Gå til innhold

Stormen i gang i Nordland


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Som første klimaflyktningen fra nordland til Oslo kan jeg bekrefte mistankene: Østlendingene aner ikke hva dårlig vær er.

Jeg er fra Nordland så vet hva det er. Bør i Oslo nå og vet samtidig at det kan bli svært dårlig vær her og.

Mine venner oppi nord tror fremdeles at storm nede i Oslo er 5cm med snø liksom.

Men det er imaget vårt da, at vi skal være så barske og hardføre samtidig som vi ligger i toppen på de fleste negative statistikker som selvmord og depresjon...

Anonymkode: 12b69...ea4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare så dere vet det så er 2 METER!! Snø, mye. Når det kommer på 5-6 timer. To meter snø, min bil hadde ikke noe å gjøre utenfor garasjen den dagen. Tro om bilene til søringene hadde klart det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, News skrev:

Bare så dere vet det så er 2 METER!! Snø, mye. Når det kommer på 5-6 timer. To meter snø, min bil hadde ikke noe å gjøre utenfor garasjen den dagen. Tro om bilene til søringene hadde klart det?

Det hadde de klart helt fint. De får jo brøytehauger kasta på seg fra brøytebilen og må kjøre ut i trange gater med ombygginger.

Nordlendinger har det ganske enkelt. Fine store og brede veier og minimalt med biler mens her nede er det 10km køer...

Anonymkode: 12b69...ea4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du kan si deg enig i at det blir ofte hauset opp? Vi må jo på jobb selv om det er drittvær vi og, og vi holder oss ikke inne av den grunn selv om normale mennesker flest ikke elsker å være ute når det regner katter.

Anonymkode: 12b69...ea4

Det blir hauset opp av media, men det er ikke uten grunn at "søringa" har rykte på seg for å klage over "uvær" 🙈 

For meg som har bodd både her og der er det en ganske stor forskjell på øst og vest 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Elán skrev:

Skjønner ikke hva det klages på. Jeg er i nord, et sted med mye vind, men jeg gir blanke katta i om det er litt vind ute. Har vært ute og gått, men altså... Det er virkelig ikke så ille selv om det skrives i media at det er storm. Her jeg er, er det ca 25 m/s. Det kan ikke kalles storm... 

Her jeg er, er det heller ikke så ekstremt som det er der jeg kommer fra, men kan faktisk ikke gå - jeg bare står stille og seiler avgårde på glattisen. Gadd derfor ikke gå ned til postkassa , siden det blåste i feil retning. 🤣Strøsanda har blåst av veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du kan si deg enig i at det blir ofte hauset opp? Vi må jo på jobb selv om det er drittvær vi og, og vi holder oss ikke inne av den grunn selv om normale mennesker flest ikke elsker å være ute når det regner katter.

Anonymkode: 12b69...ea4

Vi (vest/nord) har vel aldri holdt oss inne fordi det regner? Det er stor risiko for å blåse av veien når vi kjører, broer blir steng, ferger blir innstilt og det er fare for stein/jordskred langs veiene f.eks, det er isåfall derfor man holder seg inne. De gangene skoler blir stengt så finnes det gjerne en jæklig god grunn til det, skulle nesten ønske vi ikke var så værherdet i norge iblant.

Anonymkode: 34917...b4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg anbefaler at vi starter kronerulling for de stakkars nordlendingene som ikke tåler litt vær.🙄😂😂😂😂

Anonymkode: 12b69...ea4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg anbefaler at vi starter kronerulling for de stakkars nordlendingene som ikke tåler litt vær.🙄😂😂😂😂

Anonymkode: 12b69...ea4

Jævla søringa ass. Tåler ikke en dritt 

Anonymkode: b2da1...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi (vest/nord) har vel aldri holdt oss inne fordi det regner? Det er stor risiko for å blåse av veien når vi kjører, broer blir steng, ferger blir innstilt og det er fare for stein/jordskred langs veiene f.eks, det er isåfall derfor man holder seg inne. De gangene skoler blir stengt så finnes det gjerne en jæklig god grunn til det, skulle nesten ønske vi ikke var så værherdet i norge iblant.

Anonymkode: 34917...b4f

DER har du vær. At det snør 70 cm ila ei helg er ingenting å klage over 

Anonymkode: b2da1...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jævla søringa ass. Tåler ikke en dritt 

Anonymkode: b2da1...c59

#prayfornordland

😂😂😂

Anonymkode: 12b69...ea4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

#prayfornordland

😂😂😂

Anonymkode: 12b69...ea4

Hvor ofte klager nordlendinger over vær ja søringer?

Anonymkode: b2da1...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte klager nordlendinger over vær ja søringer?

Anonymkode: b2da1...c59

Vs

Anonymkode: b2da1...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte klager nordlendinger over vær ja søringer?

Anonymkode: b2da1...c59

De klager hver gang vi har uvær i sør virker det som.

Men ja, imaget er jo å være barske men de tapte det imaget her.

#prayfornordland 

#nordlandweloveyou

😂😂😂

Anonymkode: 12b69...ea4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De klager hver gang vi har uvær i sør virker det som.

Men ja, imaget er jo å være barske men de tapte det imaget her.

#prayfornordland 

#nordlandweloveyou

😂😂😂

Anonymkode: 12b69...ea4

Du må gjerne flire, men faktum er at slike uvær som regelmessig preger landsdelene i nord og vest ville vært katastrofalt i mer folketette deler av landet som er mindre vant til ekstremt vær.

Anonymkode: 6c8b3...4cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha...er dette et "motangrep" ment på nordlendingene som ler og latterliggjør søringer som ikke klarer å takle snøen som legger seg sørpå, hvorpå det blir fullt kaos bla. i hovedstaden grunnet det plutselige snøfallet?!

 

Endret av TrekStar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må gjerne flire, men faktum er at slike uvær som regelmessig preger landsdelene i nord og vest ville vært katastrofalt i mer folketette deler av landet som er mindre vant til ekstremt vær.

Anonymkode: 6c8b3...4cc

Jepp.

Det hadde vært krise feks i Oslo, men det er ingen krise nordpå.

Allikavel så sitter de der nå uten strøm,nett og kommer seg ikke ut så det ble da litt krise for dem og.

#prayfornordland

Jeg bare synes det er så morsomt når nordlendinger snakker dritt om resten av Norge men uuups, der sitter de da og var visst ikke så tøffe som de trodde allikavel.

Det er jo stadig krisetilstander der oppe. Stakkars mennesker

😂😂😂😂 

Anonymkode: 12b69...ea4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp.

Det hadde vært krise feks i Oslo, men det er ingen krise nordpå.

Allikavel så sitter de der nå uten strøm,nett og kommer seg ikke ut så det ble da litt krise for dem og.

#prayfornordland

Jeg bare synes det er så morsomt når nordlendinger snakker dritt om resten av Norge men uuups, der sitter de da og var visst ikke så tøffe som de trodde allikavel.

Det er jo stadig krisetilstander der oppe. Stakkars mennesker

😂😂😂😂 

Anonymkode: 12b69...ea4

Krisetilstander i nord har jeg ikke hørt om siden den kalde krigen. Hva er det du mener?

Anonymkode: ef022...beb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp.

Det hadde vært krise feks i Oslo, men det er ingen krise nordpå.

Allikavel så sitter de der nå uten strøm,nett og kommer seg ikke ut så det ble da litt krise for dem og.

#prayfornordland

Jeg bare synes det er så morsomt når nordlendinger snakker dritt om resten av Norge men uuups, der sitter de da og var visst ikke så tøffe som de trodde allikavel.

Det er jo stadig krisetilstander der oppe. Stakkars mennesker

😂😂😂😂 

Anonymkode: 12b69...ea4

Hvorfor tror du det er krise? Vi har da mat i skapet og ved i boden, og plages da ikke av mangel på strøm og nett? Vi kunne jo ikke bodd her, om slike ting var et problem? Da hadde vi jo heller flyttet sørover 😂😂

Anonymkode: 6c8b3...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du det er krise? Vi har da mat i skapet og ved i boden, og plages da ikke av mangel på strøm og nett? Vi kunne jo ikke bodd her, om slike ting var et problem? Da hadde vi jo heller flyttet sørover 😂😂

Anonymkode: 6c8b3...4cc

Ja velkommen ned til sivilasjonen skal dere være.

Synes jeg leser om nødnett som er nede osv,men det er vel bare løgn det da?😉

Dere er så barske og tøffe så, det er jo imaget dere må leve opp til. Blir flau på deres vegne hvordan dere slår dere på brystet og leker tøffe samtidig som der bor i den landsdelen med flest mennesker på NAV,mest depresjoner og høyest andel selvmord.

Landsdelen hvor det er "kaos" om noen er lengre enn 50 meter.

Stakkars. Jeg sender dere alle gode ønsker.

Anonymkode: 12b69...ea4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja velkommen ned til sivilasjonen skal dere være.

Synes jeg leser om nødnett som er nede osv,men det er vel bare løgn det da?😉

Dere er så barske og tøffe så, det er jo imaget dere må leve opp til. Blir flau på deres vegne hvordan dere slår dere på brystet og leker tøffe samtidig som der bor i den landsdelen med flest mennesker på NAV,mest depresjoner og høyest andel selvmord.

Landsdelen hvor det er "kaos" om noen er lengre enn 50 meter.

Stakkars. Jeg sender dere alle gode ønsker.

Anonymkode: 12b69...ea4

Sitter du og plusser deg selv? 🤔

Anonymkode: 6c8b3...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...