Gå til innhold

Andre som blir påvirket av at kriminaliteten blir mer brutal?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir dere påvirket og akkurat litt mer utrygg/redd enn ellers av alle disse tragiske grovere kriminelle tingene som skjer ulike steder i landet om dagen? Tenker da på knivstikkinger i Oslo/Bergen de siste ukene, kidnappingsaken, folk som trasker rundt med våpen i offentlig rom og blir avvæpnet etter tips osv? Føler dere at dere er trygge selv?

Anonymkode: 12c8b...910

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den bortskjemte foreldregenerasjonen vår er kanskje de eneste som har fått lov å vokse opp i et så trygt, homogent samfunn med fungerende rettsstat og sosialdemokrati som Skandinavia på 70-80-tallet. Det var et lite blaff av eutopi i verdenshistorien. De skuslet der naturligvis bort.

Anonymkode: 4fe56...f2b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hindrer bevegelsesfriheten min, ja. Likevel, jeg har sjelden behov for å bevege meg på belastede områder alene, men det hadde vært fint å hatt muligheten da.
 

Anonymkode: 7ef30...327

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, foretrekker dette framfor 1500-tallet med diverse kreative torturmetoder, gjerne i offentligheten. Har det helt greit jeg. Men må si, som mann er jeg dessverre veldig utsatt for tilfeldig overfall... liker ikke å gå alene ute når det er mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor nå er det trygt og godt. Der jeg bodde for 20 år siden var det også trygt og godt, men der er det ikke særlig trygt lenger. Slik er det med mange steder.

Det er en nitrist utvikling, det skulle aldri ha fått skjedd, og det er ingen som helst gode grunner til at det har fått blitt sånn. Det er som det ble sagt ovenfor, det er skuslet bort. 

Anonymkode: 99a99...9cb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har skjedd en del hvor jeg har bodd og dessverre merker jeg at jeg kan være mer observant til tider nå og sørger for å ikke gå hjem så alt for sent på kveldene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/16/2019 at 8:20 PM, AnonymBruker said:

Den bortskjemte foreldregenerasjonen vår er kanskje de eneste som har fått lov å vokse opp i et så trygt, homogent samfunn med fungerende rettsstat og sosialdemokrati som Skandinavia på 70-80-tallet. Det var et lite blaff av eutopi i verdenshistorien. De skuslet der naturligvis bort.

Anonymkode: 4fe56...f2b

:klo:

Anonymkode: 18ffc...57c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2019 den 20.20, AnonymBruker skrev:

Den bortskjemte foreldregenerasjonen vår er kanskje de eneste som har fått lov å vokse opp i et så trygt, homogent samfunn med fungerende rettsstat og sosialdemokrati som Skandinavia på 70-80-tallet. Det var et lite blaff av eutopi i verdenshistorien. De skuslet der naturligvis bort.

Anonymkode: 4fe56...f2b

Den "bortskjemte foreldregenerasjonen" vår klarte åpenbart å oppføre seg. Generasjonen etter greide ikke å ta dette innover seg og måtte lage kvalme.

Anonymkode: 6d64c...167

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Politiet har sluttet å føre statistikk over kniv-angrep.      

Så det er helt umulig å vite hvordan ståa egentlig er.     

Anonymkode: 6c145...f9f

what!? Det burde bli ført statistikk over dette synes jeg. Tatt seg veldig opp siste tiden. Bra de har innført bøter og blitt strengere på kniv på offentlig gate. Det virker nesten som om det har skjedd en smitteeffekt nå, men det er vel tilfeldig at det hoper seg opp. Kriminalitet går i bølger, man kan ha 10 knivstikkinger på en uke for så å ha rolige perioder. Men det lover ikke helt godt vil jeg si. Nå er det både norske og utenlandske som er involvert, men jeg er veldig bekymret for gjengmentaliteten som råder. Gjenger som går rundt med stikkvåpen og som raner folk på gaten. Det er ikke et typisk norsk fenomen. Heller ikke gjengmentalitet. Dvs vi hadde en masse gjenger da jeg var ung, norske, som drev med allverdens kriminalitet. Men da hadde ikke kniv. Det var mest innbrudd og dop. Ikke ran på barn og ungdom. 

Anonymkode: 7c487...04f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2019 den 20.25, Katten.2.0 skrev:

Er ikke kriminaliteten ganske mild nå?

Syns du drap er mild kriminalitet? Senest i dag ble en dame høgd i hjel med øks uten foranledning i Haugesund. 

Han de pågrep er domfelt 20 ganger fra før, blant annet for å sparke en kvinne som lå nede i hodet. Den gangen ble han stanset av vitner, men hadde vel drept henne og om ingen hadde grepet inn. Han fikk 6 måneder for det. Så straffen er mild, kriminaliteten kunne vel egentlig ikke vært mye grovere.

(Kilde: nrk.no https://www.nrk.no/rogaland/drapssiktet-domfelt-over-20-ganger-tidligere-1.14439250)

ts

Anonymkode: 12c8b...910

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Syns du drap er mild kriminalitet? Senest i dag ble en dame høgd i hjel med øks uten foranledning i Haugesund. 

Han de pågrep er domfelt 20 ganger fra før, blant annet for å sparke en kvinne som lå nede i hodet. Den gangen ble han stanset av vitner, men hadde vel drept henne og om ingen hadde grepet inn. Han fikk 6 måneder for det. Så straffen er mild, kriminaliteten kunne vel egentlig ikke vært mye grovere.

(Kilde: nrk.no https://www.nrk.no/rogaland/drapssiktet-domfelt-over-20-ganger-tidligere-1.14439250)

ts

Anonymkode: 12c8b...910

Man kan jo ikke ta enkelttilfeller. Sist jeg så på drapsstatistikk i Norge var den ganske stabil, og relativt lav sett opp mot befolkningen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den "bortskjemte foreldregenerasjonen" vår klarte åpenbart å oppføre seg. Generasjonen etter greide ikke å ta dette innover seg og måtte lage kvalme.

Anonymkode: 6d64c...167

Du kan ikke tenke deg til at det ikke er etterkommerne av den bortskjemte foreldregenerasjonen som er problemet her eller? F.eks. heller at dette er et importert problem, kanskje? Akkurat som æresdrap, omskjæring og andre trivialiteter?

Anonymkode: 7ef30...327

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neh. Sjekk statistikken, det er ikke mer vold i samfunnet nå enn for 10 år siden.

Anonymkode: e5360...287

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jobbet i en ¨middel-stor by¨, var på byen. En ¨Smarting¨ Spyttet en i trynet, -var en historie bak...

GRISEFEIGE DØRVAKTER, -Fra tre Steder Sto å glana, Sammen med Sikkert 20 ¨voksne¨ folk...

Tre mann på... LOT Han få, det jeg mente var ¨passe¨... MEN, NÅR Spark mot hode, på person Som ligger nede... IKKE MYE Å PRATE OM... Siste tur på byen her, Oslo, -etter stengetid, jente under anngrep av Sk. ¨Sharia-politi¨ -vet det var 5, -tror 8... -FUCK THAT, -TIME TO PLAY...

Jeg er 167 cm, ---MEN IKKE FEIG Søppel. Røyk noe ribbein, -detaljer, -og grodd på 4 mnd.

a.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo egentlig ikke noe rart med det. Land som Norge har vært et unntak, men det er grusomhet blant mennesker som er normalen. Det er den sterkestes rett, og innerst inne er vi alle voldelige dyr. 

Anonymkode: 889b3...64a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt føler jeg meg mer utrygg. Går jeg forbi gjenger med høylytte utlendinger fryser jeg til, og det er ingen god følelse. Misunner de ignorante som ikke ser problemene.

Anonymkode: 531d5...1b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den "bortskjemte foreldregenerasjonen" vår klarte åpenbart å oppføre seg. Generasjonen etter greide ikke å ta dette innover seg og måtte lage kvalme.

Anonymkode: 6d64c...167

Dette  +  Åpne grenser, ukontrollert innvandring, jernteppets fall etc.  Her er det mange ting som spiller inn. Husker godt i -94, hvor vi som sa nei til EU ble nærmest idiotforklarte. Det var ikke måte på hvor dumme vi var, bare en gjeng bønder og bygdetullinger .   Vi var jo nødt til å si ja til samarbeid med Europa. Jo Takk, ser hvordan det har gått. EØS, Schengen, Acer.... Fuck it !

Anonymkode: 8e2df...b64

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...