Gå til innhold

Stormen i gang i Nordland


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Jeg må bare spørre: er du østlending?

Nei. 

Anonymkode: ef022...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. 

Anonymkode: ef022...beb

Snodig.. registrerer at østlendinger har et helt annet forhold til begrenset "storm" enn vestlendinger/nordlendinger, og mener at sterk bris er storm 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tak og veggplater blåser av. Bygges det for dårlig i nord?

https://resett.no/2019/02/16/stormen-i-gang-i-nordland/

Anonymkode: ef022...beb

Hvorfor skal vi bygge bra når vi heller kan vente på uværet, slik at vi får det nytt tak dekket av forsikringa? Slik er du med på å betale taket 😁

Anonymkode: 97f60...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt artig å lese da når de pisser på oss "søringa" for det der...Det er som om de tror at her så kommer det maks 5 cm med snø eller noe? Som om vi ikke kan få ganske heftig vær. Er de virkelig SÅ dumme?

Nå sitter de der uten nett,strøm og kommer seg ikke av flekken...virkelig barske må en si🙄😂 de tåler jo tydeligvis ikke en liten storm.

Anonymkode: 12b69...ea4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mrs Robinson skrev:

Snodig.. registrerer at østlendinger har et helt annet forhold til begrenset "storm" enn vestlendinger/nordlendinger, og mener at sterk bris er storm 😂

Nei. Det er feil. Vi mener ikke at en liten bris er storm men vg.no og lignende aviser liker å hause det opp.

Det var jo "kaos" når det var snøvær her i Januar ifølge mediene, men må si jeg ikke merket stort til dette kaoset da.

Anonymkode: 12b69...ea4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er feil. Vi mener ikke at en liten bris er storm men vg.no og lignende aviser liker å hause det opp.

Det var jo "kaos" når det var snøvær her i Januar ifølge mediene, men må si jeg ikke merket stort til dette kaoset da.

Anonymkode: 12b69...ea4

"Nei. Det er feil."..? 

Hjelpes, jeg bor og jobber på Østlandet nettverk her. Terskelen for å holde seg innendørs pga "drittvær" er betydelig lavere enn på vestkysten og nordover. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med at Nordlendinger ikke tåler regn og vind? Så mye sutring som kommer derfra hver gang det blåser litt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg vært strømløs i 13 timer. Kl 13 blåste det med orkan styrke. Og her jeg bor, koser vi oss.  Joda havet kom opp på land og trærne la seg ned. Men alle hus, naust og ellers uthus står enda. Slik det har stått i flere 10år.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tak og veggplater blåser av. Bygges det for dårlig i nord?

https://resett.no/2019/02/16/stormen-i-gang-i-nordland/

Anonymkode: ef022...beb

Neppe, da hadde det meste blåst på havet for lenge siden. Når stormen er så malabarisk at den plukker sund moloer, så er det klart at dårlig bygde hus ville blitt spredd som en herrens kabal på opprørt hav 😅

Anonymkode: 6c8b3...4cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som første klimaflyktningen fra nordland til Oslo kan jeg bekrefte mistankene: Østlendingene aner ikke hva dårlig vær er.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, FrodeF skrev:

Hva er greia med at Nordlendinger ikke tåler regn og vind? Så mye sutring som kommer derfra hver gang det blåser litt. 

Ikke så mye sutring som det kunne blitt i og med at mobil og nødnettet er nede 😂😂

Anonymkode: 6c8b3...4cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt artig å lese da når de pisser på oss "søringa" for det der...Det er som om de tror at her så kommer det maks 5 cm med snø eller noe? Som om vi ikke kan få ganske heftig vær. Er de virkelig SÅ dumme?

Nå sitter de der uten nett,strøm og kommer seg ikke av flekken...virkelig barske må en si🙄😂 de tåler jo tydeligvis ikke en liten storm.

Anonymkode: 12b69...ea4

Bare snø i seg selv er ikke "heftig vær"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tak og veggplater blåser av. Bygges det for dårlig i nord?

https://resett.no/2019/02/16/stormen-i-gang-i-nordland/

Anonymkode: ef022...beb

Neste steg er gjerne å støpe fast kjetting som holder igjen taket, slik mange har på fjellet i utsatte områder. Det finnes grenser for hvor voldsomt man skal bygge. Stormene kan komme med kast som er veldig uheldig for akkurat ett bygg og ikke et annet. Selv om bygget har holdt ut mange orkaner tidligere. Kanskje er et tre fjernet? Et tre som ville dempet dette kastet. Det er så mange faktorer.

Anonymkode: 34917...b4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva det klages på. Jeg er i nord, et sted med mye vind, men jeg gir blanke katta i om det er litt vind ute. Har vært ute og gått, men altså... Det er virkelig ikke så ille selv om det skrives i media at det er storm. Her jeg er, er det ca 25 m/s. Det kan ikke kalles storm... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

"Nei. Det er feil."..? 

Hjelpes, jeg bor og jobber på Østlandet nettverk her. Terskelen for å holde seg innendørs pga "drittvær" er betydelig lavere enn på vestkysten og nordover. 

Men du kan si deg enig i at det blir ofte hauset opp? Vi må jo på jobb selv om det er drittvær vi og, og vi holder oss ikke inne av den grunn selv om normale mennesker flest ikke elsker å være ute når det regner katter.

Anonymkode: 12b69...ea4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Elán skrev:

Skjønner ikke hva det klages på. Jeg er i nord, et sted med mye vind, men jeg gir blanke katta i om det er litt vind ute. Har vært ute og gått, men altså... Det er virkelig ikke så ille selv om det skrives i media at det er storm. Her jeg er, er det ca 25 m/s. Det kan ikke kalles storm... 

På Beauforts skala kalles det full storm faktisk...

Anonymkode: 6c8b3...4cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...