Gå til innhold

Ta Cipralex om morgen eller om kvelden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart starte med Cipralex. Dere som bruker Cipralex eller har erfaring med den, fikk dere bivirkning som trøtthet eller våkenhet? Bør jeg ta den om morgen eller om kvelden? 

Anonymkode: eea20...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gått på det ett år og holder på å slutte nå. Jeg tar mine om kveldene! 

 

Cipralex sies å være den som gir minst bivirkninger, og vet det er sant for mange. Jeg fikk alle bivirkningene desverre, men jeg hadde tarmbetennelse når jeg startet så det kan jo ha noe å si! 

Jeg følte ikke jeg ble noe mer våken/trøtt, men vet ikke om det er noe andre kan føle. Prøv deg frem litt du! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonM skrev:

Har gått på det ett år og holder på å slutte nå. Jeg tar mine om kveldene! 

 

Cipralex sies å være den som gir minst bivirkninger, og vet det er sant for mange. Jeg fikk alle bivirkningene desverre, men jeg hadde tarmbetennelse når jeg startet så det kan jo ha noe å si! 

Jeg følte ikke jeg ble noe mer våken/trøtt, men vet ikke om det er noe andre kan føle. Prøv deg frem litt du! 

Takk for svar :) 

Anonymkode: eea20...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok de om kvelden. Jeg tror jeg hadde en grunn for det. Tok det sammen med vitaminene mine, og noen ganger smertestillende for å få sove. Det er mulig det bare var for å ha ett tidspunkt å forholde meg til. 

Anonymkode: 6a459...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok de om kvelden. Jeg tror jeg hadde en grunn for det. Tok det sammen med vitaminene mine, og noen ganger smertestillende for å få sove. Det er mulig det bare var for å ha ett tidspunkt å forholde meg til. 

Anonymkode: 6a459...129

Takk for svar. Virker som det er delt mening om man skal ta det om morgen eller om kvelden, på nettet. Turte ikke å begynne på de i går kveld, redd for å ikke få sove når jeg sliter litt med søvnproblem fra før.  Jeg tok en tablett om morgen nå. Får se hvordan det går. 

ts 

Anonymkode: eea20...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å ta den om morgningen, men ble litt trøtt av den. Nå tar jeg den når jeg går å legger meg og sover mye bedre. 

Vil også si at angsten, panikk angsten, sosial angsten og depresjonen har avtatt veldig mye.  Jeg har prøvd x antall andre medisiner, men denne har funket best til nå. Jeg kommer nok ikke til å slutte med det første med denne. 

Anonymkode: 8e8dc...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok den om morgenen, merket ikke trøtthet eller mer våken. Men de virket ikke, så jeg byttet merke. 

Anonymkode: 46264...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte å ta den om morgningen, men ble litt trøtt av den. Nå tar jeg den når jeg går å legger meg og sover mye bedre. 

Vil også si at angsten, panikk angsten, sosial angsten og depresjonen har avtatt veldig mye.  Jeg har prøvd x antall andre medisiner, men denne har funket best til nå. Jeg kommer nok ikke til å slutte med det første med denne. 

Anonymkode: 8e8dc...45e

hvilke andre medisiner har du prøvd?jeg har prøvd flere som ikke har virket. har sterk sosial angst og ekstreme muskelspenninger som gir meg mye smerter. har ny fastlege som ønsker at jeg skal begynne på cipralex. jeg tar ca to sobril hver mnd for at kroppen skal få litt timeout.

Anonymkode: ae120...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.


Minner også om retningslinjene for Kropp og Helse - rommet:

Sitat

* Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege.

Med vennlig hilsen, 
Monstrum, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...