Gå til innhold

Stiger flyprisene for hver gang du trykker deg inn for å se?


exictence

Anbefalte innlegg

Bruker flyselskapene cookies, så de registrerer at jeg har vært inne og søkt på flyreise på en viss dato. Og så setter de opp prisen neste gang du er inne og søker på det samme?

Det virker sånn. Eller er det bare tilfeldig?

Skulle bestille meg en reise, og fant de fine prisene, men skulle vente til neste dag med å bestille. Neste dag var det 3 ganger så dyrt.

 

 

Endret av exictence
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker sånn for meg også. Om det faktisk stemmer, det vet jeg ikke. Men om jeg skal bestille billetter så er jeg faktisk så 'gal' at jeg bruker inkognito/inprivate, sletter alle logger og bytter på mellom pc og telefon. 

Jeg håper du får bestilt til en grei pris! 😘

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet de gjør det på hotels.com osv. så sikkert med flybilletter også! Bare å prøve med en annen pc/mobil, så ser du at prisene endrer seg..

Men smart det solmånestjerner gjør!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, saltvann skrev:

Vet de gjør det på hotels.com osv. så sikkert med flybilletter også! Bare å prøve med en annen pc/mobil, så ser du at prisene endrer seg..

Men smart det solmånestjerner gjør!

Ja, jeg gjør det samme når jeg bestiller hotell. 😊 jeg TROR det funger sånn noenlunde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, de gjør det. Jeg surfer på min egen, også bestiller jeg på jobbpc

Anonymkode: 5c296...963

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, exictence skrev:

Takk

Takk for lure tips.

Settes prisene opp på en søndag, tro?

 

Kan godt være. Sjekk flere dager, med forskjellig telefon/nettbrett/pc. Bruk inkognito/inprivate, og slett alle logger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂😂😂😂😂😂😂

Konspirasjonsteorier. 

Nei, det gjør de ikke, men prisene forandres hele tiden basert på antall billetter igjen, tid til avreise osv.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de gjør det. Jeg surfer på min egen, også bestiller jeg på jobbpc

Anonymkode: 5c296...963

😂😂😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FrodeF skrev:

😂😂😂😂😂😂😂

Konspirasjonsteorier. 

Nei, det gjør de ikke, men prisene forandres hele tiden basert på antall billetter igjen, tid til avreise osv.. 

Du er naiv! Ja, det har noe med generell etterspørsel å gjøre. Men jeg har sett det selv over tid: de vet hvem de kan be om høyere pris fra. Vær kritisk og bevisst!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Du er naiv! Ja, det har noe med generell etterspørsel å gjøre. Men jeg har sett det selv over tid: de vet hvem de kan be om høyere pris fra. Vær kritisk og bevisst!

Nei, du er hjernevasket og paranoid. ALLE som har testet dette konkluderer med at det ikke stemmer. At du i ditt hodet ikke er enig sier mest om deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, FrodeF said:

😂😂😂😂😂😂😂

Konspirasjonsteorier. 

Nei, det gjør de ikke, men prisene forandres hele tiden basert på antall billetter igjen, tid til avreise osv.. 

Jo, de gjør det. Hilsen ei som jobber på utviklingsteamet til Ctrip (Skyscanner) 

Som andre sier, det lønner seg å søke fra én maskin og bestille fra en annen samt slette cookies for hver dag/bruk incognito.

Anonymkode: 435e6...698

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, FrodeF skrev:

Nei, du er hjernevasket og paranoid. ALLE som har testet dette konkluderer med at det ikke stemmer. At du i ditt hodet ikke er enig sier mest om deg. 

Jeg har testet det selv. Siden det ikke har skjedd så mange ganger så kan jeg ikke garantere at det er slik det er alltid. Men jeg har fått rimeligere billetter og hotell med å bruke min strategi. 

Paranoid eller ikke. Jeg har fått bedre priser på hotell og fly med å switche litt (nett, andres telefon/pc, annet nett)

Men du kan jo fortsette å betale blodpriser, om det er det du vil 

😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, FrodeF said:

Nei, du er hjernevasket og paranoid. ALLE som har testet dette konkluderer med at det ikke stemmer. At du i ditt hodet ikke er enig sier mest om deg. 

Jeg står bak flere av algoritmene for dette på Skyscanner, så jeg kan bekrefte at det stemmer. Jeg vet at Finn.no, Booking.com (de bruker algoritmer som øker prisene hver tredje/fjerde gang man kikker etter hva jeg har hørt), og alle flyselskapene her i Storbritania bruker det også. 

Anonymkode: 435e6...698

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg står bak flere av algoritmene for dette på Skyscanner, så jeg kan bekrefte at det stemmer. Jeg vet at Finn.no, Booking.com (de bruker algoritmer som øker prisene hver tredje/fjerde gang man kikker etter hva jeg har hørt), og alle flyselskapene her i Storbritania bruker det også. 

Anonymkode: 435e6...698

På booking.com har jeg fått merket det, ja. Bruker aldri tilleggs selskaper som liksom skal hjelpe deg til å finne en god pris. Jeg tror heller man skal gå direkte.

Men trodde ikke Norwegian eller SAS drev slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...