Gå til innhold

Den logiske konsekvensen av identitetspolitikken: Denne mannen føler seg tjue år yngre enn det som står i passet hans og ønsker nytt fødeår


Bjølsen Pølsemølle

Anbefalte innlegg

- Din eldste sønn er 42. Så du ønsker å være bare sju år eldre enn han? 
- Ja, og?

Emma Clare har videointervjuet den nederlandske mannen som blir nektet å bytte føde år av nederlandske domstoler:

https://www.dn.no/DNtv/video/2019/02/15/0621/denne-mannen-foler-seg-tjue-ar-yngre-enn-det-som-star-i-passet-hans-det-provde-han-a-gjore-noe-med

Hvem har rett til å nekte meg et fødeår som samsvarer med min identitet?

 

*

Flere lignende saker fra den store verden:

‘Transracial’ man born white feels like he’s Filipino:

https://cw33.com/2017/11/13/transracial-man-born-white-feels-like-hes-filipino

16-Year-Old Black Teen Tells Dr. Phil She's White And Hates Black People:

https://www.essence.com/news/16-year-old-black-teen-tells-dr-phil-shes-white-and-hates-black-people

Endret av Bjølsen Pølsemølle
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er vanskelig å se at en skulle kunne nekte folk å selv definere sin alder, etnisitet osv. om en først mener alle selv skal kunne definere sitt kjønn, uavhengig av biologiske realiteter. Dette er som trådstarter påpeker den logiske konsekvensen av et samfunn som anerkjenner hva en føler seg som, som viktigere enn det en kan sies å være ut fra mer objektive kriterier, og jeg synes det er veldig rart at noen kan si at det er en selvfølge at alle selv kan bestemme kjønn, mens alder eller etnisitet skulle være noe helt annet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at....... har blitt det viktigste argumentet i enhver diskusjon.

Anonymkode: dcab2...5e6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg som en treåring. For meg ville det føles mest naturlig å gå i barnehage, fremfor å måtte jobbe, tjene penger og ta ansvar. Heldigvis har barna mine blitt voksne, så de kan jo ha meg 50/50 f.eks? Kult! :tommelsmil:

Anonymkode: 05944...39e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det kan jo tenkes at vi kan tenke i nyanser, ikke svart/ hvitt, slik at denne type problem ikke egentlig er problemer. Vel, bortsett fra om man vil lage enkle, absurde poeng som egentlig er meningsløse dersom man tenker seg om i 5 minutter

Dette er som å si at dersom vi skal straffe en 30 åringer for stjeling på butikken, så kan vi like godt straffe en 6-åring som stjal fra en kamerat i barnehagen med rettsak og samme opplegg som 30-åringen. For alle identiske saker skal behandles identisk. 

Åpenbart har vi nyanser og behandler ulike saker ulikt alt etter omstendighetene og detaljene i saken

Anonymkode: 1f21f...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor fordel for staten dersom mange eldre vil definere seg som mange år yngre enn de er, og dermed jobbe i flere tiår til istedenfor å pensjonere seg.

Litt verre dersom folk vil gjøre det motsatt vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ikke den logiske konsekvensen. Det er mennesker som tar det til det ekstreme. Majoriteten kommer aldri til å bli sånn. Det er et fåtall. Jeg er ikke så begeistra for identitetspolitikken jeg heller, men den har spilt en stor og viktig rolle i historien. Men når den parrer seg bare med rettigheter, og ikke plikter overfor medmennesker (alle mennesker), så sporer den selvfølgelig av.

Anonymkode: 9190f...483

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.2.2019 den 12.18, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg som en treåring. For meg ville det føles mest naturlig å gå i barnehage, fremfor å måtte jobbe, tjene penger og ta ansvar. Heldigvis har barna mine blitt voksne, så de kan jo ha meg 50/50 f.eks? Kult! :tommelsmil:

Anonymkode: 05944...39e

Du spøker, men jeg har det reelt sånn. Pga traumatiske ting som har skjedd så kommer jeg ikke videre fra fortiden. Syntes det er rart at omgivelsene og miljøet forandrer seg og takler det ikke. Spør meg om geografi så får du et kart sånn det så ut i 1989. Men nå er det stor forskjell på en 40 åring som vil være 20, og en 40 åring som vil være 8. Jeg hadde ikke fått særlig mange lekekamerater på småtrinnet. Det ser jo ut som jeg er 40. Hadde det ikke vært for det så skulle jeg gjerne byttet fødeår. 

 

 

 

 

Anonymkode: adc84...564

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/17/2019 at 12:08 PM, herzeleid said:

Ja det er vanskelig å se at en skulle kunne nekte folk å selv definere sin alder, etnisitet osv. om en først mener alle selv skal kunne definere sitt kjønn, uavhengig av biologiske realiteter. Dette er som trådstarter påpeker den logiske konsekvensen av et samfunn som anerkjenner hva en føler seg som, som viktigere enn det en kan sies å være ut fra mer objektive kriterier, og jeg synes det er veldig rart at noen kan si at det er en selvfølge at alle selv kan bestemme kjønn, mens alder eller etnisitet skulle være noe helt annet. 

Hold kjeft, din rasistiske homofob islamhater! Jeg er en svart 44 år gammel kvinne og er undertrykt! Mitt fysiske utseende har ingenting å si!

Anonymkode: 983bd...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig interresant blir det først når det som mener de egentlig er bilhjul, vaskemaskiner og hus kommer på banen! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Husholdning1 said:

Jeg føler meg 67 år gammel. Hvor er pensjonen min?

Jeg føler meg intelligent, hvor er mine motstandsmenn sine rasjonelle argumenter?

Anonymkode: 1f21f...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg intelligent, hvor er mine motstandsmenn sine rasjonelle argumenter?

Anonymkode: 1f21f...4fc

Der 👉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet i dagens samfunn er at slike ekstreme tilfeller får alt for mye oppmerksomhet. 

Og det er veldig vanskelig å vite om slike personer faktisk er seriøse. Eller om de oppfører seg patetisk, bare for å skrape til seg mest mulig oppmerksomhet.                                           

Anonymkode: d9271...382

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet i dagens samfunn er at slike ekstreme tilfeller får alt for mye oppmerksomhet. 

Og det er veldig vanskelig å vite om slike personer faktisk er seriøse. Eller om de oppfører seg patetisk, bare for å skrape til seg mest mulig oppmerksomhet.                                           

Anonymkode: d9271...382

Psykisk psyke er også et alternativ. Jeg skjønner heller ikke at vi vier sånt så mye oppmerksomhet. Men vi liker vel også å blåse det opp og late som om det er en truende bevegelse som holder på å ta over våre liv i verden?

Anonymkode: 9190f...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med "transabled" mennesker da?

https://nationalpost.com/news/canada/becoming-disabled-by-choice-not-chance-transabled-people-feel-like-impostors-in-their-fully-working-bodies

Sitat

“It’s a problem for individuals because it’s distressing. But lots of things are.” He suggests this is just another form of body diversity — like transgenderism — and amputation may help someone achieve similar goals as someone who, say, undergoes cosmetic surgery to look more like who they believe their ideal selves to be.

As the public begins to embrace people who identify as transgender, the trans people within the disability movement are also seeking their due, or at very least a bit of understanding in a public that cannot fathom why anyone would want to be anything other than healthy and mobile.

 

Anonymkode: 765fe...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.2.2019 den 12.08, herzeleid skrev:

Ja det er vanskelig å se at en skulle kunne nekte folk å selv definere sin alder, etnisitet osv. om en først mener alle selv skal kunne definere sitt kjønn, uavhengig av biologiske realiteter. Dette er som trådstarter påpeker den logiske konsekvensen av et samfunn som anerkjenner hva en føler seg som, som viktigere enn det en kan sies å være ut fra mer objektive kriterier, og jeg synes det er veldig rart at noen kan si at det er en selvfølge at alle selv kan bestemme kjønn, mens alder eller etnisitet skulle være noe helt annet. 

Hmm... Hvis man er en stygg kvinne og sliter, kan man da definere seg som skjønnhet og kreve å få dekket plastisk kirurgi? 

Anonymkode: bd00e...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...