Gå til innhold

Din beste opplevelse etter at forholdet tok slutt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det var sommer, sol og koselige kjentfolk på stranda. 

 

Anonymkode: d9a86...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I sommer tok eit fem år langt forhold slutt. Det var hans valg og kom veldig uventet på meg. Eg var knust. Fem dager senere skulle eg flytte til byen hans. Eg flyttet fortsatt og to veker etter bruddet møtte eg ein fyr. Var ikke forelska i starten men merka at det var noe der. Nå er eg håplaust forelska i han. Det er litt raskt å finne ny fyr etter to uker da, men det kom veldig uventet! Ser nå at forholdet ikkje var bra og er glad det blei som det blei :)

Kvinne, 22

Anonymkode: ba1f1...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere ting som skjedde.

- Når jeg flyttet for meg selv, kun hadde mine egne ting, og hadde første kveld i nytt hus. Ingen grinete eks (bodde sammen flere uker etter bruddet, det var en påkjenning selv om vi hadde en vennskapelig tone), stillhet, og ny start.

- Når en tidligere venn gjorde et fremstøt, og det ble mer enn bare et vennskap :hjerte: 

- Å lære å ha det virkelig bra i eget selskap. Det er noe jeg tror alle har godt av å lære seg, for meg kom det litt senere i livet enn jeg skulle ønske. 

- Når venner og familie sa at jeg begynte å bli meg selv igjen. Jeg slet en god stund pga dårlig forhold. Å få høre at jeg fant tilbake til meg selv fra andre også var en god ting, at det ikke bare var meg selv som merket det, men også mine nærmeste :)

Anonymkode: 9be57...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg innså at jeg kunne sitte midt på natta, halvnaken med fett hår som skulle vært vaska i går, ubarberte legger slengt oppå bordet, med sjokolade i ene handa, chipsen i den andre, og tvn bare på kanaler jeg likte. Kunne legge godteriet på bordet, og det ville ikke være spist opp når jeg våknet. Den beste opplevelsen var at jeg kunne trives i eget selskap, og faktisk nyte det også. Var singel ca 1 år før jeg traff en fantastisk mann. 

Anonymkode: 10f4e...fe4

Word :D 
Og å endelig kunne kjenne på en slags fred i stedet for så mye usikkerhet og følelsesmessig ubalanse. Gjøre hva jeg ville uten å ta hensyn til hva han ville syntes om det, enten det var å være med venninder, gå rundt i joggebukse og t skjorte med spaghettisaus på og tøfler med fett hår, se hva jeg ville på tv, høre på den musikken jeg ville, spise grandis tre dager på rad om jeg ville og ikke var i humør til å sette istand middag selv. Brudd er trist og vanskelig men det går veldig greit når man greier å nyte sitt eget selskap og lette kilovis med grubling, tvil og usikkerhet fra skuldrene sine!

Anonymkode: 652a5...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lastet ned tinder etter noen uker, bare for boostens skyld og tidsfordrivets skyld. Ikke møtt noen mann jeg er genuint interessert i enda, men stresser ikke med det heller og antar det vil komme innen 1-5 år og i mellomtiden skal jeg dyrke meg selv og eget liv :)

Anonymkode: 652a5...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som de andre her, frihetsfølelsen. At man plutselig står der med blanke ark og hva som helst kan skje. Man aner ikke hvem man vil møte og hvilken retning livet vil ta, og det er både spennende og nervepirrende. Man har levd i den trygge samboerbobla, og plutselig er man alene og kan gjøre hva man vil.

Den første tida var også litt trist, fordi jeg savnet eksen som tross alt var min beste venn. Rart å kutte det båndet som hadde vært så viktig. Men etter et par måneder nøt jeg singellivet, hadde en deilig sommerflørt, prioriterte vennskap med andre single venninner og gikk mye på byen. Etter ca 2 år møtte jeg han jeg er sammen med i dag, som jeg virkelig elsker og som matcher meg mye bedre enn eksen.

Mitt råd er å ikke rushe inn i noe nytt, men å være singel ett år eller to først. Man får aldri de glade, frie 20-åra tilbake, og det er veldig godt for sjela og selvfølelsen å klare seg helt alene en stund. Man vokser veldig på den erfaringen. Jeg holdt meg unna tinder og veldig aktiv dating det første året, fordi jeg visste at det er så lett å bli sugd inn i et nytt forhold for tidlig. Hadde heller tilfeldig moro med gutter jeg møtte på fest eller ferie. 

Anonymkode: 7d858...4dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Len deg tilbake og nyt deg selv en stund, 4 år er lang tid å være en del av andres behov og rutiner. Kjenn friheten ved singellivet, pust ordentlig inn og ut, og bare ta hensyn til deg selv en stund, du fortjener å være mest glad i deg selv 3n stund nå :)54_13423_web_1000.jpg

Anonymkode: 10f4e...fe4

Den var veldig bra. 💪🏼💪🏼

Anonymkode: 86804...88a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg følte meg fri. At heg sakte kunne bygge meg opp igjen. Min gamle "fighter" personlighet kom sakte tilbake. Fikk lyst til å trene, leve sunt og dyrke de sunne relasjonene jeg hadde vanskjøtt under forholdet. Skjønte hvor slemme og egoistiske menn kan være. Møtte han da jeg var ung og naiv med et stort hjerte. Ble så manipulert og ødelagt. Bare lettet over friheten og glad i livet. Ingen skal noen sinne inn i livet mitt igjen for å tråkke meg ned på noen som helst slags måte. Bedre å være alene. Stoler kun på meg selv.

Anonymkode: 72fae...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble slutt mellom meg og min eks gjennom 2 år i november og jeg har falt for en som også har falt for meg, det bare skjedde.. ville vente med en ny relasjon men han er 100 ganger bedre enn eksen og respekterer meg mye mer! så at jeg fant han og så hvor giftig mitt forrige forhold var, det var det beste :) 

Anonymkode: b9fc1...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg har blitt kjent med titalls jenter siden i sommer. Alle med sine gode kvaliteter. Eksen som var så bra ble plutselig en fjern greie

Anonymkode: 77b10...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2019 den 11.48, Coronas skrev:

14 års forhold og ekteskap over. Det første som har slått meg er at jeg nyyyyyyyyter livet mye bedre. Klarer meg selv og bestemmer alt rundt meg. Ingen å ta hensyn til :hjerte: Gjør som jeg vil til en hver tid 😊 

Samme her, 14 år forhold, nå alene:-)

Er helt fantastisk, never again:-). Er bare en gitt del en kan vie av livet sitt til slikt.

Anonymkode: fdbf9...33a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mange fine stunder etter at jeg ble singel (og alenemor). Men den største omveltninga for meg var da jeg hadde sex for første gang etter exen, ca. et år etter at det ble slutt. Før den tid hadde jeg tenkt at det ikke gjorde meg noe å leve i sølibat resten av livet, men sexen med han nye var en åpenbaring. Åh, så det er SÅNN det skal være! 

Etter det har jeg bare virkelig kjent på frihetsfølelsen. 

Anonymkode: aa785...637

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde mange fine stunder etter at jeg ble singel (og alenemor). Men den største omveltninga for meg var da jeg hadde sex for første gang etter exen, ca. et år etter at det ble slutt. Før den tid hadde jeg tenkt at det ikke gjorde meg noe å leve i sølibat resten av livet, men sexen med han nye var en åpenbaring. Åh, så det er SÅNN det skal være! 

Etter det har jeg bare virkelig kjent på frihetsfølelsen. 

Anonymkode: aa785...637

Den følelsen når man "gjenoppdager" sex! Savn!

Anonymkode: 0d6ff...e62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser tråden og tenker tilbake tar jeg meg i å tenke at hvis det ikke var for kjærlighetssorgen, så hadde mine perioder som nysingel vært blant høydepunktene hittil i livet mitt. Mye tung sorg, men de glimtene av lykke, frihetsfølelse, å endelig kjenne seg selvstendig, verden for sine føtter...ganske så intenst kan det være!

Anonymkode: 0d6ff...e62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2019 den 4.26, AnonymBruker skrev:

Ja, så sitter jeg her da. Jeg er 25 år gammel og i forrige uke tok et 4 år langt forhold slutt. Det var mitt første forhold. 

Det går egentlig ganske bra, men begynner å lure på hvordan det blir fremover. Når blir jeg forelsket igjen? Hvem skal det bli?

Har dere noen gode opplevelser dere vil dele? Den første ordentlige hyggelige opplevelsen dere hadde etter at forholdet tok slutt? 

❤️

Anonymkode: 9aace...046

Fant et nytt forhold. 😊

Anonymkode: 84de2...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har gått 5 måneder her, og har egentlig ikke opplevd en bra dag siden. 

Anonymkode: 3d865...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble slutt etter 5 år sist sommer, vi var samboere i 3 av dem, men hadde avstandsforhold det siste. Da det ble slutt var jeg forvirret og knust, hadde mye dårlig samvittighet fordi jeg tenkte at forholdet ikke funket fordi jeg var egoistisk som ikke ville bo på samme sted som han og heller fulgte drømmene mine.

Sommeren var kjip, men jeg hadde en pulevenn som gav meg energi og oppmerksomhet, begynte å trene og fant en ny hobby. Plutselig en dag i høst satte jeg på en 80talls-spilleliste til når jeg skulle rydde, og Pointer Sisters kom på. Og jeg dansa og svingte på kluter, sang høyt og koste meg, masse endorfiner! Da gikk det opp for meg: wow, jeg har ikke dansa spontant musikal-stil på 6 år! Jeg pleide å danse hele tida da jeg var alene, men jeg slutter alltid når jeg har kjærester. Å danse gir meg mye glede og energi, men jeg slipper meg aldri løs om jeg vet noen andre er i nærheten. Så neste gang jeg finner en mann, så skal det faen meg være en jeg kan danse og synge fritt foran.

For en uke siden traff jeg en mann og vi har ikke klart å holde oss unna hverandre siden. Han er den mannlige versjonen av meg, får meg til å le hele tida, han tør å drite seg ut og spiller ut morsomme karakterer mens jeg trygler han om å stoppe i latterkrampe. I helga kom jeg borti et kosedyr som begynte å spille av en melodi, og jeg begynte å danse tullete til det. Han gjorde det samme og så begynte vi å konkurrere om å danse kleinest mulig mens denne kattebamsen sang. Aaaah. Jeg har ikke kjent meg forelsket på denne måten siden jeg var 17. 

Anonymkode: a22c3...fb6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg gikk fra å ha prøvd å fikse et veldig destruktivt forhold på egenhånd, fordi jeg ikke ville gi oss, til å bli enormt lettet da det ble slutt.

Jeg trodde jeg skulle få enormt med kjærlighetssorg, selv om vi var enig om det. Likevel turbo-bearbeidet jeg alt i løpet av en ukes tid, flyttet, hadde venner på besøk og koste meg i mitt eget selskap ❤️ 

Møtte en gammel venn uka etter, pratet i timesvis, hadde sex, sov i armkroken til hverandre og pratet om alt mellom himmel og jord, noe som jeg hadde savnet veldig i forholdet jeg var i. Der han bare skubbet meg bort over lang tid og der jeg gradvis mistet han helt. Å bli minnet på  at det faktisk finnes menn med gode holdninger, fine verdier og et smil på lur, fikk meg til å åpne øynene enda mer. Ikke minst til å tenke at jeg egentlig er lykkelig med de relasjonene jeg har rundt meg, som er gode vennskap, en fin familie og mennesker som setter pris på meg. 

100 kg lettere ❤️❤️ Og da eksen kom krypende tre uker etterpå, kjente jeg ingenting da jeg så han. Det var utrolig deilig. 

Anonymkode: dbb84...7e0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på en bar i bergen og ble approachet av en dame som var ca 10 år eldre enn meg, hun spurte om jeg ville komme til bordet der venninnene satt og hilse på. Jeg ble med bort, hilste på alle satt meg ned og begynte å prate om alt og ingenting. Vi skulle dra videre ut, men da det var lang kø endte to av de opp med å bli med meg på hotellrommet mitt - der kjørte jeg altså over to damer på ~40 med den største selvfølgelighet 2 uker etter bruddet med dama som hadde gitt meg dårlig selvtillit i lang tid. 

 

Det var en fin boost

Anonymkode: 3bd7b...553

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...