀️ Nærhetsbehov har han nok, siden han er på meg som en mygg hele dagen lang. Jeg har han på fanget når jeg går på do liksom, når jeg skal dusje så må jeg ta han med meg. Er helt ekstremt.. 

ts

Anonymkode: dea96...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen barn kan være hypeesenitive.

Det kan være  at samspillet mellom deg og sønnen din ikke er helt optimalt uten at det er noe dramatisk farlig for den del. Hvis far skal ha pappa perm snart så kan det være en gyllen anledning at man får litt endrede rutiner og kanskje kommer ut av et spor. Da går du også kommet deg litt ut og kanskje et avbrekk i en ganske utmattende rolle.

Noen barn kan også bli veldig sutrete hvis der ikke er en rutinert hverdag med faste aktiviteter som feks å dra til åpen barnehage eller gjøre noe konkret som er å komme seg ut av huset/leiligheten. Kjedsomhet kan det virke som noen barn begynner å skrike/sutre av.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at du skriver at han ikke virker å ha vondt eller skriker når dere bærer, så da er det nok ikke kolikk nei. En ekte klistremerkebaby bare? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Albbas skrev:

Kolikk er når barnet gråter mer enn 3 timer 3 minst 3 dager i uka. Det er altså *ikke* begrenset til magevondt, så hvis han gråter så mye uten at dere finner årsak er det per definisjon kolikk. Man vet dessverre ikke hvorfor noen barn gråter mer enn andre, det kan godt hende de har vondt, men det er jo umulig å vite. Enkelte forskere lurer på om enkelte barn rett og slett har en form for migrene. Det sier litt om hvor vanskelig det er å forstå og behandle! 

Jeg har dessverre ingen råd, det høres veldig tungt ut. Bare masse sympati! Eneste trøsten er at det for de aller fleste bedrer seg en eller annen gang i løpet av første leveår... 

Det må jo være noe sånt. Han elsker å være nær meg eller pappaen, altså når vi bærer han. Det er jo kolikk vi har hatt som fokus hele tiden, men det burde jo gå over etter en viss tid. 

Vi bare teller ned dagene hvor han fyller ett år, og ting forhåpentligvis har roa seg. Samtidig som han faktisk er grinete osv så er han jo også verdens største sjarmtroll. Med en gang vi bærer på han så ler og fniser han og er verdens skjønneste. Merkelige greier det her🙈

ts

Anonymkode: dea96...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dere har sjekket med lege, fysioterapeut og helsesøster, så ville jeg prøvd å slått meg til ro med det de sier. Har selv hatt et barn som hadde mye plager. Vi fikk hjelp da, men så lenge det sannsynligvis ikke er noe galt som kan behandles så må du bare holde ut og gjøre det du kan. 

Det kan være vanvittig tøft.  Men det blir bedre etterhvert. Ta kontakt med lege/helsesøster når du har behov. 

Og om det ikke er noe som er 'galt', da går det over! 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier helsesykepleieren på helsestasjonen? Har hun/han ingen råd eller formening?

Det er ikke helt sikkert noe er galt med babyen, isåfall burde det vært tatt tak i forlengst?? Hvis han ellers er bra høres det mer ut som han trenger mer nærhet enn flere andre, det i seg selv trenger ikke bety at noe er galt med ham.

Anonymkode: db548...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 4barnsmor skrev:

Noen barn kan være hypeesenitive.

Det kan være  at samspillet mellom deg og sønnen din ikke er helt optimalt uten at det er noe dramatisk farlig for den del. Hvis far skal ha pappa perm snart så kan det være en gyllen anledning at man får litt endrede rutiner og kanskje kommer ut av et spor. Da går du også kommet deg litt ut og kanskje et avbrekk i en ganske utmattende rolle.

Noen barn kan også bli veldig sutrete hvis der ikke er en rutinert hverdag med faste aktiviteter som feks å dra til åpen barnehage eller gjøre noe konkret som er å komme seg ut av huset/leiligheten. Kjedsomhet kan det virke som noen barn begynner å skrike/sutre av.

 

Kan godt være det er meg som er "problemet". Men føler liksom ikke helt det heller. Er jo meg han vil være hos hele tiden. Eller pappaen for den saks skyld! Pappaen er hjemmeværende da han driver eget firma, så vi er begge hjemme med han 😊 vi har gode rutiner, med faste aktiviteter som babysvømming og babysang. Dette liker han!! Faste leggerutiner, måltider osv. føler jo liksom at jeg har lagt opp til en god, trygg og fin hverdag. Men selvsagt, kanskje jeg må endre på noe? far skal ikke ut i perm da han allerede går hjemme hele tiden, jobber et par timer på kveldstid hver dag men da er jo lille i drømmeland. 

Ts

Anonymkode: dea96...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår på straks 8 mnd er ganske lik. Skriker nesten hele tiden uansett hva vi gjør og ingenting er godt nok. Blir og fornøyd når vi bærer han, men ikke så mye ellers. Ingen låsninger eller noe her heller.  Føler med deg, er helt utrolig slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva sier helsesykepleieren på helsestasjonen? Har hun/han ingen råd eller formening?

Det er ikke helt sikkert noe er galt med babyen, isåfall burde det vært tatt tak i forlengst?? Hvis han ellers er bra høres det mer ut som han trenger mer nærhet enn flere andre, det i seg selv trenger ikke bety at noe er galt med ham.

Anonymkode: db548...8ec

De sier bare at vi må fortsette som vi gjør. Ha faste rutiner osv. de sier at enkelte barn trenger mer nærhet fra foreldrene. Noe vi merker veldig godt for å si det sånn🙈 

før fikk vi jo litt avlasting av besteforeldrene, hvertfall noen timer av og til slik at vi kunne få slappe av litt. Men nå hyler han jo og blir nesten redd om de holder han eller noe. Han må alltid se at jeg eller pappaen er i rommet. Så nå har barnepass blitt vanskelig også🙈

ts

Anonymkode: dea96...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han tar smokk og bruker den ganske mye😊 vi bruker også bæresjal, ellers hadde jeg vel ikke hatt igjen rygg kan jeg tenke meg🙈 

vi mistenker ingen smerte. Er mer sutring om du skjønner? med en gang jeg tar han opp så er alt bra igjen. men må altså bære HELE DAGEN. vi bruker ikke ull på han da han er generelt varm av seg. Han har myk og god hud uten noe form for eksem eller lignende så virker ikke som han klør🤷🏼‍♀️ Nærhetsbehov har han nok, siden han er på meg som en mygg hele dagen lang. Jeg har han på fanget når jeg går på do liksom, når jeg skal dusje så må jeg ta han med meg. Er helt ekstremt.. 

ts

Anonymkode: dea96...73a

Da er han nok «bare» mammadalt, og liker seg best når han er nær deg. Bæresjal er gull verdt, har selv hatt en slik du beskriver. Det blei bedre. Hadde babygym der han kunne leke noen minutter, men ville opp ganske snart igjen. Det løsnet litt da han begynte krype 😊 Bambusklær er forresten nydelig for huden. Prøv å utelukke «irritasjonsmomenter» som vaskemidler osv. Kanskje du må prøve gi magevennlig mat itillegg. Havre er bra, både havremelk og havre grøt. Lykke til. PS: tenker at om det hadde vært noe alvorlig, hadde dere merket det på nattesøvnen, appetitten osv.

Anonymkode: e0d40...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen råd. .men en klem!

Ett barn i barselgruppa gråt omtrent hver gang jeg så henne. Skal innrømme jeg tenkte at hun kanskje hadde en diagnose...

Så traff jeg den igjen nå som 3-åring. For en solstråle! Moren sier det første året var helvete 

Anonymkode: 160a9...144

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan godt være det er meg som er "problemet". Men føler liksom ikke helt det heller. Er jo meg han vil være hos hele tiden. Eller pappaen for den saks skyld! Pappaen er hjemmeværende da han driver eget firma, så vi er begge hjemme med han 😊 vi har gode rutiner, med faste aktiviteter som babysvømming og babysang. Dette liker han!! Faste leggerutiner, måltider osv. føler jo liksom at jeg har lagt opp til en god, trygg og fin hverdag. Men selvsagt, kanskje jeg må endre på noe? far skal ikke ut i perm da han allerede går hjemme hele tiden, jobber et par timer på kveldstid hver dag men da er jo lille i drømmeland. 

Ts

Anonymkode: dea96...73a

Da er det nok bare å ta tiden til hjelp og det ordner seg helt sikkert! Men full forståelse for at du/ dere blir slitne, babytiden kan være veldig intens... 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare la ham være litt misfornøyd. Jeg vet det høres feil ut nå. Men om det er bare sutring, og han er 7 mnd, han er ingen nyfødt, er det ingen skam å la ham bruke 5 min på å finne underholding fpr seg selv. Legg ham på lekematta, med masse leker rundt. Gjerne på magen, om han er ikke så flink å ligge på magen, la ham ha en brettet håndkle under bryst. Si høyt, mamma må på do nå - og gå ut av rommet. Så vent. Jeg tipper det blir en protest først men først han ser at du ikke er der, så vil han se rundt seg og finne noe å leke med.

Ikke nødvendigvis noe er galt. Det kan være temperement. Altså, han er bare sånn type som kjeder seg lett, sosial og vil bli underholdt, og viser følelser sterkt, og er rett og slett kravstor og med sterke meninger. Absolutt ingen dårlige kvaliteter å ha videre i livet. Men å lære ham å være bitte litt alene, altså vi snakker 5 min, vil ikke skade. Det gir en mestringsfølelse, å finne ut av ting selv, på helt annet nivå, enn å være hundre procent underholdt av mamma hele dagen lang.

Anonymkode: 58ff2...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er han nok «bare» mammadalt, og liker seg best når han er nær deg. Bæresjal er gull verdt, har selv hatt en slik du beskriver. Det blei bedre. Hadde babygym der han kunne leke noen minutter, men ville opp ganske snart igjen. Det løsnet litt da han begynte krype 😊 Bambusklær er forresten nydelig for huden. Prøv å utelukke «irritasjonsmomenter» som vaskemidler osv. Kanskje du må prøve gi magevennlig mat itillegg. Havre er bra, både havremelk og havre grøt. Lykke til. PS: tenker at om det hadde vært noe alvorlig, hadde dere merket det på nattesøvnen, appetitten osv.

Anonymkode: e0d40...955

Takk for råd ❤️ Ja han spiser godt og sover godt både på nattestid og på dagtid. Merker også at nå når han snart knekker koden på å krabbe (ikke langt unna) så merker jeg at han blir irritert når han ikke får det til. Tar vel maks 5 min før han må opp igjen til meg. Han er så utrolig sta og vil ha ting på sin måte virker det som🙈 kanskje det blir bedre når han begynner å krabbe 😁

ts

Anonymkode: dea96...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bare la ham være litt misfornøyd. Jeg vet det høres feil ut nå. Men om det er bare sutring, og han er 7 mnd, han er ingen nyfødt, er det ingen skam å la ham bruke 5 min på å finne underholding fpr seg selv. Legg ham på lekematta, med masse leker rundt. Gjerne på magen, om han er ikke så flink å ligge på magen, la ham ha en brettet håndkle under bryst. Si høyt, mamma må på do nå - og gå ut av rommet. Så vent. Jeg tipper det blir en protest først men først han ser at du ikke er der, så vil han se rundt seg og finne noe å leke med.

Ikke nødvendigvis noe er galt. Det kan være temperement. Altså, han er bare sånn type som kjeder seg lett, sosial og vil bli underholdt, og viser følelser sterkt, og er rett og slett kravstor og med sterke meninger. Absolutt ingen dårlige kvaliteter å ha videre i livet. Men å lære ham å være bitte litt alene, altså vi snakker 5 min, vil ikke skade. Det gir en mestringsfølelse, å finne ut av ting selv, på helt annet nivå, enn å være hundre procent underholdt av mamma hele dagen lang.

Anonymkode: 58ff2...39c

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver 🙈 jeg og pappaen føler veldig at han er ekstremt sta. som feks når vi leker på gulvet. Han prøver å nå ting rundt han, og blir steik forbanna om han ikke får det til. Og da er det gjort 🙈 er jo bare sutring. Men om jeg bare lar han ligge der å sutre så går det jo over til skikkelig gråt etter hvert og jeg tar han da opp. Da er alt bra. Derfor håper jeg at det blir bedre når han begynner å krabbe. om maten ikke kommer fort nok så begynner han. han er skikkelig sta🤷🏼‍♀️ Men som Svigers sier, pappaen var helt lik. Og men han så bedret det seg ikke før rundt 1 års alderen..

ts

Anonymkode: dea96...73a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...