Gå til innhold

Termin i oktober 2019


kriztine

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 6 + 4 og har vel termin i midten av oktober engang. Noen flere her som blir mamma i 2019?

Endret av kriztine
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er formen deres nå? 😊 Jeg er ganske kvalm, men det går i bølger. Ikke kastet opp enda. Ellers er jeg mer trøtt og sliten enn vanlig, men ikke sånn at jeg ikke klarer å fungere liksom. Også får jeg sånne ligamentsmerter hvis jeg går mye eller overanstrenger meg. Jeg er veldig spent på tiden framover nå, for i forrige svangerskap hadde jeg ekstrem svangerskapskvalme fra uke 6 til rundt uke 22-24. Nå er jeg vel rundt 6+6 så foreløpig går det bedre enn sist 😊👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26. Oktober ❤️ 

Har ikke så mye symptomer ennå, men litt stikking i nedre mage/ lyske innimellom og litt vondt i lyske etter trening. Ellers er jeg i strålende humør om dagen🙊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-en del ligamentsmerter/murringer om jeg går mye eller bruker kroppen en del.

-Suuuupertrøtt

-hormonell

-superømme bryster

Ellers så er jeg i ganske grei form :) Har vært på tidlig UL i uke 5+5, så hjerteslag ❤️ 

Har mistet to ganger før denne så er spent om dette går veien ❤️ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Atziri skrev:

Hvordan er formen deres nå? 😊 Jeg er ganske kvalm, men det går i bølger. Ikke kastet opp enda. Ellers er jeg mer trøtt og sliten enn vanlig, men ikke sånn at jeg ikke klarer å fungere liksom. Også får jeg sånne ligamentsmerter hvis jeg går mye eller overanstrenger meg. Jeg er veldig spent på tiden framover nå, for i forrige svangerskap hadde jeg ekstrem svangerskapskvalme fra uke 6 til rundt uke 22-24. Nå er jeg vel rundt 6+6 så foreløpig går det bedre enn sist 😊👍

Jeg er trøtt/ sliten, og kjenner når jeg trener at jeg er myyye mer andpusten enn før. Ingen kvalme. Enda. 

Termin har jeg selv regnet ut er 13. oktober. Må vel bestille time til svangerskapskontroll snart. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jente599 skrev:

Jeg har bestilt tidlig ul når jeg er 8+2.

hvilken uke drar man til lege? Hva er vanlig?🤔

Blodprøver tas vel rundt uke 12. Men du skal kunne komme inn til første kontroll hos jordmor tidligere om du ønsker. Jeg ringte og bestilte time til første kontroll hos jordmor og kunne få dagen etter liksom. Men følte ikke helt behovet siden dette er min andre graviditet, så tok litt lengre fram i tid når jeg er rundt uke 8.

 Jeg er glad på deres vegne altså som ikke er kvalm, men nå følte jeg meg ensom her 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Atziri skrev:

Blodprøver tas vel rundt uke 12. Men du skal kunne komme inn til første kontroll hos jordmor tidligere om du ønsker. Jeg ringte og bestilte time til første kontroll hos jordmor og kunne få dagen etter liksom. Men følte ikke helt behovet siden dette er min andre graviditet, så tok litt lengre fram i tid når jeg er rundt uke 8.

 Jeg er glad på deres vegne altså som ikke er kvalm, men nå følte jeg meg ensom her 😂

Kontakter man da lege for å få kontakt med jordmor eller hvordan fungerer det?

jeg er bare 4+4 så mulig kvalmen kommer etterhvert🙈 jeg blir uggen hvis jeg ikke spiser ofte nok da👶🏼

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Jente599 skrev:

Kontakter man da lege for å få kontakt med jordmor eller hvordan fungerer det?

jeg er bare 4+4 så mulig kvalmen kommer etterhvert🙈 jeg blir uggen hvis jeg ikke spiser ofte nok da👶🏼

Jeg ringte rett til jordmortjenesten i min kommune. Går an å prøve og google og se om du finner et direktenummer 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Atziri skrev:

Jeg ringte rett til jordmortjenesten i min kommune. Går an å prøve og google og se om du finner et direktenummer 😊

Okei, takk😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...